Page 62 of 64

PostPosted: Wed Apr 06, 2011 7:59 am
by erin80
_SYNDICATE_ wrote:Can someone ask Amen on twitter what he did with his custom made Egyptian guitar which he used during 2006-2007? I'm really curious about that because he haven't used it from 2008 but I'm too lazy to register to twitter :D
i think he might have retired it. i could ask him but i doubt i would get a response the only one who's anwsered me was kita and that was non lordi info. even if their on break as he says their still busy doing whatever.

PostPosted: Wed Apr 06, 2011 8:14 am
by Isa
If I remember right the guitar is now at Lordi restaurant. At least it was on the most recent picture I saw of it

PostPosted: Wed Apr 06, 2011 10:32 pm
by Höllenfürst
Right the guitar is now in the Rocktaurant!

PostPosted: Wed Apr 06, 2011 10:51 pm
by anushka
erin80 wrote:i think he might have retired it. i could ask him but i doubt i would get a response the only one who's anwsered me was kita and that was non lordi info. even if their on break as he says their still busy doing whatever.

Why you doubt??? Maybe you only didn´t ask the right question :wink: :lol:

PostPosted: Sun May 08, 2011 11:47 am
by ksco
Hey Amen,
When you come to Poland??

Re:

PostPosted: Sat Jun 04, 2011 1:36 pm
by Amen
_eesti999_ wrote:Hi Amen, again. Nice to see you chatting there so often. :)

I thought to ask, if you also put costumes on at the rehearsal place sometimes, to try how hard is to do some acting scenes/movements at the stage? Or you only are without costumes there?

Thanks for answering :)
Ps, have you got any phone calls already from Estonian festival promoters?


Hi!
In the beginning we rehearsed 6 months everyday in full costumes. Nowadays never.
:P

Re:

PostPosted: Sat Jun 04, 2011 1:48 pm
by Amen
Good To Be Bad Girl wrote:Ey Amen, have you guys been planning a tour during 2011 at all, or do we have to wait until 2012 for a new tour? :D

No tours at the moment. Just a show here and there. We are taking it easy at the moment, chilling out... :) I'm not a fortune teller but right now it seems that 2012 gonna be another chill-out-year, no massive tours...
In the other hand, it is our "official" 10th anniversary year so we definitely gonna come up with some crazy ideas, and I'm sure we gonna start the celebration already during this year... :)

Amen

Re:

PostPosted: Sat Jun 04, 2011 2:04 pm
by Amen
King wrote:Have you ever forgot to put on some certain part of your costume? Do you have a list where it shows what all you'd have to put on? Does it happen many times? :)

And I'll be a part of the field trip too. See you at Helsinki-Vantaa after a couple of weeks and let's pick the others from the countries they live! :lol:


Hah, no, I haven't forgot and no, I don't need a list what to put on. But maybe I need one when I'm getting older... :D
There's only one way to put the costume on - and sometimes I fuck up with that :P It pisses me off when you are putting it on and then you realised that you have your shoes on but no pants and fuck, you have to start all over again :D
I also learned, during the Ozzfest, that if you have to apply some ice gel or cold spray (like Ice Power) on your skin, then you gotta FIRST place the contact lenses on the eyes, THEN cold spray, not the other way around.. :D

Re: Re:

PostPosted: Sat Jun 04, 2011 2:08 pm
by Isa
Amen wrote: then you gotta FIRST place the contact lenses on the eyes, THEN cold spray, not the other way around.. :D


I have also hear it's better to put the lenses before Otus take his shower :lol:

Re: AMEN

PostPosted: Wed Jun 08, 2011 6:45 pm
by ksco
How much weight your costumes??

Re: AMEN

PostPosted: Sun Jun 12, 2011 2:44 am
by Chrille87
hi amen=)=)

I was wondering if you use other guitars then the les pauls?

and why you use more marshall stacks in nowdays?

and witch string gauge and string brand you are using?

I have to recomend Elixir strings,they are great=)=) and they last longer than ordinary strings=)
im using them=)

thanx

/Chrille

Re: AMEN

PostPosted: Wed Jun 22, 2011 3:45 pm
by Something Bad Is Coming..
Here's a random one if you ever get time...

If Lordi were an ice hockey team...

1 - What position/role would you be
2 - Who would be the enforcer of the team?


Know you guys are hella busy but thought it's maybe one you haven't had before.

Re: AMEN

PostPosted: Wed Jun 22, 2011 7:34 pm
by PEML94
Something Bad Is Coming.. wrote:Here's a random one if you ever get time...

If Lordi were an ice hockey team...

1 - What position/role would you be
2 - Who would be the enforcer of the team?


Know you guys are hella busy but thought it's maybe one you haven't had before.

And 3 - What would your mascot be? :D

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jun 23, 2011 5:48 pm
by ksco
Amen, Do you know how is the name this girl from WYD music video?? :wink:

Re: AMEN

PostPosted: Fri Jun 24, 2011 12:15 am
by anushka
Haha, last question made me laugh :lol:

I think he said once on his twitter that not...

Re: Re:

PostPosted: Fri Jun 24, 2011 7:40 am
by Miss_Cyn
Amen wrote:I also learned, during the Ozzfest, that if you have to apply some ice gel or cold spray (like Ice Power) on your skin, then you gotta FIRST place the contact lenses on the eyes, THEN cold spray, not the other way around.. :D



hot diggety damn that sounds painful...makes my eyes tingle just thinkin' about it...*shudders* :|

Re:

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:05 pm
by Amen
Hemitys wrote:
anushka wrote:
Salutations wrote:Are you lactose intolerant?

What an important question :lol: Or are you planning some milkshake party with Amen??? :lol:


That sounds so sweet that it instantly made think of this:

Image



Hahhhaa :D:D:D okay, NOW I got it, the whole Milkshake Party thing... You are crazy, but I love it :)

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:06 pm
by Amen
ksco wrote:How much weight your costumes??


16kg.

And 20kg after the show.

Re: Re:

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:08 pm
by Amen
Isa wrote:
Amen wrote: then you gotta FIRST place the contact lenses on the eyes, THEN cold spray, not the other way around.. :D


I have also hear it's better to put the lenses before Otus take his shower :lol:


That is so true :D

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:38 pm
by Amen
Chrille87 wrote:hi amen=)=)

I was wondering if you use other guitars then the les pauls?

and why you use more marshall stacks in nowdays?

and witch string gauge and string brand you are using?

I have to recomend Elixir strings,they are great=)=) and they last longer than ordinary strings=)
im using them=)

thanx

/Chrille


- I have couple of Epiphones as well...
- More Marshall stacks? I use as many as I can get from promoters.. :)
- Ernie Ball, Heavy Bottom 10-52, and Beefy Slinky 11-54

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:39 pm
by Amen
ksco wrote:Amen, Do you know how is the name this girl from WYD music video?? :wink:


What? Who put what in there and where and why and WYD?
Sorry, I don't understand... :)

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:45 pm
by Isa
Amen wrote:
ksco wrote:Amen, Do you know how is the name this girl from WYD music video?? :wink:


What? Who put what in there and where and why and WYD?
Sorry, I don't understand... :)


I guess question was "Do you know the name of the girl who play in WYD (Who's your Daddy) video ?" :wink:

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:48 pm
by Amen
Isa wrote:
Amen wrote:
ksco wrote:Amen, Do you know how is the name this girl from WYD music video?? :wink:


What? Who put what in there and where and why and WYD?
Sorry, I don't understand... :)


I guess question was "Do you know the name of the girl who play in WYD (Who's your Daddy) video ?" :wink:



Aaahh...okay :) sorry, I can't remember, there were too many of them ;)

Re: AMEN

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 5:52 pm
by Amen
Something Bad Is Coming.. wrote:Here's a random one if you ever get time...

If Lordi were an ice hockey team...

1 - What position/role would you be
2 - Who would be the enforcer of the team?


Know you guys are hella busy but thought it's maybe one you haven't had before.


Nice question :)
It would go exactly like I explained in previous post about the positions on stage.

Left Wing Amen - Center Mr.Lordi - Right Wing Ox
Ledt Defenseman Awa - Right Defense Man Otus

And we all are enforcers
:D

Re: AMEN

PostPosted: Fri Jul 29, 2011 1:44 am
by Thomas
Hey Amen, wanna jam with me? We could play guitar and be guitarbuddies ;)