Monsterboard

Lordi vain teinien musaa?

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

Lordi vain teinien musaa?

Postby Get Heavy » Sun Jun 15, 2003 3:48 pm

Ajattelin tehdä tälläisen topicin, koska monet mailikavereistani alkavat valittamaan kun mainitsen Lordin yhtenä lempi bändeistäni, että Lordi on suunnattu 11-14 vuotiaille pikku teineille :evil: Todella törkeä syytös! Mitä mieltä olette?
Would You Love a Monsterman
Could You Understand the Beauty of the beast
I would do it all for you, would you do it all
do it all for me
Get Heavy

Postby Kelhanion » Sun Jun 15, 2003 5:01 pm

Ei mielestäni pidä paikkaansa. Minä ja kaverini (iät 17-18 vuotta) kuuntelemme Lordia, eikä se tunnu ollenkaan 'teinimusalta'. Periaatteessahan kaikkia ulkomaisia pinnalla olevia artisteja voidaan syyttää teinimusiikiksi, koska teinithän ne musiikkia eniten kuuntelevatkin (tai ainakin kirjoittelevat "ongx emin3m teijjänkxi mielest xiisti???!!!" -juttuja Internetissä).
Kelhanion

Postby Lorditar » Sun Jun 15, 2003 7:30 pm

Eipä munkaan mielestä tunnu teinimusalle....tai sitten minä oon ikuinen teini :shock:
Lorditar

Postby pirulainen » Sun Jun 15, 2003 7:43 pm

voi herranjumala! Lordi ei ole teinimusaa!!! voi luoja... :shock:
musta tuntuu, että se on vanhempi sukupolvi joka Lordia arvostaa enemmän. suurin osa mun ikäsistä ainakin täällä päin on sitä mieltä, että Lordi on kaupallista teatteria (mistä lie tuonkin keksineet), kun sitten taas melkein kaikki aikuiset tuttavani arvostavat Lordia ja ovat iloisia että joku tekee musiikkia yhä samaan tyyliin kuin nyt esim. KISS, eivätkä vain juokse rahan ja julkisuuden perässä... mua pidetään täällä todella harvinaisena fanina, kun olen "vasta" 14 ja ymmärrän nyt jo kuinka arvokas bändi Lordi oikeastaan onkaan... arvokas, koska pelätään että se on lajinsa viimeinen. :(
I got heavy first!
pirulainen

Postby Blue Beast » Sun Jun 15, 2003 8:28 pm

pirulainen wrote:suurin osa mun ikäsistä ainakin täällä päin on sitä mieltä, että Lordi on kaupallista teatteria

Mitäs ne sit sanoo niistä muista bändeistä, gimmellyksistä ja sellasista? Kaupallinen, kaupallisuus, siis kalskahtaako muka pahalle? Siis ellen nyt (mikä ei oo mahdotonta) ole täysin sekaisin niin, kauapallisuus on vaan hyvästä, elikkäs menestystä ja mammonaa. Mikäs sen parempaa, mutta että teatteria! Räyh! :evil: Mä kyllä ajattelisin et Lordi tekee musaa koska ne nauttii sen tekemisestä, tuskin Lordia on pykätty vain suuren rahan toivossa. Vaikka en ihmettele tuota ajatusta, kyllähän tää olis menevä rahasampo kun niitä oheistuotteita alkais pukata vähän kuin ex-spaissareilla (älkää syyttäkö en keksiny parempaa!) jne. Mutta mä ajattelisin et sitä kamaa tulee, koska lordi tykkää kerätä itse kaikkea sellaista ja sit kilttinä aattelee et muutkin haluu keräillä ja tykkää siit.

Hirttäkää vaan ei tuosta saa erkkikään selkoa! :twisted:

Takaisin asiaan :oops: tänään nyt on tällanen päivä. Mä en pidä Lordia teinimusana vaikka Koululaisessakin (ala-asteelaisten lehti) oli Lordin juliste. Ja lähinnä, en pidä itseänikään teininä sanokaa vaan pentu (häntä heiluu). Teininä kuuntelee vaan radiomusaa ja myöhemmin tunnustaa vaan punastellen sitä kuunnelleensakaan. :lol: En tunnusta mitään!

EDIT: Hitto, yks on tullut tunnustettua näköjään. :? Pah, muut pysykööt siellä minne ne heitettiin.
Blue Beast

Postby pirulainen » Sun Jun 15, 2003 8:40 pm

Blue Beast wrote:
pirulainen wrote:suurin osa mun ikäsistä ainakin täällä päin on sitä mieltä, että Lordi on kaupallista teatteria

Mitäs ne sit sanoo niistä muista bändeistä, gimmellyksistä ja sellasista? Kaupallinen, kaupallisuus, siis kalskahtaako muka pahalle? Siis ellen nyt (mikä ei oo mahdotonta) ole täysin sekaisin niin, kauapallisuus on vaan hyvästä, elikkäs menestystä ja mammonaa. Mikäs sen parempaa, mutta että teatteria! Räyh! :evil: Mä kyllä ajattelisin et Lordi tekee musaa koska ne nauttii sen tekemisestä, tuskin Lordia on pykätty vain suuren rahan toivossa. Vaikka en ihmettele tuota ajatusta, kyllähän tää olis menevä rahasampo kun niitä oheistuotteita alkais pukata vähän kuin ex-spaissareilla (älkää syyttäkö en keksiny parempaa!) jne. Mutta mä ajattelisin et sitä kamaa tulee, koska lordi tykkää kerätä itse kaikkea sellaista ja sit kilttinä aattelee et muutkin haluu keräillä ja tykkää siit.

aivan... ja siis kun eräältäkin kysyin, että millä hän perustelee kantansa että Lordi olisi kaupallista, tyyppi sanoi että Lordi on halunnu menestyä! ja se tekee bändistä kaupallisen!!! :x voi jumalauta miten mä suutuin... VOI JUMALAUTA!!! :x okei... mun kaverin bändi on kaupallinen koska se haluaa pinnalle?! joo, ja se on teatteria koska ne toteuttaa lapsuutensa unelmaa ja erottuu massasta?! tollanen panee oikeesti suuttumaan.. ja itkemään. :cry: tosiaan, Lordi tekee musaa koska se nauttii siitä. niin se on... mutta silti se on näköjään kaupallinen ja lapsellinen paska. mua... mua itkettää.
I got heavy first!
pirulainen

Postby Blue Beast » Sun Jun 15, 2003 8:50 pm

pirulainen wrote:aivan... ja siis kun eräältäkin kysyin, että millä hän perustelee kantansa että Lordi olisi kaupallista, tyyppi sanoi että Lordi on halunnu menestyä! ja se tekee bändistä kaupallisen!!! :x voi jumalauta miten mä suutuin... VOI JUMALAUTA!!! :x okei... mun kaverin bändi on kaupallinen koska se haluaa pinnalle?! joo, ja se on teatteria koska ne toteuttaa lapsuutensa unelmaa ja erottuu massasta?! tollanen panee oikeesti suuttumaan.. ja itkemään. :cry: tosiaan, Lordi tekee musaa koska se nauttii siitä. niin se on... mutta silti se on näköjään kaupallinen ja lapsellinen paska. mua... mua itkettää.

Äläs nyt, ei niille voi kun nauraa vaikka suututtaakin, naura sit pirullisesti. Sen sä tukuulla osaat pirulainen? :twisted: Ei kirjailijakaan aloita kirjoittamista vain menestyksen toivossa, sillä alalle ei erityisemmin menestytä (ja jos kirjoittaja aloittaa siltä pohjalta niin se on kyllä jo sellaista, että voisin hakata päätä seinään siitä hyvästä) ja sitä kirjoittaa omista syistään, ei rahan takia varsinkaan koska siinä ei tienaa erityisemmin. Raha on rahaa, mutta ei sille sieluaan kannata myydä.
Valitan, yli-innostus jatkuu, sentään en alkanut kirjoittaa pitempää sökötystä. :roll:
Blue Beast

Postby Zezuga » Sun Jun 15, 2003 10:36 pm

Minustakaan Lordi ei oo mitään teinimusaa :? Tunnen täältäpäin monia ihmisiä, jotka ovat Lordi-faneja ja ne ovat enimmäkseen aikuisia! Omat sukulaisenikin pitävät Lordin musasta, koska he ovat kunnon Kiss-faneja :twisted: Löytyy toki myös Lordi-faneja iältä 13-17 vuotiaisiin mitä minä tunnen. Eilen muuten kun olin tulossa kotiin lomalta eräässä kuppilassa istui aikuinen mies, jolla oli Lordin get heavy t-paita päällään :wink:
You know love's a thief, steal your heart in the night

I tremble as I look at you
My heart keeps pounding
My love is true
I can't explain this fire, burns inside
Zezuga

Postby MadMan » Mon Jun 16, 2003 9:52 am

pirulainen wrote:,nyt esim. KISS, eivätkä vain juokse rahan ja julkisuuden perässä...

Eiköhän se ole niin, että jokainen joka perustaa rockbändin toivoo julkisuutta ja menestystä (myös rahallisesti). Ja KISS nyt on aika loistava esimerkki superkaupallisesta bändistä, jossa liikeyritys ja bändi yhdistyy saumattomasti. Mutta onko se huono asia? Ei minusta niin kauan kuin kaiken pohjalla on kuitenkin hyvä musiikki.
Ja Lordi on suurta teatteria ja myös kaupallista musiikkia, sillä mikä musiikki nykyään ei olisi kaupallista?
Life's but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage
And then is heard no more: it is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing.
*William Shakespeare - Macbeth*
MadMan

Postby Arma » Mon Jun 16, 2003 12:49 pm

MadMan wrote:Eiköhän se ole niin, että jokainen joka perustaa rockbändin toivoo julkisuutta ja menestystä (myös rahallisesti). Ja KISS nyt on aika loistava esimerkki superkaupallisesta bändistä, jossa liikeyritys ja bändi yhdistyy saumattomasti. Mutta onko se huono asia? Ei minusta niin kauan kuin kaiken pohjalla on kuitenkin hyvä musiikki.
Ja Lordi on suurta teatteria ja myös kaupallista musiikkia, sillä mikä musiikki nykyään ei olisi kaupallista?

Tuo on hyvinkin totta... Kaikki musiikki on nykyään enemmän tai vähemmän kaupallista. En nyt äkkisiltään keksi mikä bändi ei olisi kaupallinen. Ja meneehän sitä rahaakin paljon... Etenkin LORDIlla kun on hienot lavasteet ja puvut yms. Ainahan niitä täytyy kunnostaa ja hiukan parannella. Musiikin tekeminenkään ei ole aivan ilmaista. Eräskin bändi joutui lopettamaan kun levyt möivät huonosti ja kustannukset olivat suuret... Mutta tämä bändi ei ollut niinkään kaupallinen.
Arma

Postby Dethroned » Mon Jun 16, 2003 2:25 pm

Jyrkin kuvaaja muistaakseni määritteli kaupallisen yhtyeen näin: Heti kun bändi tekee ekan keikkansa, se on kaupallinen. Toinen esimerkki tästä kaupallisuudesta on tekemällä tehty bändi. Esimerkiksi nyt tämä Gimmel.

Bändi, joka on tehnyt musiikkia jo kauan ennen debyyttikiekon julkaisua ja tekee sitä myös itse ei ole läheskään niin kaupallinen kuin tuommoiset poika/tyttöbändit.
The place to avoid at all costs
http://www.gangstaniemi.net
Dethroned

Postby Black Spirit » Mon Jun 16, 2003 3:32 pm

Siitähän ei pääse mihinkään, että kyllä tuo hirviölook teinixeihin uppoaa kuin häkä, ja hyvähän se vain on kun kuuntelijakuntaa on kehdosta hautaan :P , mutta ei se mielestäni silti mitään himokaupallista teinimusiikkia ole, käsitykseni mukaan suurin osa kuuntelijoistahan kuitenkin on täysi-ikäisiä (ikiteinejä :lol: )
>>>> Fire in the hole <<<<
The fuse is lit and we're ready to go!
Black Spirit

Re: Lordi vain teinien musaa?

Postby [LORDIMANIAC] » Mon Jun 16, 2003 11:20 pm

Get Heavy wrote:Ajattelin tehdä tälläisen topicin, koska monet mailikavereistani alkavat valittamaan kun mainitsen Lordin yhtenä lempi bändeistäni, että Lordi on suunnattu 11-14 vuotiaille pikku teineille :evil: Todella törkeä syytös! Mitä mieltä olette?

ei tietenkään lordi ole pelkästään teinien musaa!!!! :evil: koska mun isäkin kuuntelee sitä iha innolla.. :D get heavy on paras kappale.. :roll: :roll: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ei millään pahalla ..
it's time to GET HEAVY! yeah, it's time to GET HEAVY again! the powerbeat is back...
...monsters-squat attack!!!
[LORDIMANIAC]

Re: Lordi vain teinien musaa?

Postby PeTo^ » Wed Jun 18, 2003 2:17 pm

[LORDIMANIAC] wrote:get heavy on paras kappale.. :roll: :roll: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ei millään pahalla ..

miten toi liittyy tähän...? ja miten niin "ei millään pahalla"? järki hoi :?
PeTo^

Postby monstergirl » Sun Jun 22, 2003 10:24 am

Munkaa mielest LORDI ei oo mitään teinimusaa vaan sitä kuuntelee ihan aikuisetkin...Eikös kaikki bändit nykyään oo kaupallisia bändejä???Mun luokalla kaikki kyl sanoo et LORDI on teinimusaa mut ei se oo sitä...Esim.Gimmel (joka on tekemällä tehty bändi) on just sitä teinimusaa...Sitä kuuntelee noin 10-14 vuotiaat mut ei juurikaan sitä vanhemmat...Suututtaa tommoset tyypit jotka väittää et LORDI on muka jotai teinimusaa...MUR! :evil:
En ole hullu....
Vain erikoinen...!
monstergirl

Postby MiSS FiXeR » Fri Jun 27, 2003 1:42 am

Mua ei ole koskaan kiinnostanut mitä mieltä muut ovat MUN MIELESTÄ hyvästä musasta enkä sillä vaivaa päätäni. Kenenkäänhän ei ole pakko kuunnella jotain tiettyä mäiskettä; toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, simple as that.

Kateellisten panettelu kannattaa jättää suosiolla omaan arvoonsa.
MiSS FiXeR

Postby Black Rose » Fri Jun 27, 2003 3:20 am

Oon vasta 11 ja kuuntelen Lordia. Oon ilonen, että löysin Lordin näin aikasin. Ja Lordi ei todellakaan ole mitään teinimusaa, jokainen vain kuuntelee sellasta musiikkia mistä tykkää. En välitä mitä muut sanovat. Kuuntelen tasan sitä musiikkia mikä muhun iskee. Vaikka jotkut sanovatkin että Lordi on teinimusaa niin en välitä.. Koska mä tiedän että sitä se ei ole. Vaikka vähän nuoremmatkin sattuu pitämään Lordista, ei se tarkoita että Lordi olisi teinimusaa. :evil:

Mun piti kyllä sanoa jotain järkevää, eikä tollasta sekavaa sössötystä, :roll: mutta se on mun mielipide..
"Ensin ne portahat särjettiin, ja sitten vasta muuri.."
Black Rose

Postby ilgga » Sun Sep 07, 2003 2:37 am

En nyt sanoisi miksikään Teini musaksi,kun keikat missä olen ollut (2 kpl Tampereella) ovat olleet täynnä selvästi vanhempiakin ihmisiä ja paljon tosin Tammerfestissä näkyi pari ehkä,jotain 10 vuotiasta :lol:
"Hello i am me, who the HELL are you?"
ilgga

Postby biomechanic-girl » Sun Sep 07, 2003 7:04 pm

Kuules Tammerfestissä oli aika monta jopa ehkä 5-vuotiasta pikkupoikaa
että ei se mitenkään harvinaista ole. 8)
WeRockTheHellOuttaYou, RockTheHellOuttaYou, LetTheAngelsBeGoneCastingInTheDemons...
biomechanic-girl

Postby littledevil » Sun Sep 07, 2003 8:24 pm

Eh... No mä kuuntelen Lordia TOSI paljon vaikka oon 13... Mut en mäkään silti mee sanomaan et Lordi olis mitää teinimusaa, vaikka itse oonkin teini... Äh! Miten mä sen nyt selittäisin...
Last edited by littledevil on Mon Dec 08, 2003 12:01 pm, edited 1 time in total.
littledevil

Postby Zezuga » Sun Sep 07, 2003 9:37 pm

biomechanic-girl wrote:Kuules Tammerfestissä oli aika monta jopa ehkä 5-vuotiasta pikkupoikaa
että ei se mitenkään harvinaista ole. 8)

Hehee, mun takana oli arviolta pari sellasta 10-vuotiasta pikkupoikaa tuolla Tammerfestissä :lol: Sitte ku en päästäny niitä eteen (oli niin prkl:een hyvät paikat!) Niin ne alko märsään jotain, että Äitii mä en nää mitään ku toi tyttö ei päästä meitä eteen! Sitte ne kyllä lähti siitä jonnekki toiseen paikkaan 8) Mukavaa kuulla, että Tammerfestissäkin oli ollut useampi foorumilainen liikkeellä lisäkseni :) (Sori Psy , vaikka menee hiukan Tammerfest keskusteluksi :? )

My heart keeps pounding
My love is true
Zezuga

Postby Hollow_Reaper » Sun Sep 14, 2003 5:28 pm

jos lordi olis vain teinien musaa, teinien keski-ikä olis varmaa joku 22...
Hollow_Reaper

Postby Zezuga » Sun Sep 14, 2003 5:56 pm

Hollow_Reaper wrote:jos lordi olis vain teinien musaa, teinien keski-ikä olis varmaa joku 22...

Hyvin sanottu :)

My heart keeps pounding
My love is true
Zezuga

Postby Shireh » Tue Oct 21, 2003 1:43 pm

Ihmiset ovat pönttöjä jos sanovat että Lordi on suunnattu teineille!!!
Enkunope diggaa Lordista!!! Ikää opella on yli 40!!!
Ja kaverin mutsi popitti Lordia Tampereen matkalla. Automatka....
Tykkäs Get Heavy-kappaleesta... :mrgreen:
Shireh

Postby hanna » Sat Oct 25, 2003 12:54 am

Siis..Suututtaa minuuki ku kaverit ilkkuu ku sanon et kuuntelen Lordia. Väittävät että Lordi on sellasta teinimusaa josta vielä alkaa tulla nyt hirmu kaupallista ku alkaa tulla tuota ns.Lordi- krääsää.
No, turha ruveta kinaamaan ihmisten kanssa jotka ei oo ku kuullu pienen pätkän "would you love a monsterman"- biisistä ja jotka pitävät Lordia "Kissin kopiona". Itte mitä oon lukenu ihan jumalattoman määrän Lordin haastatteluja nii oon saanu käsityksen et ne ei todellakaa tee tätä hommaa kaupallisuuden takia! Lordi sano tosi hyvin jossaki haastattelussaan että ei se oo tätä hommaa kymmentä vuotta tehny siks että sais lähtee soittaa akustista kitaraa johonkin hikisen pizzerian nurkkaan. Se on kaikki tai ei mitään. Lordilla se on kaikki ja siks se onkin -ainaki mulle- kaikki. :) :P
hanna

Next

Return to Yleinen keskustelu