Monsterboard

Lordin Top 10 biisit.

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

Lordin Top 10 biisit.

Postby Riemu » Wed Jun 23, 2010 12:44 pm

Huomasin, ettei täällä Monsterboardilla ole oikestaan lainkaan näitä Top 10 topiceja, joten ajattelin, että on aika luoda sellainen.

Idea on siis yksinkertainen, listaa alapuolelle sinun Top 10-Lordi biisit JA PERUSTELE! On hyvä tietää miksi kyseiset biisit ovat niin hyviä, enkä halua nähdä täällä vain valtavia kasoja erinäisiä listoja.
Aloitan siis omalla listallani:

10. Pet The Destroyer
Monsterican Dreamin helmi ja suosikkijäseneni Kitan epävirallinen tunnuskappale. Eroaa hieman muusta levystä ja nousee sen suosikkikappaleeksi nipinnapin Kalmageddonin ohi.

9. Monsters keep me Company
Sanoitusten kuningas. Siitä asti kun ensimmäisen kerran tämän kuulin minusta tuntui, että tämä kappale kertoo minusta (Minä tiedän faktat, joten pysykää hiljaa) ja siksi se on tälläkin listalla. Musiikillisesti niin erilaista Lordia, mikä ei ole ollenkaan huono asia.

8. Biomechanic Man
Sitten mennäänkin albumille Get Heavy ja sen ainoaan jäseneen tällä listalla. Muistan vielä ajan kun Devil is A Loser oli ehdoton suosikkini, mutta ajan kanssa Biomechanic Man vähitellen napsi sijoja ja nousi suosikikseni. Ensimmäisessä säkeistössä mainittava sana Monstermaniac on myös ollut mukana innoittamassa... noh tiedätte kyllä.

7. Bite it like a Bulldog
Olen usein kavereillenikin sanonut, että musiikkimakuni eliittiin pääsee menevillä biiseillä ja tästä aivan loistava esimerkki siitä. Lisäksi asennoitumiseni rumpuihin ja bassoon ovat aina olleet korkealla, joten biisin intro on minulle kuin nakki silmään. Ehdottomasti yksi niistä biiseistä jotka toimiivat parhaiten livenä.

6. Dr.Sin is in
Groovy man! Riffien kuningas! Tämä biisi on menevä, sen riffi on puhdasta kultaa ja kitarasoolo... Voi luoja minä rakastan sitä kitarasooloa! Se on toiseksi suosikkini Lordin sooloista ja saa aina hyvälle tuulelle.

5. Whos your Daddy?
(Anteeksi Hardluck Woman) Oma Lordi fanitukseni alkoi Hard Rock Hallelujahista, mutta voi sitä päivää kun kuulin Whos Your Daddyn. Se oli se päivä, jolloin lupasin olevani Lordi fani nyt ja ikuisesti. Jos mikään bändi pystyy näin tarttuvaan ja muhkeaan biisiin on sen pakko olla paras maailmassa. Erityisesti se Get down-osio on täyttä rautaa!

4. Beast Loose in Paradise
Kun tämä single ensimmäisen kerran julkaistiin, oli kyseessä Yle X:n radio ohjelma, jossa olivat vieraana myös Awa ja Kita. Reaktio biisiin ei aluksi ollut kummoinen, mutta ajan kanssa aloin huomaamaan sen hienoudet ja sen oman salaperäisyyden, mitä Lordin kappaleista ei niin usein löydy. Boonuksena se on vielä Dark Floorsissa soiva biisi ja sen elokuvan nähtyään kun tämä pärähtää soimaan olet taivaassa!

3. They Only Come out at night
Vanha suosikkikappaleeni. Biisin fanitus alkoi, kun Lordi veti biisin livenä Emma Gaalassa 2007. Jokin siinä esiintymisessä nasahti ja siitä lähtien olen rakastanut tätä biisiä ja etenkin sen sooloa. Liveversiot Udon kanssa ovat tietenkin vielä upeampia!

2. Man Skin Boots
Voi luoja! Kylmät väreet tulevat heti kun kuulen tuon nimen. Tässä hyvät ihmiset on minun mielestäni Lordin musiikillisesti paras kappale. Aivan käsittämättömän tarttuva rytmi, loistavia yleisönhuudatuskohtia ja se soolo... Se samperin soolo joka vei kaksi viikkoa elämästäni kuunnellessa sitä. Se basso siellä upean kitaran taustalla, siinä on jotain maagista....

1. Mr.Killjoy
Katsokaa nimimerkkiäni! Katsokaa sitä! Ja ihmetelkää miksi tämä biisi on numero 1. Tämä biisi ei ole parhaita musiikillisesti, mutta ne sanat ja se rytmi. Tämä biisi on kuin minun ajatusmaailmani. Kaikki se sonta mitä elämäni aikana niskaani on kaadettu unohtui tätä biisiä kuunnellessa ja siitä hetkestä lähtien asenteeni maailmaa kohtaan on ollut paljon rennompi, mutta päättäväisempi. Biisi loi minulle myös nimierkin, jolla minut tuntee jo sadat ihmiset.

On teidän "tarinanne" vuoro. Olkaa hyvät!
Last edited by Riemu on Sat Jun 30, 2012 2:30 pm, edited 2 times in total.
Riemu

Postby Muumio » Wed Jun 23, 2010 10:27 pm

Tämähän on hankala tehtävä, mutta tykkään silti! Yay.
Minun on kyllä pakko jakaa muutama sija kahden kappaleen kesken, muuten aivoni ylikuumenevat liiallisesta rasituksesta aivan liian vaikean kysymyksen edessä.

Bonuksena nämä kaksi, koska haluan antaa näille maininnan>>

12. Devil is a Loser
Tämä on tämmönen mukava vittuiluviisu. Alkuaikoina en ole tästä turhan paljoa tykännyt (joskus vuosi takaperin olisin voinut laskea tämän omaan "ei niin hyvien Lordibiisien listaan"). Nyttemmin olen oppinut rakastamaan tämän kappaleen meininkiä ja satanismia pilkkaavaa sanotusta. Oikein jees se on.

11. Who's Your Daddy?
Tämäkin on tämmönen mukava vittuilubiisi x) Jotenkin mukaansatempaava tapaus, en pidä kappaleen sanotuksesta tahi musiikkivideosta, mutta en voi olla mitenkään tykkäämättä tästä. Ja vaikken sanallisesta sisällöstä piittaakkaan, en kykene estää itseäni laulamasta mukana (ei minun muuten tarvitsisikaan estää, mutta paitsi lauluääneni, myös Englannin lausumistaitoni kusee).

10. Not the Nicest Gyu
Nawnnn... En välittänyt tästä biisistä aluksi kamalasti, se oli lähinnä semmosta perusLordikamaa, joka toki oli erittäin hyvää, mutta ei mitenkään erityisesti kolahtanut. Nyttemmin, oikeastaan juuri parin viimekuun aikana, olen alkanut jostain kumman syystä tykkäämään tästä aikaisempaa enemmän, ja näin ollen kuuntelemaan useammin. Oikein mukava ralli, ja tykkään sanotuksesta todella paljon syystä A (koska haluatte kumminki tietää: biisi sopii hyvin erään oman hahmoni ja erään toisen tyypin hahmon väliseen suhteeseen).

9. Monster Monster
On se ihana. Rakastan sanoitusta, rakastan biisin rakennetta, rakastan sen musiikkia... tiivistettynä: kaikkea. Mitään muita perusteluja ei olettaakseni tarvita, olen tykännyt tästä aina, ja tulen varmaan vast edeskin tykkäämään.

8. Hard Rock Hallelujah!
Muka kulunut Euroviisujen takia? Ei ainakaan minun mielestäni. Tämä on todella passeli kipale, koska tästä löytyy sekä menoa ja meininkiä, että melodisuutta. Levyversion urkusoolo ja kaikki... jotenkin rakastan myös sanoitusta todella paljon, vaikkei kristillisyys nyt voisi vähempää kiinnostaa (mutta eihän se ole tämän kappaleen tarkoitustaan).
Ainoa mikä (levyversiossa)hieman häröttää, on tuo biisin loppupuolella oleva ihme kitarasoolo ja Lordin Yay! -veto, mutta eipä tuo suurikaan miinus ole. Musiikkivideoleikkaus on taas tavallaan hieman tylsä, kun ajatellaan sitä, kuinka hyvin tuo levyversion urkusoolointrojuttu istuu tuohon alkuun.

7. Would You Love a Monsterman?
Legenda. Legenda. Hyvä sellainen.
Vaikken ollutkaan Lordifani silloin, kun WYLAM ensikerran tuli ulos radioista ja musiikkiteeveeltä, olen faniuduttuani todella alkanut rakastaa tätä tsipaletta. Sanotus saa Muumion kuolaamaan, ja kappale on jotenkin niin mukaansatempaava, että sitä kuuntelisi mielellään ties kuinka monet kerrat peräkkäin.

6. Icon of Dominance
Voisin käyttää tähän aivan samoja perusteluja, kuin edelliseenkin. Se, mikä nostaa tämän biisin Monster Monsterin edelle, on se, että rakastan musiikillista puolta tässä kipaleessa vielä hitusen enemmän. Lordin melodisimmat kipaleet/slowarit/miksi niitä nyt ikinä haluaakaan kutsua iskevät minuun aina, täysin poikkeuksetta.

5. Evilyn
No, mitäpä tästäkään enää sanomaan. Jo aiemmin kerrottu selittää paljon.
Tälle sijalle kipale pääsi sanotuksellaan (tuommoset tarinat vain vetoavat minuun aivan kybällä) ja rauhallisella soinnillaan, joka ei kuitenkaan tee kappaleesta (ainakaan minun mielestäni) millään lailla tylsää. Hyvin inspiroiva kappale ja omalla kierolla tavallaan niin kovin kaunis.

5 part 2. The Children of the Night
Tämäkin kipale on aina löytynyt suosikkieni listalta, ja mikäpä sitä sieltä pudottamaankaan kävisi. Rakastan sanoitusta, rakastan melodiaa... ja niin ees päin se homma kulkee.

4. Blood Red Sandman
Tottakai biisi, joka alunperin hurautti minut Lordifaniksi kunnolla, pitää mainita! Ihan helvetin hieno kappale, alkusooloineen kaikkineen. En voi sanoa muuta, kuin että rakastan niin hitosti että.

4 part 2. My Heaven is Your Hell
Sanotus iskee, intro iskee... kaikki iskee. Samat perustelut kuin edellisessä oikeastaan, vaikkakin tämä biisi aukesi minulle vasta hieman BRS:n jälkeen.

3. My Monsters Keep Me Company
Ihastuin tähän biisiin ihan heti, kun sen kuulin. Lyriikat on jotain niin ihanaa, ja pidän kappaleen hieman Lordimitoissa raskaammasta soinnista. Ja siitä melodisuudesta, tietty. Tämäkin on jokseenkin inspiroivaa tavaraa, ja jotenkin osaan myös samaistua sen sanomaan, vaikkei se nyt mitään omalle kohdalle sopivaa oikeastaan olekaan.
Voisin varmaan selittää tästä ummet ja lammet, mutta sitäpä ei kukaan jaksaisi lukea ja näppiskin kuluisi ehkä puhki, niin pidetään tämä kommentti nyt näissä pituuksissa.

2. It Snows in Hell
Sanotus, melodisuus, slowarius, ja musiikkivideo... Tiivistetään se nyt jälleen kerran tähän sanaan: kaikki. Tämä oli yhteen aikaan lempibiisini, ja piti sen arvonimensä kehuttavan kauan. Vielä nytkin tämä on kausiluontoisesti aina välillä lempibiisini, joka alkaa soida päässäni lähestulkoon aina talvisin, kun lunta sataa. Alun syntikkasoolo meinaa vetää meikäläisen transsiin, ja toisinaan biisiä tuleekin kuunneltua zombimaisessa aivokuoliotilassa ihan vain silkasta hurmaannuksesta. (Minä mikään Lordiholisti ole, en!)

1. Beast Loose in Paradise
Kuinka paljon minä tuota alun syntikkasooloa(taas kerran) rakastankaan! Hurmaannun kauhumelodioista aina, eikä tämä tee poikkeusta. En viitsi alkaa turhaan listailemaan jo mainittua, joten tiivistäkäämme tämänkin kipaleen ominaisuudet yksinkertaisesti tuttuun ja turvalliseen "kaikki" -sanaan. Etenkin tuo Dark Floors versio iskee meikää kasvoille(hyvässä mielessä) niin kovaa, että iskee taas se ISIHin kanssa tutuksi tullut transsivaihe päälle. Olen jaksanut luukuttaa tätä biisiä vähän väliä kutakuinkin siitä asti, kun sen ensikertaa kuulin(silloin, kun se julkaistiin Lordi.fi:ssä), enkä ole kyllästynyt vieläkään. Hieno biisi, sanoisin melkein, että liiankin hieno.
My Monsters Keep Me Company
Muumio

Postby Awwaa!! » Thu Jun 24, 2010 12:14 pm

1.They Only Come Out At Night
Mielestäni ihan täydellinen biisi.
2.Hate At First Sight
Tää biisi vaan on niin paras.. Kitarat on todella hyvät ja toi soolo on jotain niin mahtavaa..
3.Dr. Sin Is In
Deadachen paras biisi jos ei bonuksii lasketa.. Kun kuulin tän ennakkoon olin ihan myyty.
4.The Ghost Of Heceta Head
En tajuu miks mutta tää biisi vaan iskee muhun, ja kovaa.
5.Children Of The Night
reippaasti paras balladi.
6.Would You Love A Monsterman
Legenda ja sen lisäksi kaksi mahtavaa videota tästä biisistä.
7.Pet The Destroyer
Kitan oma biisi Smile tosi hyvä kertsi kyllä.
8.Haunted Town
Samaa tasoa eli MAHTAVAA edelisen kanssa.
9.Biomechanic Man
Samantapainen kuin DSII ja muutenkin tykkään kovin paljon.
10.Missing Miss Charlene
Toihan on ihan huippu tasoa myös. Se on siisti kohta ku on ne lapsikuorot ja Mr.Lordi karjahtaa sinne väliin.
Awwaa!!

Postby FFD » Fri Jul 09, 2010 1:55 pm

Tää ei tuu olee ollenkaa helppoo, ei näitä voi laittaa järjestykeen! Tekemisen puutteessa nyt kuitenki yritän, ja sanon vaa että TÄÄ EI OO VIRALLINEN LISTA haha.

10. DEVIL HIDES BEHIND HER SMILE
- Ja mitähä tähä nyt sanos? Mä tykkään tään biisin ideasta, tässä on kivat sanat ja tää oli yks niistä heti ekana kolahtaneista biiseistä Deadachella. Tykkään.

09. WOULD YOU LOVE A MONSTERMAN?
- Kyllä sitä WYLAMia on kunnioitettava. Se on nii mahtibiisi. Se on legenda. Ylemmäs se ei tosin mun listalla päässy ko on näitä "parempiaki" biisejä, tosin arvokkuudessaan mikään ei voita WYLAMia. Ei sitte millää.

08. FORSAKEN FASHION DOLLS
- Miks musta tuntuu et kovin moni on mun kanssa eri mieltä siitä et tää on yks Monsterican Dreamin parhaista biiseistä? Ihmiset on sanonu et tää on ainut TMD:n biisi jota ne ei jaksa kuunnellal ja plaaplaa. Hitto tää rokkaa! Enkä toki ollu yhtää mielikuvituksenpuutteessa keksiessäni nikkiä tänne...

07. WHERE IS THE DRAGON?
- Ah dragoni. Tää on vaa nii pirun hyvä biisi. Tykkään tällasesta basarin ja basson raiskauksesta nii ko tossa alussa on, ja tää on vaa tarttuva ja menevä biisi jota ei voi olla kuuntelematta. Pointsit sille.

06. DEAD BUGS BITE
- "Sleep tight.... and let those dead bugs bite!" Tsihih vähä nauroin. Tää on ihana biisi, kanssa sellane harvinaisemppi tähä välii. Arvokkuutesaha nää pitää iha vaa sillä et nää ei iha joka tuutista soi, että nää on niitä harvinaisempia. Mikäs siinä sitte.

05. MAN SKIN BOOTS
- Tää oli se biisi joka muhun kolahti HETI Deadachella. Kuuntelin tän levynkuuntelemissääntöjäni rikkoen monta kertaa peräkkäi enne ko kuuntelin levyn loppuu, tää vaa on nii mahtava biisi. Ja taas niitä kenkiä. Nomnom.

04. MR. KILLJOY
- Naananananaa calling Mr. Killjoy.... Kertsiä ei voi olla laulamatta. Tää oli biisi joka nauratti kaveriporukkaa ko soitin tätä melkee 24/7 joskus muutama vuos sitte. Ja, no ei ihme. Onha tää nii huippu.

03. PET THE DESTROYER
- Mun on pakko sanoo tähä välii et tää riiteli paljon kakkossijasta Not The nicest Guyn kanssa mutta hävis mittelön ihan nanomäärän verran. Ei tässä biisissä oo mitää moitittavaa, tää menee nii ihanan mollista ja tää on nii synkkä muuten että tätä jaksaa kuunnella. Ja ne sanat. Vou.

02. NOT THE NICEST GUY
- Toiselle sijalle ylsi nytte sitte Not the Nicest Guy ihan sen takia et tää oli kanssa sellane biisi joka muhu uppos ko Get Heavya soittelin melko kovalla soittimesta. Eeeeikä tähä tykkäämisee vaikuta ollenkaa se et Amen pitää myös tätä biisiä yhtenä GH:n parhaista, ei toki..

01. HARD ROCK HALLELUJAH
- Kyllä, olen tosissani. HRH on kaikessa mahtiudessaan edelleen Lordin paras biisi näitten muitten kesken. Mä en kuuntele sitä biisinä joka sai eniten ääniä vuojen 2006 Euroviisuissa, mä kuuntelen sen biisinä jonka Lordi on kovalla työllä hionu kuntoo, nii hyväks että se pärjäs. Tää on iha mahtavaa tuotantoo, tässä on kaikki pienet yksityiskohat kunnossa. Mä en voi valittaa mistää muusta ko siitä tyhmästä radioeditistä josta puuttuu Awan pianosoolo alusta, UH-huuto ja välisoitto ja pidempi loppu. Rispektit tälle biisille. \m/

PS. tää oli VIELÄ vaikeempaa ko kuvittelin !
Image
FFD

Postby Riemu » Sun Feb 20, 2011 12:40 pm

Eipä ole valtaisan aktiivisena tämäkään topic ollut, mutta nyt taitaa kuitenkin olla aika itse sitä päivitellä, kun viimeinkin saatu kunnollinen kuva tuosta viimeisimmästä lätystä.

10. Who's Your Daddy?
Biisi, joka aikanaan räjäytti Lordi-potin, heiluu edelleen kuvioissa mukana. Siitäkin huolimatta, että sija on tippunut alaspäin, ei se muuta faktaa siitä, että tämä on sitä Lordia, jota haluaisin kuulla lisää. Toki uusimman levyn I Am Bigger Than You edustaa hyvin pitkälle samaa kaavaa, mutta tämä vie klassisuudeltaan ja tunnearvoltaan minulla voiton.

9. They Only Come Out At Night
Kappale, josta muodostui elämäni ensimmäinen ehdoton ykkösbiisi vuonna 2007, mutta joka myöhempien levyjen myötä on tullut hieman alaspäin. Kuten jo aiemmin mainittua, tämä biisi pääsee parhaiten oikeuksiinsa livenä, Udon itsensä ollessa mukana.

8. Biomechanic Man
Jepulis. Biomekaaninen mies on onnistunut pitämään sijansa muutostenkin tullessa ja kappale edustaakin minulle sitä vaihetta, kun Lordi oli minulle vielä hieman raakile. Kappaleet jakautuivat kahtia: kappaleita joita ei jaksanut kuunnella ja kappaleita jotka räjäyttivät potin. Ei varmaankaan tarvitse kertoa kumpaa tämä edustaa. Allekirjoittaneen mieltymys Lordin nopeampiin kappaleisiin on hyvin nähtävillä tästäkin listasta ja esimerkiksi Raise Hell In Heaven kuuluu tämän biisin kanssa samaan ylvääseen kastiin.

7. Beast Loose In Paradise
Tässä vaiheessa joku nokkelapokkela huomaakin jo, että vanhat suosikit ovat tulleet aika ryminällä alaspäin. Ei edelleenkään siksi, että nämä biisit olisivat lainkaan huonontuneet, vaan siksi, että vielä suurempia mahtavuuksia on tullut tilalle. Beast Loose In Paradise edustaa kuitenkin minulle samaa, mitä Kissin God Of Thunder: Elokuvamainen upea sävellys, joka saa mielikuvituksen laukkaamaan.

6. Rock Police
Rock Police on kappale, jonka hehkutusta en vain ensin yksinkertaisesti ymmärtänyt. Biisi ei mielestäni aluksi ollut lähelläkään Babezin parhaimmistoa ja siitä huolimatta porukka tituleerasi tästä vuosituhannen kappaletta. Sitten tuli päivä, jolloin näin Tavastian livevetona kyseisen kappaleen ja silloin mielipide muuttui. Jokin siinä livevedossa sai minut ymmärtämään biisin nerokkuuden ja nyt kappaletta kuuntelemalla, se on vähä vähältä parantunut ja parantunut.

5. Nonstop Nite
Tämä biisi, on mahdollisesti merkillisin kaikista tämän listan jäsenistä. Tämä biisi saa vain yksinkertaisesti mahtavalle tuulelle. Tämän biisin nostamat mielikuvat ja fiilis ovat vain puhdasta neroutta ja siksi minun täytyy antaa tälle sille kuuluva arvostus.

4. Bite it Like A Bulldog
tai kavereiden kesken BILAB on kappale, jota olen alkanut rakastamaan enemmän ja enemmän ja syy siihen löytyy bassoriffistä. Vahvat bassoriffit ovat aina vedonneet minuun ja ensimmäisenä tämän tekikin Kalmageddon. BILAB on kuitenkin kappale joka teki sen miltei täydellisesti. On kuitenkin yksi biisi, joka teki sen vielä paremmin...

3. Give Your Life For Rock and Roll
Tämä on taasen täysin päinvastainen biisi Rock Policen kanssa. Aluksi yleisö hehkutti tätä mullistavana, mutta Rock Police jätti tämän biisin hyvin nopeasti alleen. Minä taasen näen tässä musiikillisesti ehkä jopa Lordin parhaan kappaleen. Siinä on bassoriffi, upea syntikkasoolo ja se lopun gospel-kuoro kruunaa kokonaisuuden. Biisissä on sanomaa, siinä on tunnelmaa, se on täydellinen kokonaisuus.

2. Man Skin Boots
Wanha musiikillinen suosikki on nyt tippunut kakkoseksi. Se ei kuitenkaan muuta faktaa, että sen soolo saa minulle kylmät väreet ja se on yksistään hyvä asia. Tämä on kenties jopa Lordin kipaleista se kaikkein tarttuvin.

1. This Is Heavy Metal
Kyllä vain! Tämä biisi on se, joka kiteyttää miksi Lordi on suosikkiyhtyeeni. Tarttuva kertosäe, mahtava riffi ja sanoitukset, jotka pesevät kaikki muut. Ja mikä parasta, tämä biisi on tehty vain sitä tarkoitusta varten, että sillä näpäytetään nenille ja provosoidaan Lordi-terrorisoijia aina meltdowniin asti. Lisäksi kyseessä on kenties mahtavin live-biisi koskaan, mahtavan "Hea-vy-me-tal!" huudatuksensa ansiosta!
Riemu

Postby M.H » Fri Mar 25, 2011 10:27 pm

No jaa... vaikeaa hommaa laittaa top 10 kaikista biiseistä, mutta koitetaan nyt vaan näistä The Arockalypse ja BFB:stä :?

10. It snow in hell

9. BBTBTR (Bringing back the balls to rock)

8. The kids who wanna play with the dead

7. Hard Rock Hallelujah !

6. They only come out at night

5. Loud and Loaded

4. Im Bigger than you

3. Granny´s gone grazy

2. Babez for Breakfast

1. Rock Police / This is heavy metal !

Perustelut:
1. On jaettu sija en osannut päättä kumpi ?!?! :D
3. Granny on mahtava lavalla...
6. UDO matkassa niin on mahtavaa.
7. Voittokappale. :D
M.H

Postby LittleRoyal » Sat Mar 26, 2011 12:10 am

Tämä oli kyllä niin haastavaa listata tämä on mutta alotin kirjottamalla paperilappuselle Lordin biisejä joista on matkan varrella tullut tärkeitä ja sitten loppujen lopuksi kovan pähkäilyn jälkeen muodostui tämmönen lista:

Erityisen kunniamaininnan ansaitsevat myös:

Dr. Sin Is In: Tämä vaan pistää rokkaamaan, yksinkertaisesti.
Bite It Like A Bulldog: Sama juttu kuin edellisessä. Uh, uh, uh!
The House: Helvetin hyvä coveri, simple as that.
Discoevil: Tästä kun tulee vaan Kita jälleen mieleen. Ja muutenkin niin hemmetin hyvä kipale.
It Snows In Hell: Kaunis ja upea kappale.

10. The Children Of The Night
Tämän kappaleen alku teki heti niin vaikutuksen. Sanat, melodia ja tunnelma. Piano kuulostaa tässä kappaleessa niin ihanalta että kuunnellessani tätä kappaletta kuvittelen soittavani juurkin tätä musiikin tahdissa. Ja Mr.Lordin ääni, ah. Ja voin tasan kuvitella miltä tämä näyttäisi musiikki videona, kuta kuinkin... Enkä voi olla mainitematta Amenin kitarasooloa! Yksi hänen parhaistaan, ehdottomasti.

9. Give Your Life For Rock 'n' Roll
Rummut! Taustalaulajat! Sanat! Kaikki! Ja varsinkin loppu on mieletön, itsekin yhdyn naisten kanssa lauluun (heh, jos olen ulkona, tosin varmistan ettei kukaan ole kuulemassa). Tämän haluaisin nähdä livenä, ehdottomasti.

8. Blood Red Sandman
Ehdottomasti Lordin parhain kappale Monsterica Dreamilta. Aivan mahtava kappale, ja niin ihanan synkkä. Tämäkin on yksi niistä kappaleista, joiden aikana tykkään kuvitella soittavani pianoa musiikin tahdissa. Oh! Oh! Oh! I just love this.

7. Man Skin Boots
Tää iskee niin kovasti! Kertsi on niin mahtava! Ja olen vissiin joskus mielessäni suunnitellut tälle musiikkivideonkin. Deadachen- albumin top 3:ssa. "Man! Skin! Boots!"

6. Devil's Lullaby
Maailman ihanin ja synkin tuutulaulu. ♥ Loistava lopetus kappale BFB:n levylle. Tästä pitäisi tehdä ehdottomasti musiikkivideo! Mr.Lordiii!

5. I Am Bigger Than You
Tämä kappale yllätti minut totaalisesti. Nimen perusteella en uskonut että tämä tekisi vaikutusta mutta tekipäs se. Sanat ja musiikki toimii kyllä ihan täydellisesti.
Tässä rakastan juuri Mr.Lordin ihanan kuulosia revittelyjä. Kertosäe tempasee niin mukaansa.

4.The Rebirth Of The Countness
Kaikki kunnianosoitus Awalle ja naiselle joka esiintyy tässä. Kuka lie hän onkin. Ja kaikki mikä kuuluu taustalla.

3.Who's Your Daddy?

Hell Yeah! Mikä kappale, kunnon Lordin rökkenrölliä!

2. Would You Love A Monsterman
Tästä se alkoi, tämän mielettömän hirviöjoukon fanitus. En ole kuunnellutkaan tätä pitkään aikaan, *pakko tunnustaa*. Mutta siitä huolimatta ehdottomasta ansaitsi päästä kakkoseksi.

1. Hard Rock Hallelujah
Ja kun kuulin euroviisuissa tämän kappalen, sisäinen Lordin fanitus heräsi eloon. Tässä kappaleessa kiteytyy jotenkin kaikki.. Ja tämän kappaleen avulla Lordi toi Suomeen voiton jota kauan olimme tavoitelleet.

EDIT: Ilmeisesti tuli pähkäiltyä niin kova että ihan päänsärky tuli. Noh, tämmöstä tämä on välillä kun pistää aivot oikein kunnolla toimimaan. :lol:
Prisoner of the darkness.
LittleRoyal

Postby Jinna » Sat Mar 26, 2011 2:16 am

10. Icon Of Dominance
Olipas vaikea päätös laitanko Supermonstarsin vai Icon Of Dominancen! Ja kuten huomaatte, niin IOD vei voiton. Tämä biisi on ihan viime aikoina vasta noussut yhdeksi suosikeista. Koskettimista oon tykännyt aina, ne on aivan mahtavat. Sen jälkeen huomasin että hei, ei muuten yhtään hullumpi kipale muutenkaan.. ;)

9. They Only Come Out At Night
Muistan kun kuuntelin The Arockalypseä ensimmäistä kertaa, fanitukseni alkuaikoina. Jos joku biisi jäi mieleen aivan erityisesti, niin se oli TOCOAN. Heti alusta kulki kylmät väreet selkää pitkin ja kyllä ne tulee edelleenkin silloin tällöin tätä kuunnellessa. Kaiken kruunaa tottakai Udo, eipä voisi paljon paremmin herra tähän biisiin sopia.

8. The Chainsaw Buffet
Alussahan tää oli se biisi jonka skippasin valehtelematta aina, parin ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen. Kerran sitten kävi niin hassusti etten skipannutkaan ja kas, tämä sitten kolahti. Siinä rupesin miettimään, että miten ihmeessä multa on jäänyt tälläinen helmi tajuamatta? Koko biisi on hieno, mutta aivan erityisesti rakastan kohtaa "boiling your blood 'till it steams". <3 Kylmiä väreitä.

7. Man Skin Boots
Tykkään aivan valtavasti alusta, Lordin kuiskaus sopii hyvin biisin tunnelmaan ja kertosäehän potkii täysillä. Kerran oon päässyt tämän kuulemaan livenä ja täytyy sanoa, että jos tämä toimii levyllä niin livenä se vasta toimiikin! Niin ja se c-osa.. olen myyty.

6. Devil's Lullaby
Ensin kuuntelin, että no mikäs se tälläinen on.. Sitten tuli kertosäe ja mulla loksahti suu auki. Aivan loistava lopetus BfB:lle joka kokonaisuudessaan on muutenkin mahtava levy. Kitan laulelut siellä välissä... nam.

5. Non Stop Nite
Odotin tätä biisiä eniten BfB:ltä pelkän nimen perusteella. En tiedä mikä mua viehätti tuossa nimessä, mutta se kuulosti heti parhaalta. Mitä itse kappaleeseen tulee, niin alku muistutti mua Man Skin Bootsista.. se ei toki ole huono juttu. Ensi sekunneista lähtien tarttuva biisi, tätä tekee aina mieli laulaa mukana. Loistava.

4. Loud And Loaded
Tämä biisi aiheutti ensimmäisellä kerralla naurukohtauksen sanoituksellaan. Ehdottomasti yksi parhaimmista BfB:ltä ja koko Lordin tuotannosta. Kolahti kunnolla Nosturin keikalla ja on siitä eteenpäin kolahtanut joka kuuntelulla hieman lisää.

3. Blood Red Sandman
Tää biisi on nyt se, jonka ansiosta aloin fanittaa Lordia, eikä aika ole todellakaan huonontanut biisiä. Kestosuosikkeihini kuuluva kappale, jota kuunnellessa muistan aina miksi oikein rakastuinkaan Lordiin silloin 2006.. Ehdottomasti TMD:n parhaimmistoa.

2. Dr. Sin Is In
Suurin suosikkini Deadachelta, ollut jo lähes ko. levyn ilmestymisestä asti. Aluks en ees oikein tajunnu tätä biisiä, mutta muutaman kuuntelukerran jälkeen se sitten kolahti perusteellisesti. Ehkä maailman tarttuvin kertsi ja koko biisi muutenkin. Kun tää lähtee soimaan keikalla, niin meikä ns. kusee hunajaa.

1. Call Off The Wedding
Tämä biisihän on itse täydellisyys. No ainakin hyvin lähellä sitä. Mulla pääsi itku kun kuulin tän ensimmäistä kertaa, kolahti siis kerralla ja lujaa kolahtikin. Tässä on kaikki kohdallaan sanoituksista melodiaan.
There's no escape because the haunt is on
Jinna

Re: Lordin Top 10 biisit.

Postby g-stealer » Tue Jul 05, 2011 12:31 pm

On kyllä ihan pirun vaikeeta,no mietitää ny kuitekii.

1.Rock the hell outta you. Tää oli eka lordi biisi mitä kuuntelin joka päivä 2 viikon ajan
2.Devil's lullaby Jotekii nii hyvä.
3.The childrend of the night. Jää päähä soimaa.
4.Would you love a monsterman? Legenda erittäin hyvä tulee lordin alku ajat mielee.
5.Devil is a loser. Ei voi muuta sanoo ku mist ne on tempassu näin best kappalee?
6.Where is the dragon. Ahhh dragon. Kyllä, kyllä best kappale niiku muutki.
7.Hard rock hallelujah. Hyvä biisi melkei ain ollu listoi seiskan mix ei nyt ki.
8.Forsaken fashion dolls. Tästä jää seuraavat kauas.
9.Midnite lover. Tää se vasta mukaasa tempaseek.
10. Evilove. En tosiaa osaa sanoo ku et on hieno biisi.
I'm your nightmare!
g-stealer

Postby AnZa The Great » Tue Dec 06, 2011 4:56 pm

Tässä tulee miun ne 10 lempparia
10. Hard Rock Hallelujah!
Ensimmäinen Lordi kappale minkä kuulin niin miksi ei olis tällä sialla.
9. Bite It Like A Bulldog
No, tää tsipale iski heti silmään. Kuulin tän joskus sillo Conan 'o brianin showssa. Oli sen ajan lemppari.
8. Deadache
Tää viisu on niin upean kuulonen että. Tää oli yhes vaihees miun lemppari. Upea kitara soolo ja sanoitus.
7. Biomechanic Man
No tää tsipale on miu makuun. Nopea, hyvä sanoitus ja sillee. Kitara riffi on nii hyvän kuuloinen :-)
6. Evilyn
Tää viisu on edellee miun yks lemppari Deadache levylt. Pidän Lordin slowareist. Tää on varmast Lordin paras hias kappale.
5. The Ghosts Of Heceta Head
Oon äskettäin vasta tykkästynyt tähän tsipaleeseen. Pidän tän kappaleen rummuist ja kitarast. Täyrllinen kappale
4. Would You Love A Monster Man?
Kun kuulin tän ekan kerran en voinut olla kuuntelematta tätä ollenkaan. Tää on yks lemppareist tottakain.
3. Midnite Lover
Pidän kappaleen alust. Kertsi ja muu sanoitus on loistavaa. Kitarastakaan ei ole valittamista.
2. Dr. Sin Is In
Todellakin on näin korkeel kun osaa soittaa kitaral itekkin. Soolo on niin mainio kuin olla ja voi. Riffi on loistava.
1. The Rock Police
Mainio viisu. Koko kappale on täyellinen. Paras kappale mitä Lordilta Tiiän.
Rest In Peace Otus and Rest In Peace The Rev
This is Heavy Metal !!!
Elämä ei ole mitään ilman hevi metallia \,,/
AnZa The Great

Postby pakastekalapuikko » Wed Mar 28, 2012 11:09 am

Tää on vaikea... nää on jonkunlaisessa järjestyksessä, pääasiassa biisejä jotka on koskettanut mua jotenkin :P

10. I Am Bigger Than You
BFB ei ollut huono levy, mutta siltä jäi puuttumaan jotakin... but whatever. Tää biisi iski heti, ylimielinen fiilis, kertosä yms... Ei tästä voi muuta sanoa kuin Boohoohoo!

9. Hate at the First Sight
Jäi mieleen ekalta kuuntelukerralta. Tää biisi on niin Lordia kuin olla voi, aina sanoituksesta syntikoihin!

8. Devil Is A Loser
Devil is a loser, and he's my bitch... aivan mahtava biisi! Lordin paras sanoitus, parhaita kertosäkeitä, kitarariffi parhautta... Laulan tätä koko ajan suihkussa :shock:

7. MonsterMonster
Käsittämättömän hyvä biisi. Kitalta aivan mahtavaa rummutusta ja Amenin kitarointi... huh huh. Lorin biiseissä voisi olla useamminkin tälläisia ''monimutkaisempia'' rumpukuvioita.

6. Good to be Bad
Ollut alusta asti suosikkieni joukossa Arockalypsen biiseistä. Kertosäe toimii, syntikkaosuudet ovat parhaita mitä olen koskaan kuullut... Lisää tälläistä.

5. Deadache
Deadache-albumin ylivoimaisesti paras biisi. Hyvät sanat, kitarasoolo...

4. The Children of the Night
Tässä biisissä on vain niin hyvä tunnelma; joskus tuntuu kuin sen tarina olisi totta. Muutenkin Lordin parhaimmistoa, en koskaan ole tajunnut miksei tätä julkaistu singlenä.

3. Beast Loose in Paradise
Eka Lordin biisi jonka opettelin soittamaan kitaralla. Awan piano-osuudet aivan älyttömän hyviä, kertosäe soi päässä koko ajan... Tälläistä musiikin pitää olla!

2. Forsaken Fashion Dolls
Tää biisi oli pitkään niitä The Monsterican Dreamin biisejä, jotka ei oikein iskenyt. Sitten joskus viime vuoden puolella tää vain kolahti, en tiedä miksi. Pimeetä...

1. Hard Rock Hallelujah
Rakkautta ensikuulemalla. Kun kuulin HRH:n ekan kerran Euroviisujen karsinnoissa, paluuta ei ollut. Lordi on siitä lähtien ollut lempibändini eikä mikään ole horjuttanut sitä. Biisi on ihan mahtavuutta alusta loppuun eikä siihen voi kyllästyä. Oli myös ratkaiseva tekijä miksi ostin kitaran ja rupesin tekemään omia biisejä :D

Nonniin... olipas raskas homma. Pää sattuu ajattelusta. Toivotaan että lista muuttuu sitten kuin saadaan uusi levy. Otusta olisin halunnut kuulla levyllä, mutta... viikatemies on arvaamaton :cry:

PS. Mietin vaan olisiko tää lista ollut erilainen jos olisin kuunnellut sitä tehdessäni Lordia enkä Within Temptationia. No,oli ainakin puoluuetonta... :mrgreen:
pakastekalapuikko

Postby amppux » Tue Dec 04, 2012 9:00 pm

1. Hard Rock Hallelujah
- Amazing biisi. En ollu tuolloin kun ekaa kertaa kuulin tän biisin niin edes ''tutustunut'' Lordiin, enkä muutenkaan raskaampaan musiikkiin.. Mutta biisi iski kyllä kun salama suoraan taivaalta!

2. It Snows in Hell
- Ihana biisi.. Ei voi muuta kyllä kirjottaa..! Hyvin sopii varsinkin tähän aikaan talvesta.. Ja muutenkin mukava kuunnella kun on semmonen vähän masentunut olo..

3. Icon of Dominance
- Jotenkin niin koskettava biisi, sanat kuvastaa niin monia asioita.. :) Eipä muuta tulekkaan mieleeni.

4. This is Heavy Metal
- Tutustuin tähän biisiin vasta joku aika sitten, ihana biisi, niinkun kaikki muutkin.. Lordi osaa.. Olen aina tykännyt Lordista, tässä biisissä on varsinkin kertosäe niin ihana.. :)

5. Would You Love a Monsterman?
- Ihana biisi, ihana kertosäe.. Ja tämän biisin musiikkivideokin on niin mahtava! :D

PS. Laitoin nyt vain viisi lempi biisiä, vaikka olisi niitä hyviä biisejä enemmän kuin viisi! :)
THIS IS HEAVY METAL!!
amppux

Postby KingHillevi » Tue Mar 19, 2013 7:52 pm

1. Blood Red Sandman
2. Devil Is a Loser
3. Not the Nicest Guy
4. Don't Let My Mother Know
5. Who's Your Daddy
6. Beast Loose in Paradise
7. Girls Go Chopping
8. I Am Bigger Than You
9. The Riff
10. I Luv Ugly

Tossa nuo :) En osaa selittää miksi mikäkin kuuluu millekkin sijalle, mutta tuos ne lempparit :P
BOOHOOHOO I'M BIGGER THAN YOU!
KingHillevi

Postby Mr.Presideath » Fri Feb 26, 2016 5:35 pm

Kaikkien biisien perustelu sama PARASTA LORDIA!
1.Schizo Doll
2.Wake The Snake
3.ZombieRawkMachine
4.How To Alice A Whore
5.Would You Love A Monsterman?
6.Chainsaw Buffet
7.Bite Like A Bulldog
8.Studs And Leather
9.Children Of The Night
10.Pyromite
ALL HAIL THE FREAKS!
Mr.Presideath

Postby Salem » Sat Feb 27, 2016 12:55 am

Todella vaikea kysymys. Listalle olisi tunkua jokaiselta levyltä, mutta rajuja karsintoja oli tehtävä ja nämä jäi käteen:

10. Deadache
Tykkään tästä biisistä jo ihan melodian ja sanojenkin puolesta, mutta se seikka että biisi perustuu tositapahtumiin tuo oman karmivan lisätuulahduksensa kokonaisuuteen.

9. Candy for the Cannibal
Ehdottomasti ainakin levynsä kuunnelluin kappale omalla kohdallani. Nimestä ja aiheesta huolimatta yllättävän pirtsakka, hauskat lyriikat, ja änkyttävä kertsi tuo persoonallisuutta.

8. Would You Love a Monsterman?
Olisi rikos jättää listalta pois biisi joka sai minut bändiin aikoinaan rakastumaan. Yhä edelleen pitää hyvin pintansa, vaikka bändi on ottanutkin laadullisesti huimia harppauksia eteenpäin noista ajoista.

7. Missing Miss Charlene
Kertsi! Maagista. Varsinkin se voima jolla viimeinen kertsi esitetään on jotakin joka vieläkin värisyttää. Muutenkin kappaleen tarina on mielenkkiintoinen ja hyvin kerrottu, mutta pisteitä laskee se "a monster stole dear Charlene"-hokema, jota ehkä hieman ylikäytetään. Muuten tämä olisi vielä korkeammalla.

6. Blood Red Sandman
Hyvin tunnelmallinen kappale, jolla on kyky herättää eläviä mielikuvia. Tarttuvakin vielä kuin takiainen.

5. The Rock Police
Nokkelasti sanoitettu hyvän meiningin kappale. Tätä kuunnellessa tulee aina hyvälle tuulelle, ja koska kyseessä on vielä melkoinen korvamato, jää se kummittelemaan pitkäksi aikaa mieleen.

4. Scare Force One
Yhdet Lordin historian parhaat sanoitukset löytyvät tästä biisistä. Monipuolisuutta löytyy, ja kitarasoolo on mahtava!

3. Hell Sent In The Clowns
Ennen tätä biisiä mietinkin koska Lordi tekee jotakin koulrofobiaan liittyvää. Kyseistä fobiaa ei itselläni ole, mutta demoniset klovnit ovat aina tuntuneet aiheena kiehtovilta. Ja kun levyn kappalelista julkaistiin, suurin toiveeni oli että voisin rakastua tähän biisiin...ja niinhän siinä kävi. Nerokkaasti mukaan sovitettu sirkusluritus ja tarttuvat lyriikat ovat kappaleen vahvinta antia.

2. Devil's Lullaby
Melodia, sanoitukset, ja erityisesti Kitan taustalaulu....tämä aiheuttaa yhä tänäkin päivänä kylmät väreet joka ikinen kerta. On vain yksi parempi, joka tosin käy jatkuvaa valtataistoa tämän kanssa.

1. Hate At First Sight
Hate At First Sightilla olisi ollut kaikki oikeudet ja edellytykset päästä itse levylle, eikä vain jäädä bonusbiisiksi. Tässä on Lordin historian parhaat kitaramelodiat ja ihastuttavan kieroutuneet sanoitukset, jotka tosin huokuvat hyvää huumorintajua ja mielikuvitusta. Jos pitäisi valita joku kappale joka summaa sen mitä on Lordi, omalla kohdallani se olisi tämä. Ultimaattinen Lordi-biisi.

Paljon piti jättää hyvää materiaalia pois, ja uuden levyn myötä lista varmasti menee taas ihan sekaisin, mutta kaipa tuosta ainakin saa käsityksen minkätyyliset Lordi-biisit omalla kohdallani iskevät kovimmin.
Salem

Postby Jere S » Sat Feb 27, 2016 1:34 am

-
Jere S

Return to Yleinen keskustelu