Monsterboard

Metallimies Ilmarisen paja

Fanien Lordi-maailmaan sijoittuvia novelleja (short stories), tarinoita ja muita tuotoksia.

Moderators: psyanide, Hemitys

Re: Metallimies Ilmarisen paja

Postby Kitawa » Thu Aug 23, 2012 12:10 am

Metallimies Ilmarinen, miten olet taideteoksinesi jäänyt huomaamatta miulta aiemmin? Varmaan käsität itsekin, että olet ihan järjettömän taitava maskinväkertäjä! Todella, todella ihailen taitojasi.

Oon lukenut joskus maskien teko-ohjeita ja teoriassa tajunnut homman idean, mutta nyt näiden työvaihekuvien kautta vasta sain paremmin käsityksen, miten homma toimii. Toisin sanoen, kiitos paljon sivistämisestä tällä saralla.

Oletko joskus käynyt julkisella paikalla maskeissa? (Millaiset mahtoi olla ihmisten reaktiot? :lol: ) Entä peräti Lordin keikalla? Jos olet, niin varmaan backstage-passi irtosi hetimiten? 8) Olisi kiinnostavaa tietää, mitä herra Lortti ja ystävät sanovat maskeistasi, näin amatöörinä kun ei voi kuin ihailla ja inspiroitua!

Sivumennen sanottuna valokuvien taustalla on myös harvinaisen kivasti lordimaisesti sisustettu huone! :wink:
Miulla tulee paljon, paljonpaljon kysymyksiä vain mieleen näitä kuvia katsellessa, utelias kun olen maskiesi suhteen. Etten vallan hukuttaisi kysymystulvaan heti alkumetreillä, kysäisen vaikka alkuun, että mitenkä kauan yleensä teet yhtä maskia? Päivissä laskettuna.
I can do all things through Christ, who strengthens me. Phil. 4:13
Kitawa

Postby DarkAlessa » Thu Aug 23, 2012 12:47 pm

Ääk! ... Upea ! Tuohan on täsmälleen samanlainen ku Eiskan TMD maski.. Hieno on !
Roses r gray
Violets r grayer
Fuck this poem
And listen to SLAYER!
DarkAlessa

Postby MrKaarle » Thu Aug 23, 2012 2:28 pm

Lyhyesti ja ytimekkäästi: on kyllä helevetin hieno. Minä jo vähän oottelinki näitä kuvia! Nostan hattua sulle, Metallimies Ilmarinen! 8) Onko suunnitelmissa kenties koko muukin puku? Vaan ei sillä, kyllä tuo maski yksinäänkin on varmasti komia koristus hyllyssä tai mihin ikinä sen esille pistääkään tai päällensä pistää :)
''Jätkä kuulostaa ihan Otukselta!''
-Mr. Lordi
MrKaarle

Postby Metallimies Ilmarinen » Thu Aug 23, 2012 9:09 pm

Hyvää palautetta, ja hyvä että ylimääräiset työvaihekuvat inspiroi.
Tämä uusin maski oli tosiaan tarkoitus ottaa Simerockiin, vaan eipä tullut otettua.
Maski päällä on tunnetusti aika kuuma, ja se herättäisi varmasti ei-toivottuakin huomiota keikoilla...

Itse maskin tekeminenhän ei sinänsä kestä kauan, jos vaan materiaaleja riittää.
Saven muotoilu on se mikä ratkaisee, ja aina kerta kerran päälle olen pyrkinyt pidempään tutkimaan eri kuvakulmia ja viilaamaan muotoja.
Päivissä menee joku hieman yli viikko sisältäen saven ja muotin ja lateksin ja maalin kuivumiset. Monta työvaihetta :)
Enemmän tätä hommaa rajoittaa hinta: tähänkin maskiin meni arviolta yli 50e + tällä kertaa vielä piilolinssit 35e.
Suolainen hinta siihen nähden, ettei lopputulos ole aina varma.

Kokonaista pukua en aio tehdä, maskit on aina ollut se mun juttu.
Kyllä toi repale päässä on eeppistä soittaa kitaraa, itse maski tulee varmaankin päätymään Lordi-alttarin reunalle koristeeksi nököttämään. :twisted:
Metallimies Ilmarinen

Postby Heavy Rock » Tue Jan 22, 2013 8:26 pm

Nyt vasta löysin tämän topicin ja aivan käsittämättömän hienoja töitä sinulla kyllä on!
In the air a frightful thing, part animal, part machine!
Heavy Rock

Previous

Return to Lordi fanfic