Monsterboard

Mitä Lordin kappaleita osaatte soittaa?

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

Postby peruna » Mon Sep 07, 2009 7:08 pm

Latukkajalka wrote:
Shotgunkiller wrote:Jos olet rumpali olet huono. Sry 4 the truth.

Jjahas, oot siis sitä mieltä, et jos joku osaa soittaa rumpuja ilma opettajaa ni se on huono...ihme piipittäjä. Ehkä opettajalla oppii nopeemmi soittamisen, mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla. Ite en ainakaa moisee moskaa rahaa tuhlais, on niitä viisaampiaki sijotuskohteita (:

Vuoden vitsi.

Itse en osaa ainakaan vielä soittaa mitään soitinta, mutta suunnittelen aloittavani piakkoin kitaran soiton.
''I am a wicked young man''
peruna

Postby Shotgunkiller » Mon Sep 07, 2009 7:20 pm

Latukkajalka wrote:
Shotgunkiller wrote:Jos olet rumpali olet huono. Sry 4 the truth.

Jjahas, oot siis sitä mieltä, et jos joku osaa soittaa rumpuja ilma opettajaa ni se on huono...ihme piipittäjä. Ehkä opettajalla oppii nopeemmi soittamisen, mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla. Ite en ainakaa moisee moskaa rahaa tuhlais, on niitä viisaampiaki sijotuskohteita (:

Ja jos mielestäsi osaat soittaa kaikki funk- ja jazz-kompit mitä yhdellä basarilla voi soittaa, olet todella ylimielinen etkä ole soittaja-ainesta.
No matter what I post here it'll still be AWESOME!
Shotgunkiller

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 8:08 pm

Shotgunkiller wrote:Ja jos mielestäsi osaat soittaa kaikki funk- ja jazz-kompit mitä yhdellä basarilla voi soittaa, olet todella ylimielinen etkä ole soittaja-ainesta.

Missäs helkkarin vaiheessa oon sanonu et osaan kaikki kompit soittaa? Eikä niitä lauseita tarvii kirjaime tarkkuudella lukee.
Jja mitähä meinasit noilla 'Myötähäpeäpisteillä'..?
Latukkajalka

Postby Shotgunkiller » Mon Sep 07, 2009 9:25 pm

"mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla"
Puolen vuoden soiton jälkeen mitä vaan yhellä basarilla? Sori mutta meilläpäin tarkotetaan mitä sanotaan eikä ruveta vinkumaan jälkikäteen jos on tullut möläyteltyä jotain tyhmää.
Shotgunkiller

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 9:31 pm

Shotgunkiller wrote:"mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla"
Puolen vuoden soiton jälkeen mitä vaan yhellä basarilla? Sori mutta meilläpäin tarkotetaan mitä sanotaan eikä ruveta vinkumaan jälkikäteen jos on tullut möläyteltyä jotain tyhmää.

No mitäs helvettiä mä oon tässä vinkunu? Sulle tyhmälle vaa selittäny mitä oon tarkottanu : D Ja kerroppas nyt et mite se opettaja ite asias sulle niitä komppeja opettaa? Veikkaan kyl et se on aikka paljo ittestää kiinni mite ne oppii...
Latukkajalka

Postby Shotgunkiller » Mon Sep 07, 2009 9:43 pm

Latukkajalka wrote:
Shotgunkiller wrote:"mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla"

No mitäs helvettiä mä oon tässä vinkunu? Sulle tyhmälle vaa selittäny mitä oon tarkottanu : D Ja kerroppas nyt et mite se opettaja ite asias sulle niitä komppeja opettaa? Veikkaan kyl et se on aikka paljo ittestää kiinni mite ne oppii...

Heitä ny ne komppis roskiksee, kun et sä tee niillä mitään jos et osaa tekniikkaa.
Shotgunkiller

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 9:48 pm

Shotgunkiller wrote:Heitä ny ne komppis roskiksee, kun et sä tee niillä mitään jos et osaa tekniikkaa.

Älä nyt hermostu siinä : D Hyvihä sä tiiät et mitä mä osaan...
Latukkajalka

Postby Police Line Do Not Cross » Mon Sep 07, 2009 9:49 pm

No niin, nyt rauha. Kyllä asia on niin, että kannattaa mennä opettelemaan sitä rumpujen soittoa niin voi siitä tulla jopa ammattikin.

2 yhtä vastaan, sori.
Police Line Do Not Cross

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 9:51 pm

Police Line Do Not Cross wrote:No niin, nyt rauha. Kyllä asia on niin, että kannattaa mennä opettelemaan sitä rumpujen soittoa niin voi siitä tulla jopa ammattikin.

2 yhtä vastaan, sori.

Mutta voihan sitä rahaakin säästää paaaljon järkevämpään (:
Latukkajalka

Postby Police Line Do Not Cross » Mon Sep 07, 2009 9:53 pm

Latukkajalka wrote:
Police Line Do Not Cross wrote:No niin, nyt rauha. Kyllä asia on niin, että kannattaa mennä opettelemaan sitä rumpujen soittoa niin voi siitä tulla jopa ammattikin.

2 yhtä vastaan, sori.

Mutta voihan sitä rahaakin säästää paaaljon järkevämpään (:

Jos ei ole rahaa niin miksi kannattaa edes soittaa rumpuja? Harrastukset maksaa.
Police Line Do Not Cross

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 9:59 pm

Police Line Do Not Cross wrote:Jos ei ole rahaa niin miksi kannattaa edes soittaa rumpuja? Harrastukset maksaa.

Älä hitossa. Voihan sitä rahaa olla, vaikkei haluiskaan sitä opetuksee tuhlata.
Latukkajalka

Postby Police Line Do Not Cross » Mon Sep 07, 2009 10:01 pm

Latukkajalka wrote:
Police Line Do Not Cross wrote:Jos ei ole rahaa niin miksi kannattaa edes soittaa rumpuja? Harrastukset maksaa.

Älä hitossa. Voihan sitä rahaa olla, vaikkei haluiskaan sitä opetuksee tuhlata.

Jos et halua oppia soittamaan rumpuja niin miks vitussa sä siinä oikeen piipität?
Police Line Do Not Cross

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 10:04 pm

Police Line Do Not Cross wrote:Jos et halua oppia soittamaan rumpuja niin miks vitussa sä siinä oikeen piipität?

Piipitän : D Mitenkähä aattelet etten haluu oppia soittamaa rumpuja, ja ihanku niitä ei vois oppia ilma opettajaa...
Latukkajalka

Postby Police Line Do Not Cross » Mon Sep 07, 2009 10:10 pm

Latukkajalka wrote:
Police Line Do Not Cross wrote:Jos et halua oppia soittamaan rumpuja niin miks vitussa sä siinä oikeen piipität?

Piipitän : D Mitenkähä aattelet etten haluu oppia soittamaa rumpuja, ja ihanku niitä ei vois oppia ilma opettajaa...

Perustelut, ettet halua oppia soittamaan rumpuja:

1. Valitat, että rahaa menee blaa blaa blaa, ihan kuin harrastukselle ja erityisesti soittamille ei pitäisi omistautua.

2. Et usko kokenutta ihmistä (Shotgunkilleriä), että opettaja auttaa ihan helvetisti.

3.Piipität jotain "Osaan kaikki kompit ilman opee" -paskaa.

Okei.
Police Line Do Not Cross

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 10:15 pm

Police Line Do Not Cross wrote:Perustelut, ettet halua oppia soittamaan rumpuja:

1. Valitat, että rahaa menee blaa blaa blaa, ihan kuin harrastukselle ja erityisesti soittamille ei pitäisi omistautua.

2. Et usko kokenutta ihmistä (Shotgunkilleriä), että opettaja auttaa ihan helvetisti.

3.Piipität jotain "Osaan kaikki kompit ilman opee" -paskaa.

Okei.

1. Rahaa menee, eikä sitä kannata käyttää enemmä ku on tarvis..jos mulle ei oo opetuksesta hyötyä paljoo, ni miks sellasta pitäs hommata?

2. ^

3. Jos löydät et oon tommosta sanonu, ni hommaan opettajan heti : DD
Latukkajalka

Postby Police Line Do Not Cross » Mon Sep 07, 2009 10:18 pm

"mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla"

Noinhan olit mennyt sanomaan! Ja sanoit siinä samalla viisauksissasi, että mitä hyötyä on opettajasta kun....

Eipä muuta kun viikkorahoja laskeskelemaan sanon minä.
Police Line Do Not Cross

Postby Latukkajalka » Mon Sep 07, 2009 10:26 pm

Police Line Do Not Cross wrote:"mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla"

Noinhan olit mennyt sanomaan! Ja sanoit siinä samalla viisauksissasi, että mitä hyötyä on opettajasta kun....

Lueppas hiukkasen tarkemmi. Tossa ei millää kohalla lue 'minä' sanaa, ja mullaha ei ees oo ollu opettajaa...
Latukkajalka

Postby Police Line Do Not Cross » Mon Sep 07, 2009 10:36 pm

Latukkajalka wrote:
Police Line Do Not Cross wrote:"mut ei siitä jonki puolen vuoden ja alle jälkee oo paljoo mitää hyötyä enää, ku osaa jo soittaa iha mitä vaa komppia yhellä basarilla"

Lueppas hiukkasen tarkemmi. Tossa ei millää kohalla lue 'minä' sanaa, ja mullaha ei ees oo ollu opettajaa...

NIIN sinulla EI OLLUT opettajaa. Silti jätkä kehuu itteensä ihan kybällä. Mieti itse tarkemmin. Kehut osaavasi kaikki kompit ja sulla ei ollut edes opettajaa. Ja mikä sinä sitten olet sanomaan, että opesta ei ole mitään hyötyä?

Kyllä minä olen Shotgunkillerin kannalla.
Police Line Do Not Cross

Postby Hemitys » Tue Sep 08, 2009 12:56 am

Ja se lässytys loppuu nyt. Takaisin aiheeseen.
A Monster Heart Is A Hell To Tear Apart
Hemitys
Site Admin

Postby k.ita » Tue Sep 08, 2009 6:42 pm

Meikäläinen on käynyt nyt viimeset kuus vuotta rumputunneilla ja tosiaankin voin sanoa, että eipä siitä mitään haittaakaan ole ollut. Rumpuopettajalta voi kysyä juuri jos on ongelmia tietyissä kappaleissa ja eipä sitä kaikkea opita yhden kompin kautta vaikka monet kompit siihen yhteen peruskomppiin perustuu.
Meikäläisellä luonnistuu nykyään kaikki Lordi kappaleet rummuilla ja erittäin monet KISSin kappaleet.
k.ita

Postby BloodRedSandgirl » Tue Sep 08, 2009 7:07 pm

En osaa muuta soittaa (kun nii surkee oon) kun vaan Shotgun Divorcesta sen alun. (Siis pianolla...)
Image
Ya better pucker up, and open wide, and take it cause we love you
BloodRedSandgirl

Postby Kazku2 » Tue Sep 08, 2009 8:27 pm

Komppaan k.itan äskeistä viestiä. Itsekin alotin rumpujen soiton vähän yli vuos sitten ja kävin rumputunneilla viime kevääseen asti, ja opin hitosti kaikkia eri tapoja soittaa rumpuja. Suosittelen ottamaan tunteja jos
haluaa oppia soittamaan kunnolla. (toki rumpuja oppii soittamaan ilmankin)
Joo oli pakko vastata vielä tähän. x)

Ja nyt takasin aiheeseen.

Elikkäs oon varmaan vastannu tähän aiheeseen, mutta kuitenki, oon opetellu soittamaan Lordin biiseistä Get Heavyn,
Devil is a looser, pet the destroyerin, blood red sandmanin, ja pari biisii arockalypseltä ja Deadachelta.
Get Heavy!
Kazku2

Postby Kiter » Tue Sep 08, 2009 10:03 pm

Mun on pakko ottaa vähän osaa tähän opettajakeskusteluun.

Meinaan, mulla ei koskaan ole ollut rumpuopettajaa, mutta multa kuitenkin sujuu useimmat eri musiikkityylit tiukemmasta metallista aina jazziin.

Sen verran voin kuitenkin sanoa, että kymmenen vuotta soiteltuani ja säännöllisin väliajoin uusia tyylejä opeteltuani, oon huomannut, että mikäli olisin joskus viitsinyt tunneilla käydä, niin aivan varmasti olisin oppinut uusia asioita helpommin. Nykyään tietenkin harjottelen aika paljon nettioppaiden avulla, mutta vasta viimesenä parina vuonna oon saanut mun yhen jalan basaritatsin miellyttämään mua itteäni riittävästi. Aiemmin mun jalkatekniikkani oli lähinnä sellasta ulrichin tasoista toimii-ups ei toimikaan -säätöä.

Nyt kuitenkin tällä hetkellä koen, ettei mulla olisikaan enää tarvetta opettajalle, koska lähinnä bändin kanssa tulee soiteltua sellasta hilpeetä hard rock-meininkiä, jonka oon vuosien saatossa oppinut hallitsemaan periaatteessa aika täydellisesti, mutta sekin tosiaan vei aikaa. Ja varmaan kohta Shotgunkiller ottaa asiakseen ilmoittaa että kaikki rokkirumpalit on perseestä. Öö.

Tosta rahankäytöstä vielä sen verran voisin mainita, että rumpujensoitto on tosissaan aika välineurheilua jos haluaa hyvät saundit ja kivoimmat set-upit ittelleen. Tietty tähän vois heittää taas sen perusuuno-kommentin että 'ei kamoil oo mitää välii ku jos on tosi hyvä soittaa niiq tsouii tsordison'.. Mut joo, eli laatu maksaa, ja ite oon pistäny aika hyvin aina rahat rumpuihin, ja esim. hyvästä penkistä ja pedaaleista en tinkis yhtään. Koska paremmilla kamoilla on tietenkin nastympi soittaa ja tosiasia on myös se, että hyvät saundit innostaa soittamaan enemmän. Joten minkä takia ei sitten vois panostaa hyvään opettajaankin? Vaikka mulla ei opettajaa ollutkaan, en näe syytä miksei sellasta kannattais hankkia.

Kivan offipätkän iskin tähän väliin, mut ei mulla kyllä mitään aiheeseen liittyvää ollut. Että semmosta.
Joni Master: Sellainen kysymys että saako tähän laittaa sama henkilö toisen kerran arvostelun?

Hemitys: Eipä tarvi ainakaan jos omat kyselyt koskevat "Liimasin Lordi-tarran moponkypärään"-osastoa.
Kiter

Postby Shotgunkiller » Wed Sep 09, 2009 7:49 am

Mulla itellä oli rokkirumpaliope mukava jätkä, mutta jazz-rumpalit on monipuolisempia soitossaan.
Shotgunkiller

Postby Kiter » Wed Sep 09, 2009 10:19 am

No kyllähän se on suht arvattavissakin, kun noita kahta musatyyliä vertaa, että jazzit on paljon monipuolisempia, mutta kuten sanottu, mä en usko enää vaihtavani omaa tyyliäni tosta suorasta rokista mihinkään jazziin tai funkkiin (tai muuhunkaan taidehomoiluun ehehe).

Mutta pakko sanoa yhä, että kyllä mä olen sen opettajan hankkimisen kannalla, mutta ei se enää mulle ittelleni tunnu niin tärkeeltä, tosin bout 10 vuoden soittelun jälkeen se kynnys lähteä open tunneille on kasvanut tietenkin.
Joni Master: Sellainen kysymys että saako tähän laittaa sama henkilö toisen kerran arvostelun?

Hemitys: Eipä tarvi ainakaan jos omat kyselyt koskevat "Liimasin Lordi-tarran moponkypärään"-osastoa.
Kiter

PreviousNext

Return to Yleinen keskustelu