Lordin youtubeen liittyvää hämmennystä tässä nyt puran, onko jotain mikä minulta menee ohi, vai onko jotain mokaa jossain. Toivottavasti osaan selittää asian niin, että siitä saa selvää. Tein kyllä haun aiheeseen liittyen, mutta haku ei tuottanut tulosta joten here we go:
Eli Lordin uusimmat videot WYLAM2006:sta lähtien ovat
LordiVEVO nimen alla. Vanhemmat videot eli HRH ja BRS taas löytyy
LordiofficialVEVO nimen alta. Voisi luulla, että ne ovat yksi ja sama kanava, mutta silti ne näyttäisivät olevan jotenkin irrallaan toisistaan; jos katsoo nykyisin käytetyn LordiVEVO:n ladattuja videoita, ei näy mitään mainintaa ennen WYLAM2006:tta videoista... jos etsii BRS:n ja klikkaa sen yhteydessä olevaa LordiofficialVEVO nimeä katsoakseen kaikkia sen nimen alla ladattuja videoita, se kyllä vie LordiVEVO:n latauksiin, eli siis WYLAM2006 ja sitä uudempiin, mutta siis edelleenkään ei niiden uusimpien videoiden joukossa näy niitä vanhempia videoita.
Miksi näin, vai onko vika tosiaankin vain minussa tai jossain muualla? Tuli vaan mieleen sellainen tilanne, jossa joku Lordin tuotantoa tuntematon menee katsomaan vaikkapa The Riffin, ja haluaakin katsoa mitä muita videoita heillä on...eli klikkaa LordiVEVO nimeä, katsoo sen nimen lataukset...näkee videot WYLAM2006 eteenpäin...mutta ei saa tietää, että on olemassa myös BRS ja HRH kun ei tiedä että ne on eri nimen latauksissa...ja olisi voinut ollakin niin, että juuri nuo kyseiset videot olisivat voittaneet Lordille uuden fanin...
Ja en nähnyt vanhaa WYLAM:ia ja DIAL:ia edes tuolla vanhemmalla LordiofficialVEVO-kanavalla, ainoat versiot taitavat olla vain yksityisten ihmisten lataamat videot...eikö nuokin videot voisi löytyä Lordin viralliselta kanavalta?
Sitten vielä: kun klikkaan lordi.fi:ssä "Lordi Support" kohdan alta "Lordi @ YouTube" linkkiä, se vie LordiVEVO-kanavalle. Mutta jos klikkaankin saman sivun oikeassa alalaidassa olevaa YouTube-pallukkaa, se viekin Lordiofficial-kanavalle, jolta ei löydy niitä virallisia musavideoita, vaan niitä levytyksen aikaisia studiovideoita. Sekavaa kun yksi youtube-linkki vie yhteen paikkaan, ja toinen, peräti ihan samalla sivulla oleva linkki vie ihan toiseen.
Eli onko tuo kaikki oikeasti noin sekavaa, vai olenko minä vaan jotenkin pihalla? Tai no joo siis pihallahan minä hyvinkin usein olen milloin missäkin asiassa, mutta nyt tarkoitan siis tätä juutuupi asiaa.
Eipä tällä minulle mitään henkilökohtaista väliä ole, ajattelen vaan Lordin ja fanien kannalta parasta ja toimivinta ratkaisua.