by Kiter » Tue Sep 08, 2009 10:03 pm
Mun on pakko ottaa vähän osaa tähän opettajakeskusteluun.
Meinaan, mulla ei koskaan ole ollut rumpuopettajaa, mutta multa kuitenkin sujuu useimmat eri musiikkityylit tiukemmasta metallista aina jazziin.
Sen verran voin kuitenkin sanoa, että kymmenen vuotta soiteltuani ja säännöllisin väliajoin uusia tyylejä opeteltuani, oon huomannut, että mikäli olisin joskus viitsinyt tunneilla käydä, niin aivan varmasti olisin oppinut uusia asioita helpommin. Nykyään tietenkin harjottelen aika paljon nettioppaiden avulla, mutta vasta viimesenä parina vuonna oon saanut mun yhen jalan basaritatsin miellyttämään mua itteäni riittävästi. Aiemmin mun jalkatekniikkani oli lähinnä sellasta ulrichin tasoista toimii-ups ei toimikaan -säätöä.
Nyt kuitenkin tällä hetkellä koen, ettei mulla olisikaan enää tarvetta opettajalle, koska lähinnä bändin kanssa tulee soiteltua sellasta hilpeetä hard rock-meininkiä, jonka oon vuosien saatossa oppinut hallitsemaan periaatteessa aika täydellisesti, mutta sekin tosiaan vei aikaa. Ja varmaan kohta Shotgunkiller ottaa asiakseen ilmoittaa että kaikki rokkirumpalit on perseestä. Öö.
Tosta rahankäytöstä vielä sen verran voisin mainita, että rumpujensoitto on tosissaan aika välineurheilua jos haluaa hyvät saundit ja kivoimmat set-upit ittelleen. Tietty tähän vois heittää taas sen perusuuno-kommentin että 'ei kamoil oo mitää välii ku jos on tosi hyvä soittaa niiq tsouii tsordison'.. Mut joo, eli laatu maksaa, ja ite oon pistäny aika hyvin aina rahat rumpuihin, ja esim. hyvästä penkistä ja pedaaleista en tinkis yhtään. Koska paremmilla kamoilla on tietenkin nastympi soittaa ja tosiasia on myös se, että hyvät saundit innostaa soittamaan enemmän. Joten minkä takia ei sitten vois panostaa hyvään opettajaankin? Vaikka mulla ei opettajaa ollutkaan, en näe syytä miksei sellasta kannattais hankkia.
Kivan offipätkän iskin tähän väliin, mut ei mulla kyllä mitään aiheeseen liittyvää ollut. Että semmosta.
Joni Master: Sellainen kysymys että saako tähän laittaa sama henkilö toisen kerran arvostelun?
Hemitys: Eipä tarvi ainakaan jos omat kyselyt koskevat "Liimasin Lordi-tarran moponkypärään"-osastoa.