Monsterboard

The other side of Lordi - Toinen totuus

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

The other side of Lordi - Toinen totuus

Postby Nikkeli94 » Wed May 14, 2014 4:48 pm

http://www.savonlinnanyt.fi/?eventid=10368

Eli onko monet menossa käymään kyseisessä näyttelyssä? Itselläni on vähän pohdinnassa, kun kesällä on vieläkin armeijaa jälellä ja kotipaikkakunnalta pelkästään matkoihin menisi yli vuorokausi. PV tietenkin maksaa ilmaiset junamatkat sinne ja takaisin, mutta lomiahan tuolle pitäisi anoa. Jos täältä on porukkaa käymässä niin voisin yrittää ajoittaa mahdollisen oman vierailuni samoille ajoille niin voisi ehkä jotain seuraakin olla, ettei yksin tarvitsisi reissata. Ja jotain muuta tekemistä olisi ihan kiva keksiä, kun pelkästään tämän takia ei tosiaan kiinnostaisi reissata noin kauaa lomilla.
Nikkeli94

Re: The other side of Lordi - Toinen totuus

Postby kappe » Fri May 30, 2014 3:36 pm

Ite todellaki oon menossa. Heti kun kuulin tuon näyttelyn sisällöstä, niin päätin, että tuonne on pakko päästä heti avajaispäivänä.
kappe

Postby monsterknight » Fri May 30, 2014 6:40 pm

Avajaisiin ei ehdi, just sillon Eestin keikalla. Heinäkuussa tsekkaamaan.
monsterknight

Postby MarkusHasADeadache » Fri May 30, 2014 6:53 pm

Ehdottomasti oon paikalle tulossa, mut en vielä tiedä ehdinkö avajaisiin vai meneekö heinäkuulle.
"I'm who I am and this is what I do!"
"In the name of the Lordi..."
Miss-Elodia is my naughty Lordi girl. <3
MarkusHasADeadache

Postby kappe » Thu Jun 12, 2014 10:10 pm

Oi,oi,oi https://twitter.com/AmenOfficial/status/477163061137010688 Näyttelyssä tulee olemaan kaikki puvut esillä. :twisted:
kappe

Postby MarkusHasADeadache » Fri Jun 13, 2014 12:25 am

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Myös Lordin Facebook-sivujen mukaan ilmeisesti Mr. Lordi ja Amen tulevat olemaan paikalla avajaispäivän iltana. Et siinä varmistu se mulle - avajaispäivänä pitää olla paikalla. Jos muuta jengiä on tulossa tonne tolloin niin vois mahdollisesti olla ihan siistiä järjestää jonkinlainen ryhmätapaaminen ettei tarttis ihan yksin päivää viettää? :)
MarkusHasADeadache

Postby Heavy Rock » Fri Jun 13, 2014 7:45 am

MarkusHasADeadache wrote:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154280454075397&set=a.10150240519765397.468165.13649790396&type=1&theater

Myös Lordin Facebook-sivujen mukaan ilmeisesti Mr. Lordi ja Amen tulevat olemaan paikalla avajaispäivän iltana. Et siinä varmistu se mulle - avajaispäivänä pitää olla paikalla. Jos muuta jengiä on tulossa tonne tolloin niin vois mahdollisesti olla ihan siistiä järjestää jonkinlainen ryhmätapaaminen ettei tarttis ihan yksin päivää viettää? :)

Muuten olisi hienoa tulla avajaisiin, mutta Tallinnan keikan takia ei ole mahdollista. :(
In the air a frightful thing, part animal, part machine!
Heavy Rock

Postby Nikkeli94 » Fri Jun 13, 2014 11:33 am

Avajaisissa olisi makia päästä käymään, vaan omalle bändille on varattu studioaika 28.-30. päivä ja armeijan takia oma osuus pitäisi saada nauhalla tuossa vklp aikana. Sen lisäksi olen soitellut porukan kanssa viimeksi keikalla muutama viikko sitten, enkä pääse lomille ennen tuota kyseistä viikonloppua. Kaverit ei välttämättä arvostaisi jos karkaisin päiväksi Savonlinnaan.
Nikkeli94

Postby Joni Master » Sat Jun 14, 2014 8:51 am

Itsekin pakko tuonne avajaisiin mennä kun kerran meet and greed. 8) Onko kellään muuten mitää Lordi kamaa myynnissä voisin samalla reissulla ostaa, laittakaa privaviestiä. :wink:
Joni Master

Postby kappe » Wed Jun 18, 2014 10:48 pm

Missä hinnoissa taulut ovat olleet aiemmissa näyttelyissä?
kappe

Postby MarkusHasADeadache » Thu Jun 19, 2014 1:17 am

kappe wrote:Missä hinnoissa taulut ovat olleet aiemmissa näyttelyissä?

Se riippuu taulusta, mutta useampia satoja euroja ne on aina vähintäänkin olleet.
MarkusHasADeadache

Postby MarkusHasADeadache » Wed Jun 25, 2014 8:44 pm

Nyt kun näyttely alkaa lähestyä niin kysytään vielä, että ketkä ovat tulossa tuonne avajaisiin? Mr. Lordi ja Amen ovat ilmeisesti tulossa paikalle vasta kello 20, mutta itse tulen todennäköisimmin kuitenkin aikaisemmin paikalle. Joni Masterin kanssa ollaan jo sovittu, että tavataan, mutta jos muita on vielä tulossa niin ainahan voitais esim. porukalla jossain nähdä ja viettää aikaa, jos jengiä kiinnostaa. Olis vaan kiva tietää, et kuinka paljon jengiä oikeesti on paikalla, et osais vähän arvioida, et miten aikaisin paikalle kannattaa oikeasti tulla.
MarkusHasADeadache

Postby kappe » Fri Jun 27, 2014 1:43 pm

Itse oon tulossa heti, kun ovet aukaistaa, että saa varmana sellaisen taulun, jonka haluaa.
kappe

Postby Joni Master » Sun Jun 29, 2014 12:39 pm

Joni Master

Postby MarkusHasADeadache » Sun Jun 29, 2014 11:23 pm

Örkkejä ja hirviöitä - katso Lordi-video!

Videota ja haastattelua eiliseltä. Itsenikin bongasin tuosta videosta, kuten myös päivän Itä-Savosta, johon oli poimittu mun kommentti näyttelystä. :D
MarkusHasADeadache

Postby kappe » Tue Jul 01, 2014 10:01 pm

Joni Master wrote:https://www.facebook.com/joni.markkanen.3/media_set?set=a.10204144523883069.1073741863.1525080691&type=1

Kuvia...

Hyviä kuvia oot ottanut.

EDIT: Onko muita boardilaisia, jotka ovat ostaneet tauluja näyttelystä?
kappe

Postby monsu » Fri Jul 11, 2014 11:50 am

Kävin minäkin kurkkimassa tuon näyttelyn 3.7.
Kerrankin oli joku syy lähteä Savonlinnaan visiitille! Edellisestä vierailusta siinäkin kaupungissa oli päässyt vierähtämään jo parikin vuotta, hups! :D (aivan kuten edellisestä kirjoittamisesta täälläkin... anteeksi suuri epäaktiivisuuteni. :< )

Näyttely oli uskomaton, olisin mielelläni voinut jäädä sinne vaikka asumaan.
Olisin jaksanut ihastella pukuja, maalauksia ja kaikkea muutakin siellä vaikka koko päivän, mutta aviomieheni halusi sitten käydä muuallakin, niin en saanut "unohtua" matkasta... : DD

Maalauksia ihastelin pitkään, uskomatonta taidetta kerrassaan. Itse en ikimaailmassa pystyisi tuollaiseen yksityiskohtaisuuteen ja tarkkuuteen (vaikka olenkin taas yrittänyt piirrellä ja huomannut jopa kehitystä itsessäni, kun vertaan nykyisiä piirroksia neljän vuoden takaisiin...). Arvostan Mr. Lordia kovin paljon, hän on melkoinen moniosaaja ja se tulee hyvin esille tuolla näyttelyssä, kun kaikkea mahdollista on esillä.
Maalaukset herättivät paljon ajatuksia minussa ja jaksoin tuijottaa niitä useammankin hetken. Ne olivat lumoavia ja niin kauniita omalla tavallaan ja nimet.. USKOMATTOMAN NEROKKAITA ja maalausta kuvaavia, vaikka silti niin erikoisia sekä hyvin humoristisia. Mietin useaankin otteeseen, mistä nuo nimet on revitty ja miten jollakin ihmisellä voi olla noin uskomattomia inspiraatioita ja maalausaiheita, mutta kai rento ja hassunhauska huumori, sekä laaja mielikuvitus ovat olleet kaiken takana.
Jokainen maalaus oli niin kaunis omalla tavallaan. Voisin koska tahansa ottaa ne kämppäni seiniä koristamaan. Rakastuin erityisesti levynkansiin ja Devil's Lullaby -maalaukseen. Myös "liian kuumat löylyt" -taulu oli sellainen, jota jäin katselemaan joksikin aikaa. Kuvittelin sen jopa kesämökillemme, saunamökin seinälle! :lol: Olisi muuten oikein sopiva sinne, nyt kun jälkikäteenkin miettii ja sommittelee sitä tuonne ajatukissaan! :D

Euroviisulaatikkoa tuli myös ihasteltua, edelleen käy sääliksi sitä pystiä, joka ei koskaan ehjänä suomeen tullut... Suomisilinteri ja ankka-naamari herättivät hilpeyttä ja muistoja vuosien takaa, euroviisut ylipäätään jo ovat muistelunarvoinen asia. Siitäkin on kulunut jo 8 vuotta, mihin tämä aika on mennyt näin äkkiä! D:

Ensin tosiaan katselin puvut nopeasti silmäillen läpi, päätin katsoa maalaukset ensin. Ihan vain siksi maalaukset ensimmäisenä, koska tiesin, että pukujen ihasteluun menisi aikaa aivan liian paljon ja mieheni jaksaisi paremmin katsella niitä kanssani, kun tietäisi, että kyllä tässä vielä jossain välissä uloskin päästäisiin, kun ovea kohti ollaan menossa. :lol:
Puvut tosiaan olivat näkemisenarvoisia jo itsessään, jaksoin ihailla ja kuvata niitäkin pitkän aikaa. Minua poltteli koko ajan päästä hipelöimään pukuja, mutta pakko oli hillitä itsensä. Hypnotisoiduin suorastaan, tuijotin vain niitä enemmän ja vähemmän fiksun näköisenä. Uskomatonta työtä kun nekin ovat... Jokainen yksityiskohta niin tarkka ja kokonaisuus kuitenkin niin suuri. Se työtuntien määrä mikä niihin on kulunut... suuri määrä tunteja. Satoja ja taas satoja tunteja. Nyt vasta oikeasti hahmotin kunnolla kuinka suuri työ puvuissa voikaan olla ja kuinka taitavasti nekin on tehty. Hahmotin myös sen, kuinka vaikea Mr. Lordilla, Oxilla, Kalmalla ja Kitalla on/on ollut kävellä niissä kengissään, ne ovat niin järjetömän korkeat! Varmasti muuten tuntuu jaloissa, kun sellaisilla kävelet ensimmäisiä kertoja.
Mutta silti... Erityisesti Awan puvut olivat minulle aivan liikaa, tuijotin niitä vain hölmönä ja valokuvasin niitä aivan liikaa. Olisin halunnut viedä joka ikisen mekon mukanani. Rakastan pitkiä mekkoja! Haluaisin pukeutua pitkiin mekkoihin ja hameisiin koko ajan, mutta jostain syystä pelkään ihmisten tuijottelua pienen kaupungin katukuvassa, varsinkin kun vähintään yksi vastaantulija on aina jotain kautta tuttu... Toisaalta, jokainen tyylillään vai mitä? Ehkä alan muuttaa tyyliäni taas juuri siihen suuntaan kuin tahdon, enkä enää välitä muiden mielipiteistä pätkääkään. Olisi ihana hankkia joskus tuollainen "Awa-tyylinen" mekko, mutta missä minä sitten sitä käyttäisin? Omat häänikin olen jo pitänyt kaksi vuotta sitten... hmmm... ehkä minä sitten olisin se outo ja pelottava mekkohiihtelijä tuolla kaupungilla. (: ... ja taas vedin aiheen vierelle näköjään! : DD

Näyttely oli kokonaisuudessaan loistava ja uskomaton kokemus. Sain sieltä hyviä muistoja ja kasan kuvia, vaikka laatu onkin mitä on, kyllä niistä selvän saa. :D
Suurin yllätys näyttelyssä oli kyllä se, että aviomiehenikin jopa piti siitä! Hän kun ei alunperin ollut erityisen innostunut lähtemään, mutta pakotin hänet mukaan. Mieheni piti näyttelyssä erityisen paljon maalauksista, ne olivat kuulemma nerokkaita ja nimet olivat loistavia. Näinpä juuri!
Oli puhetta näyttelystä vielä myöhemminkin, niin hän jopa myönsi minulle ymmärtävänsä nyt paremmin miksi pidän lordista niin paljon ja arvostan mr. Lordia niin kovin. Kyse ei olekaan pelkästään musiikista tai yhtyeen ulkonäöstä, vaan kaikesta tästä muustakin. Ja niin se minun kohdallani meneekin. Kaikki yhdessä, koko kokonaisuus, ei pelkkä musiikki tai ulkonäkö. Kaikki.

Niinpä, yksi näyttely voi antaa paljon. Hyvin paljon. Se voi avartaa ihmistä, joka ei ole perehtynyt aiheeseen, eikä tiedä siitä juuri mitään, päälipuolen vain... mutta se myös luo uusia ja tuo esille vanhoja muistoja ja tuottaa iloa henkilölle, joka on aiheesta kiinnostunut ja tietääkin siitä paljon. Näin se ainakin minun ja mieheni kohdalla meni. (:
Jos joku miettii kannattaako näytely käydä katsomassa, niin kyllä, suosittelen oikein lämpimästi!
(vähän jos taas romaanin kirjoitin, mutta ei se kai haittaa... kirjoitusvirheitäkin voi olla ja paljon... kiitos ja anteeksi, olen puhunut.)
I know I can't stay by your side forever
But I know I won't forget your beauty
My black diamond
monsu

Postby MadMonsterMan » Sun Jul 13, 2014 1:10 pm

Itse kävin tuolla viikko siten suunnilleen. OLi muuten mahtava. Kaikki kattomaan ketkä ei ole vielä käyneet. Suosittelen :wink:
Rock The Hell Outta You
MadMonsterMan

Postby M.H » Tue Jul 15, 2014 9:59 pm

Nyt on varmistunut minunkin pääsy tänne. Kylläkin vasta näyttelyn loppupuolella, 26.7 tai 27.7. ;)
M.H

Postby _orc_ » Wed Jul 16, 2014 8:12 pm

Joo. Eilen tuli poikettua tuolla. Voi että mie tykkäsin. Hirmusen positiivista oli opastus, vaikka siitä ei tälleen alusta asti diganneelle juuri uutta tietoa tullu.

Puvut oli mahtavia. Tosin siellähän ei ollut kaikki puvut. Get Heavyn aikasia ei ollut yhtään, vaikka opas kovasti väitti portaikossa seisoskelevaa Lordia ja Eiskaa GH:n aikaseksi. Näin oli kuulemma Lörsseen itse hänelle sanonut. Jotenkin minusta tuntuu että jollakin nyt muisti pätkii. Perustelen. GH:n aikaisessa puvussa Lordilla ei ollut sormikaulakorua joka MD:n puvusta löytyy ja myös tämän puvun kaulassa killui. Amenin ilme taas oli liian aggressiivinen ollakseen GH:n aikainen. Voi perusteluna kuulostaa hepposelta mutta verratkaapa varsin GH-Eiskaa ja MD-Eiskaa. Nöösi-Amen ja BadMothafucka-Eiska. Ja tiettyhän Magnumi ja Enary loistivat poissaolollaan. Ymmärrettävistä syistä myös Hella ja Mana, kuten muutkin Beastin aikasista puvuista. Mutta Otuksen puuttuminen jäi vähän harmittelemaan. Osaltaan ymmärrettävää että Otus puuttui, mutta toisaalta puvun ois voinu pistää vaikka kunniapaikalle vitriiniin.

Maalaukset. Ollappa ylimääräistä rahaa ja ymmärtävä vaimo. Ostasin kaikki. Porokäärme..tai Käärmeporo..no, se tälleen pohjosen poikana iski. Se oli paras.

Mutta ehdottomasti kovinta ikinä oli ihka eka Lordi maski. Ihan kun ois nähny jotain esihistoriallista. Ah.

Eniten lämmittää kiekan päätteeksi ostettu viimenen M-koon I got heavy 1st paita. Ja ihana opas sujautti mukaan vielä näyttely julisteen. Olen iloinen.
''All right! Mitä sitä tyhjää märehtimään, potkitaan ovet sisään ja puistetaan lettiä!'' Mr.Lordi
_orc_

Postby MarkusHasADeadache » Thu Jul 17, 2014 2:06 am

_orc_ wrote:Puvut oli mahtavia. Tosin siellähän ei ollut kaikki puvut. Get Heavyn aikasia ei ollut yhtään, vaikka opas kovasti väitti portaikossa seisoskelevaa Lordia ja Eiskaa GH:n aikaseksi. Näin oli kuulemma Lörsseen itse hänelle sanonut. Jotenkin minusta tuntuu että jollakin nyt muisti pätkii. Perustelen. GH:n aikaisessa puvussa Lordilla ei ollut sormikaulakorua joka MD:n puvusta löytyy ja myös tämän puvun kaulassa killui. Amenin ilme taas oli liian aggressiivinen ollakseen GH:n aikainen. Voi perusteluna kuulostaa hepposelta mutta verratkaapa varsin GH-Eiskaa ja MD-Eiskaa. Nöösi-Amen ja BadMothafucka-Eiska. Ja tiettyhän Magnumi ja Enary loistivat poissaolollaan.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mut eiks Monsterican Dream -puvut oo muuten ihan samat kuin Get Heavy -puvut, mut et niitä on vain päivitetty ja tiettyjä osia muunneltu? Et tolloin ei vielä päästä varpaisiin tehty uusia pukuja, jolloin periaatteessa riippuen näkökannasta noita Monsterican Dream -pukuja vois myös väittää Get Heavy -puvuiksi eikä tavallaan olis väärässä? :P
MarkusHasADeadache

Postby monsu » Thu Jul 17, 2014 9:51 am

MarkusHasADeadache wrote:
_orc_ wrote:Puvut oli mahtavia. Tosin siellähän ei ollut kaikki puvut. Get Heavyn aikasia ei ollut yhtään, vaikka opas kovasti väitti portaikossa seisoskelevaa Lordia ja Eiskaa GH:n aikaseksi. Näin oli kuulemma Lörsseen itse hänelle sanonut. Jotenkin minusta tuntuu että jollakin nyt muisti pätkii. Perustelen. GH:n aikaisessa puvussa Lordilla ei ollut sormikaulakorua joka MD:n puvusta löytyy ja myös tämän puvun kaulassa killui. Amenin ilme taas oli liian aggressiivinen ollakseen GH:n aikainen. Voi perusteluna kuulostaa hepposelta mutta verratkaapa varsin GH-Eiskaa ja MD-Eiskaa. Nöösi-Amen ja BadMothafucka-Eiska. Ja tiettyhän Magnumi ja Enary loistivat poissaolollaan.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mut eiks Monsterican Dream -puvut oo muuten ihan samat kuin Get Heavy -puvut, mut et niitä on vain päivitetty ja tiettyjä osia muunneltu? Et tolloin ei vielä päästä varpaisiin tehty uusia pukuja, jolloin periaatteessa riippuen näkökannasta noita Monsterican Dream -pukuja vois myös väittää Get Heavy -puvuiksi eikä tavallaan olis väärässä? :P

Itseasiassa minustakin asia on näin. Mielestäni pukuja tuolloin vain päivitettiin ihan jonkin verran, ei tehty kokonaan uutta.
Ainakin kun vertaa kuvista vaikka mr. Lordin GH ja MD -pukuja, niin vyö ja panssari ovat yhä samat kuin GH:n aikana, mutta uutta härpäkettä; ketjuja yms. on lisätty pukuun.

Voin minäkin toki olla väärässä (no ainakaan en ole yksinäni väärässä, kun joku muukin on tätä mieltä :DD).
Voisihan tätä joku asiantuntija, vaikka itse herra Lordi joutessaan, tulla hieman avaamaan niin saadaan virallisempi selvitys tähän? (:
My black diamond
monsu

Postby _orc_ » Thu Jul 17, 2014 12:03 pm

Joo. Voihan ne olla vanhojen pukujen päälle tehtyjä. Mutta on ne silti niin erilaiset, että minä puhuisin niistä eri pukuina. Esim verratkaapa Mie oon Lordin takaa profiileista Amenin naamaa, Enaryn maskia, Kitaa jolla on selkeesti enemmän hampaita, Lordilla on sormikaulakoru lohikäärmeet olkapäillä, hanskat kätösissä ja maski vihasempi. Kalmistolla ehkä vähiten muutoksia, silinteri päähän ja takki kiinni. Maskia hieman päivitelty. Näistä Eikka ja Kalma siis vähiten olleet muutoksen alla. Harmi kun en ottanu kuvia tuosta kaksikosta niin ei voi tarkistella asiaa.

Onko siis aateltava näin että GH ajan asuja ei ole enää olemassa, jos ne on päivitetty aikanaan TMD asuiksi?
''All right! Mitä sitä tyhjää märehtimään, potkitaan ovet sisään ja puistetaan lettiä!'' Mr.Lordi
_orc_

Postby monsu » Thu Jul 17, 2014 12:46 pm

_orc_ wrote:Joo. Voihan ne olla vanhojen pukujen päälle tehtyjä. Mutta on ne silti niin erilaiset, että minä puhuisin niistä eri pukuina. Esim verratkaapa Mie oon Lordin takaa profiileista Amenin naamaa, Enaryn maskia, Kitaa jolla on selkeesti enemmän hampaita, Lordilla on sormikaulakoru lohikäärmeet olkapäillä, hanskat kätösissä ja maski vihasempi. Kalmistolla ehkä vähiten muutoksia, silinteri päähän ja takki kiinni. Maskia hieman päivitelty. Näistä Eikka ja Kalma siis vähiten olleet muutoksen alla. Harmi kun en ottanu kuvia tuosta kaksikosta niin ei voi tarkistella asiaa.

Onko siis aateltava näin että GH ajan asuja ei ole enää olemassa, jos ne on päivitetty aikanaan TMD asuiksi?

Varmaan pitää ajatella näin. :/

Veikkaisin, että GH ajan puvuista on otettu tietyt osat tuonne TMD:n pukuihin tai vaihtoehtoisesti TMD-puvut on rakennettu GH -pukujen päälle, korvaamalla ja uusimalla puvuista tietyt osat kokonaan. Maskit on tehty todennäköisesti aivan uusiksi ainakin osalla monstereista, mutta pukuja ei ole kokonaan uudestaan rakennettu. Toisinsanoen, jos asia näin on, niin GH -puvuista on jäljellä vain jäänteet, tai sitten on tosiaan vain tuo The Monsterican Dream -kaarti eli ns. yhdistelmäpuvut (kai sen niin voi ilmaista? D:), jolloin GH -pukuja ei enää ole olemassa kuin osana TMD -pukuja...
My black diamond
monsu

Postby Nikkeli94 » Thu Jul 17, 2014 1:59 pm

^Lapsuuteni harhaluulot hajosivat juuri
Nikkeli94

Next

Return to Yleinen keskustelu