Monsterboard

Kalma, nettideittailun expertti.

Fanien Lordi-maailmaan sijoittuvia novelleja (short stories), tarinoita ja muita tuotoksia.

Moderators: psyanide, Hemitys

Postby eneyra » Sun Apr 27, 2008 1:32 pm

Jaatkaaaa pliide!!! tahtoo tietää mitä sitten tapahtuu...

Hardluck Woman wrote: Voi että, jotenkin nämä Kalma-aiheiset jutut on ihan parhaita. :D

Joo mä oon samaa mielta kita ja kalma tarinat kolahtaa muhun parhaiten (jostai kumman syystä) :wink:
Kita ja kalma rocks!!!!!
eneyra

Postby AUTUMN] » Sat May 03, 2008 10:11 pm

Osa 11.

Puiseen ulko-oveen oli jäätynyt kuurankukka. Oven avautuessa saranat narisivat kuin kiukkuisina siitä,
ettei niitä oltu öljytty moneen kuukauteen. Kalma astui sisään tuttuun, ja niin tunkkaiseen poikamiesboksiinsa, jonka hän oli jättänyt monen monta kuukautta sitten, lähtiessään evakkoon
Cruellaa karkuun. Oven ulkopuolelta Kalma oli pongannut jos monenmoisiakin marenkikakkuja, eikä tarvitse olla Einstein, että tajuaisi Cruellan kiikuttaneen innostuksissaan niitä Kalman oven eteen joka
ainut pyhä ja ensitapaamisen vuosipäivän toinen torstai. Kalma huokaisi syvään ja raotti ikkunan
verhoja sen verran, että lämmin keskipäivän aurinko tulvi kolkkoon olohuoneeseen paljastaen
muhkean pölykerroksen pöytien ja lipastojen pintojen päällä. Alguste lipui hienostuneen tapaansa
aukinaiesta ovesta sisään ja katsoi ympärilleen pilke silmäkulmassaan.
-Hei jäbä, ihan by the way, eihän me tähän läävään jäädä?
-Ei, ei ainakaan vielä. Täällä täytyy tehdä todellista siivoamista, että täällä voi taas asua. Kalma vastasi
ja aivasti keittiöön mennessään.
-Luuleksä sit että tää Cruella-vaara on ohi? Alguste kysyi ja lipui sohvalle jättäen luikertelevan janan
lattialla vallitsevaan pölykerrokseen.
-No, marenkikakkujen päiväyksistä päätellen se on käyny täällä koputtelemassa viimeks siinä
joulun tienoilla, ja kohta on jo helmikuu. Joko se on luovuttanu, tai sitten se hautoo uutta suunnitelmaansa jossain…ties missä. Mutta eihän me vielä tänne takas asuun tulla, täällä täytyy
käydä siivoilemassa pariin otteeseen…ja ehkä vähän enemmänkin. Kalma sanoi, kun huomasi
tiskirättiä pestessään suuren hämähäkinverkon keittiön katossa.

Päivä kului ja tunnit matelivat eteenpäin Kalman siivoillessa ja Algusten lähinnä nukkuessa ja laukoessa
sarkastisia kommentteja. Ei sillä, etteikö Alguste olisi halunnut auttaa, mutta kun sattui vaan niin
laiskotuttamaan. Verhojen välistä paistavan auringonsäteiden laskeutuessa yhä alemmas, ulkoa
kuului selvää jalkojen kopinaa, tarkemmin kuunneltuna korkokenkien kopinaa.
Kalman sydän pysähtyi sekunniksi, jos toiseksikin.
A-apua, Kalma ajatteli ja ensimmäiseksi hänelle tuli mieleen ovi; Onko se lukossa, tulija on varmasti
Cruella. Ovi, mene ovelle ja katso että se on lukossa.
Kalma käski itseään ja liikutti itsensä niin
äänettömästi kuin kykeni kohti ovea, kun se jo avautui. Ensiksi Kalma näki kuultavanhopeiset kynnet…ja sitten.

Awa. Ei Cruella vaan Awa. Awa. Kalma ajatteli helpottuneena ja melkein kaatui takamukselleen helpotuksen tuomasta heikotuksesta jaloissa.
-No, mikäs herraa nyt noin heikotuttaa? Awa kysyi hymyillen ja tarjosi Kalmalle kätensä, että
hän pysyisi kunnolla pystyssä, eikä huojuisi kun mikäkin tuuliviiri.
-Mä niin pelkäsin että sä olisit Cruella. tai ei siis että sä olisit, vaan siis että sä et oliskaan sä vaan Cruella.
Eikun että sä et tulis vaan se oliskin Cruella. No, kuitenkin! Kalma sanoi nähden Awan huvittuneen
ilmeen.
-Kuules Kalma, sä taidat stressata vähän liikaa tosta Cruellasta. Eikse siis oo vieläkään häipyny sun kimpusta…tiedäks, niinku lopullisesti? Awa kysyi ja talutti Kalman olohuoneen sohvalle istumaan.
-No siis, enhän mä tiedä mitään varmasti, muuta kun noitten kakkujen päiväyksistä voi jotain päätellä.
Kalma vastasi ja osoitti nyt lipaston päällä isossa kasassa sijaitsevia leipomuksia ja lahjoja.
Awa asteli lahjakasan luokse ja tutkiskeli jokaista tuotosta ja tuliasta hymyillen, ja kääntyi sitten taas
Kalman puoleen;
-No se taitaa ainakin tykätä susta kovasti.
-No, kukapa ei? Kalma sanoi suu isossa mätähampaisessa virneessään, leikkisä pilke silmäkulmassaan.

(c) AUTUMN]
Image
~Sur La Route De Madison ~
AUTUMN]

Postby RockDevil » Sun May 04, 2008 7:51 am

Luin kaikki osat tästä ja kyllö täytyy sanoa, että on todella hyviä. Odotan suraavaa osaa.
RockDevil

moiro

Postby saana » Mon May 05, 2008 8:10 pm

kyllä nyt täytyy sanoa että olet mahtava kirjottaja.... pari kirjotus virhettä löysin mutta ei se tarinan kulkua paljon haitannut... jatka ihmeessä. tahtoo tietää mitä tapahtuu ja miks awa tuli kalman luo?? xD
Now listen kiddies
I salute the freaks
It's only pretty
when it's nasty
saana

Postby Erina » Mon May 05, 2008 8:15 pm

Voi hyvä luoja! Piti lukee pari aikasempaa pätkää, jotta tajuaisin missä mennään (sama se) ja taas tuli käkätettyä niinpal ettei tosikaan! Sinulla on tuleva ura kuoliaaksinaurattajana. Repeilin niin pahasti että tosissaan luulin kuolevani. Keep it up!
latua oon lesbo
Erina

Postby saana » Thu May 22, 2008 11:47 am

tää on aivan mahtava!!! cruella on aika rasittava xD mutta silti aika mahtava hahmo x) jatka ihmeessää.. x)
Now listen kiddies
I salute the freaks
It's only pretty
when it's nasty
saana

Postby AUTUMN] » Wed Jul 01, 2009 11:17 pm

Osa 12.

Awa jäi auttamaan Kalmaa siivoamisessa ja kului tovi jos toinenkin. Suurin osa hämähäkinseiteistä oli saatu putsattua ja poikamiesboxi alkoi jo heijastella etäisesti
sitä paikkaa, josta Kalma oli lukuisa kuukausi sitten lähtenyt evakkoon.
”Oisko kahvi mitään?” Awa kysyi lakaistessaan keittiön lattiaa.
”Joo, täs rupee veto loppuun.” Kalma sanoi hiukan voimattomasti ja nousi lattialta, jättäen lattianpesemisen kesken.
”Mä käskin noiden muidenkin tulla sit moikkaamaan sua tänne, onhan siinä kuitenkin taas totuttelua muuttaa takasin ja niin poispäin.
Lordi ainakin lupas tulla käymään, autteleen siivouksessa. En sitten tiiä onko se juuttunu telkkarin eteen kun ei sitä vielä oo kuulunu.”
Awa sanoi ja mittasi kahvinpuruja samalla hiljaa laskien.
”Hei, mähän voisin pitää jotkut tuparit, eiks jeh? Olis musaa ja syötävää ja hyvää seuraa. Miltä kuulostais?”
Kalma kysyi innostuneena uudenlainen pilke silmäkulmassaan.
”Mikäs siinä. Tosin tuparit yleensä pidetään sillon kun muutetaan ekaa kertaa siihen asuinpaikkaan, mutta hälläväliä.
Se vois oikeesti olla hyvä juttu, saatais vanha jengi koolle oikeen kunnolla. Enarystäkään en oo kuullu sitten toissavuoden. Missäköhän se hiihtelee nykyään?”
Kalman vastauksen keskeytti ovelta kuuluva vaativa koputus.
”Se on varmaan Lordi, mä käyn avaamassa.” Kalma sanoi ja raahusti pitkin askelein ovelle.

”Cruella?! Mitähän himputtia sä täällä teet?”
”Oi Kalma, ihana nähdä! Missä oot piileskelly, on ollu ihan tuhoton ikävä!” Cruella hihkaisi ja hyppäsi Kalman
kaulaan viskaten mukanaan tuomat kakut ja leivoksen pitkin eteisen kivistä lattiaa.
Päästäessään Kalman ”kuristusotteesta” Cruella huomasi sivusilmällä keittiössä jotain liikettä.
”Onkos täällä joku muu sulle leivonnaisia leipomassa?” Cruella huudahti ääni väristen ja lähti tallustelemaan kohti keittiötä askeleet kaikuen.
”Kukahan hemmetti sä luulet olevasi? Tähän huusholliin mahtuu tasan tarkkaan yksi ja ainoa parempipuolisko, ja se olen minä!”
Cruella jylisi ja katseli Awaa päästä kantapäähän nyrpeä ilme naamallaan.
Awa loi kysyvän katsauksen Kalmaan, joka viittoili Cruellan seläntakana kansainvälisin käsimerkein.
Cruella, siis. Awa ajatteli mittaillen nyt Cruellaa samanlaisella ilmeellä kuin Cruella oli äsken katsellut häntä.
Äkkiä Kalma syöksähti keittiöön Awan viereen ja otti tästä puolihalausotteen.
”Tämä tässä on Awa, mun uus tyttöystävä. Itse asiassa me ollaan seurusteltu jo muutama kuukausi. Eiks niin Awa?”
Kalma kysyi katsoen Awaa merkitsevästi.”Ai siis… jooo!” Awa sanoi tajuten mitä Kalma ajoi takaa, ja jatkoi vuolaasti;
”Joo, tiekkö just puhuttiin että ois joskus kiva saada tänne pienien jalkojen töpinää. En mä usko että tässä kauaa meneen
ennenkö perustetaan perhe ja asetutaan tänne aloillemme. Itse asiassa ollaan aateltu että mentäis naimisiin tos ens kesänä,
kesäkuu on mun lempikuukausi muutenkin. Kaikki kukkii ja on niin valosaa,
ai että! Aaattelin, että pidettäis se seremonia tossa ulkona, vaikka täydenkuun aikaan. Romanttista, eikö vaan, kultsipuppeli?”
Awa sopersi ja katsoi Kalmaa veikeä pilke silmäkulmassaan.
”Joo, näin me tehdään. Ihan mitä vaan sä haluat!” Kalma huudahti ja rutisti Awaa lujempaa.

Tällä välin Cruellan naama oli valahtanut vitivalkoiseksi ja silmät näyttivät pyöreiltä ja tavattoman suurilta, ymmyrkäisinä ihmetyksestä.
”Ta..tarkoittaako tämä nyt sitä, että me ei enää olla pari?” Cruella nielaisi hiljaa.
Kalman olisi tehnyt mieli vastata etteivät he koskaan edes olleet pari, mutta piti kuitenkin suunsa supussa.
”Joo, sori et sun piti saada tietää se näin. Mut se on totta, Awa on nyt mun elämäni nainen.”
Cruella kääntyi hiljaa kannoillaan ja käveli hitain askelin ovea kohti.
”Jos joskus muutat mieles, soittelehan?” Cruella katsoi ja kääntyi katsomaan Kalmaa.
”Joo, ilman muuta!” vastasi Kalma ja hymyili hiljaa takaisin.
Hetken Kalman ja Cruellan katseet kohtasivat.
Kalma huomasi yllätyksekseen, että vain yksi ja ainut ajatus jylläsi hänen päänsä sisällä;
”Miks musta ei enää yhtäkkiä tunnukaan niin hyvältä, vaikka Cruella on lähdössä?”

(c) AUTUMN]

(Ps. Ai mikä yli vuoden mittanen 'luova tauko'? ;))
Image
AUTUMN]

Postby Lady Devil » Fri Jul 03, 2009 12:03 am

Ei hyväne aika mikä nainen. Cruella on kyll parhaiten kirjoitettu takiais-hahmo pitkään aikaan. Kiitti ku pelastit mun päivän tai yön tai jonkin.

Ehkä vuorokaudenaika selittää viestin sekavuuden.
Lady Devil

Postby AUTUMN] » Fri Jul 03, 2009 12:10 am

Lady Devil wrote: Kiitti ku pelastit mun päivän tai yön tai jonkin.

You're welcome :) Kiva että tykkäsit!
Image
AUTUMN]

Postby MissPet » Thu Sep 10, 2009 8:22 pm

Tämä on kyllä yksi parhaista mitä olen lukenut!! Mahtoivat nuo aikuiset tuossa toisessa huoneessa ihmetellä, että mitä ihmettä minä kikatan, tirskun ja rätkätän täällä omassa kolossani. Pari kertaa piti jättää lukeminen hetkeksi ja karata vessaan, kun oli niin hauskaa. X''P
Yhdyn edellisiin. Cruella on yksi loistavimmista takiashahmoista joita tiedän. Hän ei ole sellainen niin kovin ärsyttävä (minusta), mutta Kalma on varmaankin tästä vähän erimieltä. (:
Luen mielelläni lisää, jos vain kirjoitat! Tiivistettynä: Aivan loistavaa työtä!
MissPet

Postby BloodRedSandgirl » Fri Sep 11, 2009 2:36 pm

Hahahha aloin lukemaan tätä kahesta syystä:

1. Tykkään lukee Kalma - tarinoita, koska hän on lempparihahmoni <3
2. Repesin otsikolle :lol:

Ihan mahtava tarina, tuleeko jatkoa?? (Tää ei saa loppuu tähän!!!) :D
Image
Ya better pucker up, and open wide, and take it cause we love you
BloodRedSandgirl

Postby Tina » Fri Sep 18, 2009 3:27 pm

Huippu tarina! pliis, JATKOO! :P :lol: :D
Tina

Postby AUTUMN] » Sat May 08, 2010 11:17 am

Osa 13.

Kului vuosia, ehkä noin seitsemän vuotta. Kalman vaaleanharmaat hiukset olivat harmaantuneet jo ennen kuin vuosituhat vaihtui toiseksi, ja muutama hammaskin oli jäänyt elämänpolun varrelle. Naisia Kalman elämässä ei juurikaan Cruellan jälkeen ole näkynyt, oli varmaan raukka pelästynyt perinpohjin joidenkin naarashenkilöiden käyttäytymistä. Olihan Kalma kerran käynyt sokkotreffeillä, huonoin tuloksin. Nainen ei ikinä ollut saapunut paikalle. Siitä lähtien Kalma on uusinut jylhän linnansa yläkertaa ja sisustanut sitä parhaansa mukaan, vähän myös Awan avustuksella. Silti jotkut asiat ovat pysyneet samoina. Kalma vieläkin osaa heittää (jo muutamaan kertaan parsitun) silinterinsä kolmesta metristä naulakkoon, ja välillä myös viidestä metristä, mutta se on jo kuulemma onnenkantamoista, sanoo Lordi.

Kalma naputteli samaan malliin kuin viimeksi kuutisen vuotta sitten kotilinnansa alakerrassa Algusten torkkuessa vierellä. Deittisivustoille Kalma oli uskaltautunut muutaman kerran, mutta kukaan muu ei ole tuntunut olevan hurmaantunut niinkin tärkeistä faktoista kuin hatunheitto kolmesta metristä tai pedagoginen suuhygienia. Joskus yksinäisinä hetkinä, kun Alguste ei ole vieressä latelemassa sarkastisia kommentteja, Kalman ajatukset harhailevat niihin päiviin kun Cruella vielä oli osa hänen elämäänsä, tavalla tai toisella. Vaikka Cruella oli toisinaan ollut äärimmäisen ärsyttävää ja tuskastuttavaa seuraa, silti oli ollut kiva tuntea, että joku oli ollut kiinnostunut niinkin suurella tasolla, että oli jo toisen tapaamisen aikaan alkanut leipomaan pullaa. Oli Kalma kerran, heikkona hetkenä, yrittänyt soittaakin Cruellalle, mutta numeroon ei oltu saatu yhteyttä. Cruellan kuullaan muuttaneen pois entisestä asunnostaan heti sen jälkeen, kun näki Awan ja Kalman käsi kädessä miettimässä ruusuisia tulevaisuudensuunnitelmiaan. Joskus Kalma on saanut itsensä kiinni miettimästä mitä ihmeellisimpiä skenaarioita Cruellan tapaamisesta jossain eteläisessä kohteessa, ihan sattumalta. Vaikka onkin talvi, eikä looma ole edes lähettyvillä, silti Kalma on tuntenut jo pitkään kaipaavansa jotain noh…sutinaa. Jotain joka toisi tavalliseen arkeen sen erikoismausteen pippuria ja korianteria, sitä yllätyksellisyyttä. Sitä ei ollut kieltämättä puuttunut kuusi vuotta sitten, kun Kalma lähti Algusten kanssa evakkoon Lordin ja muiden luokse, ettei Cruella vaan olisi saanut Kalmaa käsiinsä. Kalma on huomannut jo vähän aikaa sitten kaipaavansa niitä aikoija, kun hän piiloutui Lordin keittiön pienen pieneen astiakaappiin, kaikkien vanhojen kattiloiden sekaan, kun oli kuullut Cruellan äänen alakerrassa, tuomassa tilattuja pizzoja. Kalma on muistellut monta kertaa tuota ajanjaksoa yhdeksi onnellisimmista hänen elämässään, ehkä senkin takia ettei hänen tarvinnut asua yksin, tai no, pelkästään ylisarkastisen käärmeen kanssa. Ei Algustessa mitään vikaa ikinä ole ollut, aina yhtä lojaali ystävä, mutta kuitenkin käärmeet ja monsterit ajattelevat asioista ehkä hiukan toisin, aina välillä.

Aamuauringon säteet herättivät Kalman jo ennen kuutta, ja Kalma kampesi itsensä vaivalloisesti ylös natisevasta puusängystä, joka oli itse asiassa perintönä saatu Olga-tädiltä. Sunnuntai-aamun raukeus ja hiljainen eteneminen tekivät Kalman olon entistä malttamattomammaksi, ja ennen kuin hän itse sitä tosissaan ja kokonaan huomasikaan, oli hän jo kirjoittamassa Deittisivustolle uutta, paranneltua ilmoitusta, jossa kolmen metrin hatunheittomatka muuttui muutamalla napinpainalluksella viideksi ja turhat puheet suuhygieniasta saivat kovaa delete-napista. Tämän lisäksi Kalma intoutui, noh, vähän liioittelemaan tähänastisia saavutuksiaan niin opintojen kuin työelämänkin saralla. Yliopistot ja erinäiset diplomit jotkut sattaisivat ehkä uskoakin, mutta Nobel-palkintoa harva tuskin purematta nielee.

“Hei kaikki ihanat naaraat siellä ruudun toisella puolella!

Olen yliopistossa fysiikkaa ja kemiaa opiskellut älykäs, fiksu ja filmaattinen, älyttömän hyvännäköinen ja karismaattinen, yksi himoituimmista uroista tällä planeetalla! Olen saanut lukuisia diplomeja erinäisiin koulutuslaitoksiin, muummoassa Harvardiin ja Northwestern Univercityyn. Osaan heittää hattuni viidestä metristä naulakkoon joka kertoo myös seikkailunhalustani elämän saralla. Olen myös muutama vuosi sitten vastaanottanut Nobel-palkinnon fysiikan saralta. Otathan yhteyttä!

-Kalma”

Kalma luki nyökytellen tekstinsä läpi ja painoi lähetä-nappulaa. Ihme jos tällä ei naisseuraa löydy, Kalma ajatteli tyytyväisenä.

(c) AUTUMN]
Last edited by AUTUMN] on Mon May 10, 2010 11:42 am, edited 1 time in total.
Image
AUTUMN]

Postby Zukka » Sat May 08, 2010 10:28 pm

Minä aika harvoin enää nykyään kommentoin ficcejä, mutta nyt tuntui siltä, että pitää tehdä poikkeus. Tämä on nimittäin siitä harvinainen tekstipätkä tällä laudalla, että tässä on
1) huumoria
2) hyvää sellaista.
Yleensä kun tämän foorumin ficcien huumori tuppaa olemaan joko tosihassua likaista ("lolol, sanassa 'toiseksi' on 'seksi', lolol hih") tai muuten vaan naurettavan ylivedettyä. Tässä se on sopivan hienovaraista, mutta kuitenkin selkeää ja helposti ymmärrettävää.
Kirjoitustyyli on myös aika passelia, hyppäät oikeiden asioiden yli ja kuvailet mukavan letkeästi. Tykkään myös Algustesta, ehkä paras Loordificeissä esiintyvä originaalihahmo, jonka olen tältä laudalta löytänyt.
You may find me lying on some desert road
My eyes wide open to the universe
Zukka

Re: Kalma, nettideittailun expertti.

Postby AUTUMN] » Mon Sep 05, 2011 1:42 am

Osa 14.

“Kaksataa ja yks, kaksataa ja kaks, kaksataa ja kolme…”
Oli kulunut viikko Kalman nyt jo, kuuluisasta ilmoituksesta Deittisivustolle. Vastauksia oli sadellut viime perjantain jälkeen kuin sieniä sateella, eikä loppua näkynyt. Tottakai muutama kymmenen vanhempaa naishenkilöä olivat olleet hyvinkin närkästyksissään Kalman ilmoituksesta, jossa heidän mukaansa “haisi omakehu Perttilän Markon sikatilalle asti.”, niin kuin eräs asian ilmoitti. Toiset taas kyseenalaistivat Kalman saavutuksia ja kyselivät kopioita työtodistuksista ja diplomeista sähköpostilla. Niitähän ei tietenkään ollut ikinä ollut olemassa, joten näille muutamalle Kalma naputteli perusasiallisen “ei mul-oo-skannerii”-viestin. Mutta negatiivisen palautteen määrä oli niin pieni verrattuna siihen, kuinka paljon kiinnostuneita viestejä Kalma oli saanut viikon aikana eri-ikäisiltä naisilta ympäri maata. Kului muutama päivä, ennen kuin Kalma oli saanut Algusten kanssa lajiteltua sähköpostit kansioihin ‘ei’, ‘ehkä’, ‘kyllä’ ja “tavataanko heti?”. Algusten mielestä maailman seitsemäskymmeneskahdeksas ihme oli se, että niinkin monta naista oli lupautunut lähtemään treffeille Kalman kanssa ilmoituksessa, äyräiden yli valuvasta itsekehusta huolimatta.
-Varmasti sanomattakin selvää, että “tavataanko heti?”-pino on meidän prioriteetti tällä hetkellä, Kalma sanoi pontevasti Algustelle ja siirsi ison pinon printattuja yhteydenottoja olohuoneen puiselle pöydälle.
-Kato, puumanaisten lemmikki on oppinu uuden sanan! Alguste sanoi vuosisadan levein virne naamallaan. “Tänään prioriteettimme on…” Alguste matki Kalmaa ja luikerteli pois ilmassa vinhasti lentävän hatun alta.
-Hahaa, et osunu! On se kumma että osaat heittää hatun viidestä metristä naulakkoon, mutta et osu muhun millään, vaikka oon ihan tässä lähellä! Alguste vinoili ja meni tutkimaan “ehkä”-pinoa. Päällimmäisenä oli kirje naiselta nimeltä Lavinia.
-Hei, täähän kuulostaa hyvältä! Alguste huikkasi Kalmalle. “Tää osaa lypsää, ota tää!”
Siitä asti kun Alguste oli huomannut Kalman kysynnän nettitreffailun ihmeellisessä maailmassa, ei puujalkavitseihin ja ironisiin letkautuksiin ole tullut loppua. Sen sijaan että Alguste kommentoisi jotain oikeasti järkevää, tyytyy hän vain sihisemään sukkeluuksia.
-Hei, Kalma, arvaa mitä? Kop kop? Alguste kysyi irvokas ilme kasvoillaan.
-Huoh, No, kuka siellä?
- Cruella!
Tämä vitsi on toistunut noin 134 kertaa viikon aikana, ja silti se jaksaa naurattaa, no, jos ei Kalmaa niin ainakin Algustea.
Asiasta ei tee yhtään helpompaa se, että vaikka viime tapaamisesta Cruellan kanssa on mennyt jo hurjasti aikaa, Kalma löytää itsensä välillä miettimästä, tekikö hän oikein sulkiessaan Cruellan kokonaan pois elämästään. Vuosien saatossa jokainen piirre, mikä Cruellassa ärsytti Kalmaa, on pehmentynyt ajatuksissa ja mietteissä, eikä Kalma enää oikein tiennyt, miksi käyttäytyi niin kuin käyttäytyi. Kalma oli vieraillut useilla naistenlehtien keskustelupalstoilla, ja diagnosoinut itselleen jo sitoutumiskammon ja raskauden jälkeisen masennuksen, kunnes tajusi että asian turha vatvominen tuskin auttaisi yhtään mitään. Silti Kalma miettii välillä Cruellaa, ja sitä, että hän oli kuitenkin nainen, joka vastasi Kalman ilmoitukseen, ja juuri siihen minkä hän oli kirjoittanut itsestään, ja jossa hän ei ollut suurennellut asioita. Kalma hieroi silmiään ja hänen lukiessa ensimmäistä kirjettä , “tavataanko heti?”-pinkasta, Kalma huomasi toisella sivulla olevan kuvan. Kuvassa oli hyvin nuoren näköinen nainen, jolla oli hohtavat hampaat ja hiukset viimeisen päälle ojennuksessa. Kasvoihin oli tungettu meikkiä noin kilo/puolitoista, ja silmien auki pitäminen liiallisten tekosilmäripsien painosta vaikutti äärimmäisen työteliäältä. Kalma tuijotti kuvaa ja ihmetys valtasi pienen pään. Tällaistako minä lähdin etsimään? Ei.
Kalma viskasi kirjeen maahan ja kaatoi loputkin pinkat, nousi seisomaan ja laittoi hatun päähänsä.
“Alguste. Mä lähden nyt.”
“Minne?”
“Mun on puhuttava Cruellan kanssa.”

(c) AUTUMN]

Ps. Heh, yli vuoden tauot näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus ;) Kiitos ja anteeksi.
Image
AUTUMN]

Postby AnZa The Great » Tue Jan 10, 2012 6:33 pm

Onko lisää lähiaikoina tiedossa? Pitääkö oottaa taas vuosi?
Oikeesti siä osaat kirjoittaa, jatka aina kun on mahdollista.
Rest In Peace Otus and Rest In Peace The Rev
This is Heavy Metal !!!
Elämä ei ole mitään ilman hevi metallia \,,/
AnZa The Great

Postby Hardluck Woman » Sun Feb 12, 2012 11:07 pm

Näin pitkästä aikaa täytyy kommentoida taas. Viimeisimmästä kerrasta onkin jo pari vuotta kulunut, kun on tullut ylipäänsä fan ficcejä luettua. Ruinaan kuitenkin jatkoa, toivottavasti sitä tulee pian! :D Kalma on kyllä niin hellyttävä.. ;)
I don't care if you don't like me.
Hardluck Woman

Postby AUTUMN] » Mon Mar 05, 2012 7:59 pm

Osa 15.

Kynsilakkapullot kiiltelivät kylpuhuoneen kirkkaassa valossa, kaikki punaisen sävyt kirkkaan pinkistä tummanpunaiseen heijastivat valonsäteitä. Jotkut pulloista olivat vielä avamattomia, kenties juuri ostettuja, toiset taas näyttivät jo monta vuotta vanhoilta, kynsilakka oli jättänyt tahroja pullon ulkopuolelle. Cruella ojensi kätensä ja valitsi tummimman punaisen kynsilakkapullojen joukosta, ja siveli sitä harkituin liikkein vasemman kätensä nimettömään.

Paljon oli muuttunut seitsemässä vuodessa. Cruella oli muuttanut omasta kodistaan metsän laidalta esikaupunkialueelle, hankkinut itselleen koulutuksen tarjoilijana, ja ansainnut itselleen loistavan työpaikan paikallisen kellariteatterin ravintolassa. Hän oli värjännyt hiuksensa vaaleammaksi, vaihtanut vaatekaappinsa sisällön aikuisempiin vaatteisiin ja aloittanut lenkkeilyn aamuisin. Muutoksia oli siis tapahtunut, eikä pienin niistä ollut Cruellan vasemmassa nimettömässä säihkyvä sormus.

Kalma lähti astelemaan pihatietä poispäin, tietämättään mihin hän oli matkalla. Hän saapui isolle tielle, ja lähti kulkemaan kaupunkiin päin autojen suhistellessa ohi. Mistä lähteä etsimään ihmistä, jonka on viimeksi nähnyt monen monta vuotta sitten? Kalma ei edes tiennyt mitä hän sanoisi jos hän löytäisi Cruellan. Pyytäisikö hän anteeksi käytöstään? Lausuisi runon? Laulaisi serenadin kuutamon loistaessa taustalla? Hmm, ehkä ei. Kukkia varmaan kannattaisi jokatapauksessa viedä, Kalma mietti ja katseli edessäpäin avautuvaa kaupunkia. "Hei, oota!" Joku huusi yhtäkkiä, ja Kalma katsoi taakseen. Tienviertä kiemurteli hyvinkin hengästyneen näköinen Alguste, joka katsoi Kalmaa hieman närkästyneenä. "Aioitsä jättää mut yksin tonne. Älä luulekaan. Jos sä aiot tosissas ettiä sen Cruellan, mä tuun mukaan. Sitäpaitsi, ethän sä pärjää ilman mua." Alguste virnisti ja mateli eteenpäin, Kalman seuratessa hymyillen perässä. "Teidätkö sä missä se nykyään asuu?" Alguste kysyi, kun matkaa oli taitettu miltei tunti. "En, en tiedä varmaksi." Kalma vastasi ja hieroi otsaansa, jota oli alkanut kolottaa. "Mistä sä sit tiedät että meidän pitää mennä just kaupunkiin päin?". "Täytyyhän meidän jostain aloittaa. Ensimmäiseksi mennään kaupungin toiselle laidalle, siellä Cruella asui seitsemän vuotta sitten. Jos se ei ole siellä, kysellään vaikka naapureilta."
"Huoh, kaikkea sä teetkin yhden naisen takia." Alguste hymähti virnistäen.

Cruella istui olohuoneessa ja odotti. Hän oli viimeiset kaksi tuntia valmistanut päivällistä. Kellon viisarit tuntuivat matelevan, ja jokainen sekunti tuntui minuutilta. Viimein pihaan kaarsi preussinpunainen auto, ja kuljettajan paikalta nousi pitkä, ruskeat hiukset ja jäänsiniset silmät omaava mieshenkilö. Cruella riensi avaamaan oven.
"Rakas, ruoka on valmista!"

(c) AUTUMN]
Image
AUTUMN]

Postby AnZa The Great » Tue Mar 06, 2012 9:09 am

Mahtavaa jatkoa!
Olisin ehkä vähän pitempää kaivannut, mutta jatko oli hyvä.
Toivottavasti seuraava tulee piakkoin.

-Anza-
Rest In Peace Otus and Rest In Peace The Rev
This is Heavy Metal !!!
Elämä ei ole mitään ilman hevi metallia \,,/
AnZa The Great

Postby dark_havens » Mon May 14, 2012 6:59 pm

AUTUMN] wrote:Osa 14.

“Kalma oli vieraillut useilla naistenlehtien keskustelupalstoilla, ja diagnosoinut itselleen jo sitoutumiskammon ja raskauden jälkeisen masennuksen, kunnes tajusi että asian turha vatvominen tuskin auttaisi yhtään mitään."

Hahah, tää melkein tiputti mut tuolilta xD "raskauden jälkeinen masennus" x) Mutta juu, sain äsken luettua nuo muutaman vuoden takaiset osatkin tuolta äsken ja latelen ny nää samat sanat mitä muutki on tässä jo toistellut eli oot musta tosi hyvä kirjottaan ja jatkoa pyydän! :D Tarina on siis myöskin todella hyvä, joka ikinen osa on aina jaksanut naurattaa jollain tavalla ^^
Image
A mummified soul
dark_havens

Postby AUTUMN] » Tue Oct 16, 2012 8:21 pm

Osa 16.

Syksyinen tuuli ulvoi Kalman kävellessä asfaltoitua tienviertä eteenpäin. Autot suhahtelivat ohi enää harvoin. Aurinko oli laskenut jo muutama tunti sitten, ja hyinen ilma puski luihin ja ytimiin. Algusten ja Kalman visiitti Cruellan entiseen asuntoon ei ollut sujunut odotetusti. Cruella oli muuttanut pois jo kauan aikaa sitten, kuten Kalma oli tiennyt. Punainen puutalo pitsiverhoineen ei ollut näyttänyt yhtään niin kutsuvalta kuin olisi luullut. Talo oli ränsistynyt, ulkoseinien punainen maali oli halkeillut monesta kohtaa, rikki menneet ikkunat paikattu teipillä tai vaihtoehtoisesti isommat aukot armeijanvihreällä pressulla. Näytti siltä että talossa ei ollut asunut kukaan ainakaan muutamaan vuoteen. Puiset portaat, jotka johtivat ulko-ovelle, olivat lahonneet, ja keskimmäisen rapun vasemmalla puolella oli jalan mentävä aukko. Rappujen kaiteiden maali oli kulunut kokonaan pois, paljastaen puisen monisäikeisen pinnan.

Cruellan entisen kotitalon löytäminen ei ollut ollut se helpoin tehtävä. He olivat talsineet tunnin jos toisenkin pois metsän laitamilta kaupunkiin päin, ja saapuessaan vihdoin kaupungin "ihmisvilinään", oli näky erilainen kuin Kalma oli pienessä mielessään kuvitellut. Siitä oli kauan, kun Kalma oli edellisen kerran käynyt kaupungissa asioilla, ja muutoksia oli tapahtunut. Kaupungin keskustan elämä näytti hiljentyneen entisestään, Kenraali Pancon pubin kyltti heilui tuulessa hieman vinksahtaneena, ja pubi näytti yhtä autiolta kuin muu keskusta. Lähimarketin viereen oli pystytetty pieni ostoskeskus, jonka neonvalokyltti mainosti “ 20 liikettä, erikoistarjouksia joka lauantai. Osta 3, maksa 2.” Muutamat ihmiset kiiruhtivat sisälle paikalliseen ravintolaan tien toisella puolella, ja yksi mies huomioliivissään keräsi roskia pääkadun varrelta. Kalma oli kysynyt mieheltä tietääkö hän Cruellasta mitään, ja oli saanut vastaukseksi epämääräistä muminaa. Sen Kalma oli kuitenkin saanut selville, että eräs pubin pitäjä tunsi Cruellan oikein hyvin silloin kun hän vielä asui kaupungissa. Mies ohjeisti Kalman ja Algusten Kenraali Panchon pubiin, joka sijaitsi Lähimarketin takana, heti sivukujan päässä oikealla.

Kalma ja Alguste astuivat sisään pubiin ja kello ulko-oven yläpuolella kilahti vaativasti. Punaiset pitsit ulko-oven ikkunassa pölysivät, kun ovi avautui. Pubi näytti yhtä rähjäiseltä kuin se oli ulkoapäin näyttänyt, osa tuoleista oli jo pinottu pöytien päälle ja nurkassa pari miestä nuokkui tuoppiensa ääressä. Tiskin taakse ilmaantui takahuoneesta pyöreäposkinen keski-ikäinen mies, jonka hymy oli miltei hampaaton ja joka ontui vasenta jalkaansa. Päällään hänellä oli vihreä-keltainen flanellipaita, farkut ja polviin asti ulottuvat saappaat. Kaiken tämän komeuden kruunasi punainen valkoisilla palloilla koristeltu pitsinen esiliina, jonka taskusta pilkotti pöytärätti ja tupakka-aski. Rätti oli tehnyt ison märän läikän taskun kohdalle.
“Hei vaan! Mitäs teille saisi olla?” huikkasi mies baaritiskin takaa, ja otti tiskin alta tuoppeja valmiiksi täytettäväksi.
“Hei! Kiitos, ei me tarvita mitään”, Kalma sanoi samalla kun Alguste kurkkasi silinterin alta.
“Meille kerrottiin että sä tiedät jotain Cruellasta.”
Tiskin takana oleva mies lopetti tuoppien lastaamisen, ja kääntyi katsomaan kiinnostuneena Kalmaa ja silinterin alta luikertelevaa käärmettä.
“Jaa-a, että Cruellaa etsimässä. Sillä neidolla on ollut tapana kadota aina tasaisin väliajoin. Kyllähän minä Cruellan tunnen, ja hyvin tunnenkin. Ottakaas kaverit tuosta oluet, niin minä kerron teille Cruellasta. Talo tarjoaa", pubin omistaja sanoi ja alkoi kaataa olutta hanasta valtaviin tuoppeihin.

(c) AUTUMN]
Image
AUTUMN]

Postby dark_havens » Tue Oct 23, 2012 8:55 pm

Yay, oot pistänyt jatkoa! :) Uusi osa oli aivan yhtä hyvä kuin edellisetkin, kirjoitusvirheitä en löytänyt ollenkaan ja kuvailuja oli sopivasti sekä tarina kulki sujuvasti eteenpäin. Jätit hyvään kohtaan, jään innolla odottamaan seuraavaa osaa :)
Image
A mummified soul
dark_havens

Postby 0Xrocks0X » Fri Dec 21, 2012 11:28 pm

Oot hyvä kirjottaa, huumoria, kuvailua ja tunnetta on sopivissa määrin mukana! Kalman persoonaan sopii nettideittailu, tyttishaku ja sarkastisia kommentteja laukova tulinen lemmikkikäärme! :D Jatka samaan malliin, ja tosiaan jatkoo, täällä innolla odotellaan! 8)
0Xrocks0X

Previous

Return to Lordi fanfic