Monsterboard

Naamarin teko ?

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

Postby de_paysant » Mon Jul 23, 2007 2:50 pm

Olen koittanut ottaa selvää lateksi-maskeista, ja tarkoitus olisi itse opetella sellaisen naamarin teko. Olisi se vaan hienoa :P
Kannattaa käydä tsekkaamassa!
www.ladyawa.suntuubi.com
Mahtavat sivut!
de_paysant

Postby Joni Master » Mon Jul 23, 2007 4:09 pm

Kiter wrote:
Joni Master wrote:Itse saan ihan saman fiiliksen kun olen editoinut itsestäni pelottavan monsterin.
Valitettavasti Jonin käsitys pelottavasta monsterista löytyy hänen sivuiltaan, ilmeisesti se negatiivikuva...

http://s28.photobucket.com/albums/c206/ ... o07652.jpg

http://s28.photobucket.com/albums/c206/ ... ster52.gif

http://s28.photobucket.com/albums/c206/ ... Master.gif

http://rave.irc-galleria.net/b/images00 ... 256556.jpg
Joni Master

Postby Awwaa!! » Sun Sep 02, 2007 9:27 am

Mahtaiskohan se onnistua että vetäis semmoisen itse ommellun vähän kuin kommadopipon päälle kipsiä ja muotoilis sitten? VASTATKAA
kipsin kilohinta ?
Awwaa!!

Postby synni » Tue Sep 04, 2007 2:38 pm

Awwaa!! wrote:Mahtaiskohan se onnistua että vetäis semmoisen itse ommellun vähän kuin kommadopipon päälle kipsiä ja muotoilis sitten? VASTATKAA
kipsin kilohinta ?

Ei.
om asatoma sadgamaya
tamasoma jyotirgamaya
mrityorma amritamgamaya
om shantih shantih shantih
synni

Postby Kida » Tue Sep 04, 2007 4:04 pm

Awwaa!! wrote:Mahtaiskohan se onnistua että vetäis semmoisen itse ommellun vähän kuin kommadopipon päälle kipsiä ja muotoilis sitten? VASTATKAA
kipsin kilohinta ?

Enpä usko , että auttaisi kummemin.
Scream , Aim , Fire.
Kida

Postby BlueCandy » Tue Sep 04, 2007 5:22 pm

kipsin kilohinta ?

Minusta se pitäsi tehdä niin, että laittaa sen naamalle (kelle se maski tulee käyttöön) niin siihen kelmua, johon pieni hengitysaukko nenälle tai suulle. Sitten koko kipsirullan leikkaa 3cm suikaleiksi. Sitten kastaa vedessä suikaleet ja asettaa niitä kelmulla päällystetyille kasvoille. Ja muotoilee ne haluamansa tavalla. (jos nyt ymmärsin että tekisit kipsimaskin)
"Olette minulle tärkeitä!"
-Mr. Kalma <3 :')

Postby Tinzu » Tue Sep 04, 2007 5:54 pm

Meinasin juuri heittää samat ohjeet kuin BlueCandy. Mielestäni tuolla systeemillä saa ehkä parhaimmiten tehtyä kipsinaamarin.
Eräs kaverini (spyro_91) on tehnyt itselleen Mr.Lordin kädet. Hän näytti minulle kuvia niistä ja kyllä leukaluut loksahtivat auki. Pitääkin ehdottaa hänelle, jospa siitä saisi kuvan myös tänne.

Olen itsekin ajatellut väsätä jonkin sortin naamarin tai kädet. Kipsikäden olen aikoinaan tehnyt koulun kuvaamataidon tunnilla, ja sen tekeminen toimii samalla periaatteella kuin naamarin.
Jos luovuuteni ottaa vallan, niin tästä sitten lähimpään kauppaan ostamaan tarpeita sitä varten.
BlueCandy: Oot varmaan tehnyt ne sun naamarit tuolla kipsisysteemillä?
Ent. ~Awa-fani~
Lozzy, you're very important to me <3
Tinzu

Postby BlueCandy » Wed Sep 05, 2007 8:08 pm

Awa-fani wrote:BlueCandy: Oot varmaan tehnyt ne sun naamarit tuolla kipsisysteemillä?

Kyllä olen. ;)
"Olette minulle tärkeitä!"
-Mr. Kalma <3 :')

Postby Kazku2 » Wed Sep 05, 2007 8:19 pm

Tää on aika tyhmä kysymys mut kysyn kuitenki, :oops: että onks joku tehny niitä maskeja savesta?... Niin tiedän tyhmä kysymys.
Get Heavy!
Kazku2

Postby Tinzu » Thu Sep 06, 2007 11:46 am

Ei ole tyhmä kysymys. :wink: Itse olen tehnyt erään afrikkalaisen soturimaskin savesta parisen vuotta sitten. Olen todella tyytyväinen kädenjälkeeni ja ilmeisesti myös vanhempani, sillä maski roikkuu eteisen seinällä.
Voisihan sitä yrittää tehdä esim. Kitan tai OXin maskin savesta. Ei tulisi varmaan hullumpaa jälkeä. Pitääkin ruveta suunnittelemaan.
Ent. ~Awa-fani~
Lozzy, you're very important to me <3
Tinzu

Postby Kazku2 » Thu Sep 06, 2007 2:28 pm

[quote="Awa-fani"]Ei ole tyhmä kysymys. :wink: Itse olen tehnyt erään afrikkalaisen soturimaskin savesta parisen vuotta sitten. Olen todella tyytyväinen kädenjälkeeni ja ilmeisesti myös vanhempani, sillä maski roikkuu eteisen seinällä.

Voisihan sitä yrittää tehdä esim. Kitan tai OXin maskin savesta. Ei tulisi varmaan hullumpaa jälkeä. Pitääkin ruveta suunnittelemaan.[/quote]
Niin minäkin olen suunnitellut jonkun maskin tekoa savesta, mutta halusin kysyy että onko joku koittanu ja että onnistuuks se. Meen tänää ostamaa savee. :)
Get Heavy!
Kazku2

Postby Jassu » Thu Sep 06, 2007 3:22 pm

Tämä nyt ei ihan tänne kuulu mutta kysyisin että mistä saisi kohtuu suuria (n. 2-3cm korkeita) niittejä? Siis sellaisia "piikkejä". Stuntmanin oon jo kattonu mutta jos löytyis jostain muualta erilaisia?
Dont let my mother know that her baby's bad
Jassu

Postby ana2009 » Thu Sep 06, 2007 3:29 pm

Jassu wrote:Tämä nyt ei ihan tänne kuulu mutta kysyisin että mistä saisi kohtuu suuria (n. 2-3cm korkeita) niittejä? Siis sellaisia "piikkejä". Stuntmanin oon jo kattonu mutta jos löytyis jostain muualta erilaisia?

Itse ainakin olen leather heavenista ostanut piikki-niittejä.
Ja niitä on useita erilaisia.
Last edited by ana2009 on Thu Sep 06, 2007 4:39 pm, edited 1 time in total.
It's The Ink That Never Heels
Image
1st You Love It Then You Hate It (You're Such A Saint!)
ana2009

Postby Jassu » Thu Sep 06, 2007 3:36 pm

Tuolta sivulta ei löydy. Enkö vaan osaa?
Dont let my mother know that her baby's bad
Jassu

Postby Kazku2 » Mon Sep 24, 2007 8:31 pm

Nyt mä sen naamarin savesta sitten tein.. :D Kestää tosi hyvin vaikka onki savesta. Tein Enaryn maskin kun en oikein osannu muuta. Voin laittaa tänne kuvanki jos haluutte? :wink:
Get Heavy!
Kazku2

Postby Finlandia » Mon Sep 24, 2007 8:42 pm

Kazku2 wrote:Nyt mä sen naamarin savesta sitten tein.. :D Kestää tosi hyvin vaikka onki savesta. Tein Enaryn maskin kun en oikein osannu muuta. Voin laittaa tänne kuvanki jos haluutte? :wink:

Laita vain :)
Finlandia

Postby Sami » Mon Jan 28, 2008 6:05 pm

Joskus pienenä poikana tykkäsin prätkähiiristä. Useasti sitä innostu piirtämään prätkähiiren naaman paperille. Kuvaan sitten leikkasin silmien ja suun reiät. Laitoin maskiin kuminauhan niittaajalla kiinni. Sen sitten laitoin naamaan ja olin olevinaan prätkähiiri. Joskus kans yritin tehä nasse setä maskia.
Sami

Postby Jesse-oy » Wed Mar 12, 2008 1:38 am

Tällänen aihe tuli tässä vastaan ja kun oon itsekkin kiinnostunut maskien teosta niin pakko nostaa tämäkin "haudasta".

Ite oon tehnyt 3 maskia yhden mr lordi maskin joka on kyllä kesken vielä kun on uusin näistä sitten vielä leatherface maskin ja sit pääkallo maski joka mee uusiksi kokonaan kun aattelin väsätä siitä kalman maskia :)
(ja jason maskin jonka muokkailin tollasesta halpis maskista)

noi on kaikki väsätty ihan perus vessapaperi , liimavesi, lateksimaali periaateella :D halpaa ja helppoa.
ja maalaus pienoismalli maaleilla kun niitä nyt valmiiksi kotoa löytyy :)

Tuo Leatherfacen maski on paras tähän mennessä varmaan noista mitä oon tehnyt. Paperimassassa on vaan se huono puoli että se ei hirveästi jousta/myötäile niin maski käyttöön tuo on vähän huono muta kyllä se koristeena näyttää hyvältä :)

http://img247.imageshack.us/img247/6527/face1qv4.jpg
^--Tossa ois tollanne tosi "laadukas" kuva tosta maskista..
siitä tuli tummempi kuin alun perin oli tarkoitus mutta ei se mua haittaa :)

Sitten tossa suunnitelmissa ois tehdä Jasonin "kokopää huppu" mut sen pitäis jo joustaa ja siihen oon harkinnut että vois ostaa rautakaupasta sellasta silikoni tavaraa tuubeissa (juu nou) et se joustaa ainakin mutta en sitten sen kestävyydestä tietäis mutta se on ainakin halvempaa kuin joku pilailupuodin lateksi...

Pitäisi nyt löytää joku suht halpa ja helposti muokattavissa oleva töhnä josta sais tehtyä maskeja mutta ennen sitä turvaudun vielä pitkälti paperi massa taktiikkaan :D ainakin oppii tekemään vaikeasti ja sitten helpompi luulis menevän tosi hyvin :)

Ja Lordin kengät ois kyl mun teko listalla ainaskin pitäis vaan motivoitua ja koittaa saada mesta missä tehä ne pohjat kenkiin niin ei ois puol taloa jossakin sahanpurussa :D mut ei se kovin vaikea juttu voi olla tehä ne kuhan vaan pohjan saa tehtyä.

http://img412.imageshack.us/img412/9189 ... 711rh6.jpg
http://jesse-oy.deviantart.com/art/Jason-mask-53289034
Tossa ois toi jason maskin kuva ihan vaan jos ketään kiinnostaa :D
se oli alun perin sellainen hirveä Kultanen maski jossa oli reiät ihan päin....
mutta pienellä muokkailulla siitä tuli ihan hiano vaikka ite sanonkin :)

aivan ja vielä vähän tosta maskeeraus jutusta..
Tossa kavereitten kanssa kuvailtiin zombileffaa niin ei ollut mikään hullu budjetti niin mä vähän käytin mielikuvitusta pään reikien maskeeraamiseen :D
http://jesse-oy.deviantart.com/art/Zombie-60083746
tollasta jälkeä sain aikaan pelkästään ihoteipillä, tekoverellä ja msutalla kasvomaalilla ;)
(kuva ei mikään mahtava mutta näkee oleellisen)

Ei muuten ois mahollista että noita maski kuvia vois ihmiset linkittää ihan imageshakin kautta? kun ne linkit ei vanhene ihan hetkessä sentäs kun itse haluisin nähä mieluusti noita maskeja mutta ei toiminut enää mikään noista linkeistä...

eiköhän siinä ole asiaa täksi illaksi ihan siedettävästi :)

http://imageshack.us/

**
Pahoittelen kirjoitus virheitä.
**
\,,/, Bring it on! .\,,/
Jesse-oy

Postby synni » Wed Mar 12, 2008 12:19 pm

Hyvä Jesse! Nuo on aivan mahtavia, etenki värienkäyttö on ihan huippua. Me likes. 8)
om asatoma sadgamaya
tamasoma jyotirgamaya
mrityorma amritamgamaya
om shantih shantih shantih
synni

Postby Master of Arts » Fri Sep 12, 2008 5:52 pm

"Naamareita" voi myös tehdä hyvin paljon käytetyllä menetelmällä... eli tekee ensin kartongista basic kehikon ja sen päälle rupeaa laittamaan askartelu massaa. Mistään savenkaltaisesta valkoisest mössöstä ei saa muuta kuin pahan mielen, sillä ne halkeaa todella helposti. Itse "master" of Arts:ina :D suosin sellaista itsestään kovettuvaa massaa, joka ei sisällä savea vaan kuivuessaan muuttuu "puunkaltaiseksi" (eli ei puuta) aineeksi, joka on todella kovaa ja kestää rasitusta+ sitä voi porata, sahata ja hioa. Näillä menetelmillä olen tehnyt Kalman, Oxin ja itse Herra Lordin maskit. hiuksiin käytän pilailupuodin oikeasti laadukkaita peruukkeja, joita on montaa eri väriä. Maaleina käytän Warhammer maaleja, sillä niiden katalogissa on runsaasti erityyppisiä värejä!
Master of Arts

Postby Jesse-oy » Tue Nov 04, 2008 1:58 am

Noniin nyt on sitten tullut tehtyä se ikuisuus projektina ollut Lordi maski.
Kuva tuossa

http://img152.imageshack.us/img152/7699/29102008117ha1.jpg
Pahoittelen kuvan kokoa.
taustalla näkyy jason maski teko vaiheessa :D

(maskista puuttuu poski sarevt koska ne unohtu kun kiireellä tein ton maskin.. :)

Ja Jason asustuskin on nyt sitten kokonaan tehty.. :)
Vaikka kokopää maski vähän hajosikin Tavastian keikalla kun oli kova meininki.. :D

http://img265.imageshack.us/img265/1746/jasoncz7.jpg
http://rave.irc-galleria.net/h/images02/00/51/19/35/92585483.jpg?h=3dd02898df2af5230141aaaea74d3d7358d545ff&t=1226469812

(kuvassa mukana zezuga ja taustalla sami)

Eli molemmat maskit on tehty lateksista.
maalattu akryylimaaleilla joita on vähän pitänyt fiksailla että ei ala lohkeilemaan :)

Molemmista maskeista aijon tehdä kyllä toiset versiot kun toi lordi maskikin on ihan eka lateksi maski mitä oon ikuna tehnyt :)

Mielipiteitä?
\,,/, Bring it on! .\,,/
Jesse-oy

Postby Master of Arts » Tue Nov 04, 2008 9:25 am

Todella hieno tuo Lordin maski, jos kerta on vielä lateksia. Istuuko kyseinen Lordi maski kasvoillesi vai onko vain koriste. Olet maalannut todella hyvin! Ihon väri on hyvä ja haavojenkin väri on luonnollinen.
P.S Asut täällä Hellsingissä niin kuin minä, joten jos saan kysyä että mistä liikkeestä olet lateksit ostanut? Itse en tiedä muita liikkeitä kuin Hobbypointin, josta saa valumuoveja...
I am not Joni Master neither Master of puppets...
I am Master of Arts!
Master of Arts

Postby Jesse-oy » Wed Nov 05, 2008 7:13 pm

Master of Arts wrote:Todella hieno tuo Lordin maski, jos kerta on vielä lateksia. Istuuko kyseinen Lordi maski kasvoillesi vai onko vain koriste. Olet maalannut todella hyvin! Ihon väri on hyvä ja haavojenkin väri on luonnollinen.
P.S Asut täällä Hellsingissä niin kuin minä, joten jos saan kysyä että mistä liikkeestä olet lateksit ostanut? Itse en tiedä muita liikkeitä kuin Hobbypointin, josta saa valumuoveja...

Kyllä se kasvoille menee ihan hyvi, en ole vielä vaan testannut liimata päänuppiin sitä :D

Pitäisi kyllä vielä vähän enemmän yksityis kohtia saada, mutta se on sen ajan murhe sitten..

Ihan hobby pointista sitä lateksi systeemiä ostin joka on tarkoitettu muotin tekoon. Mutta voihan sitä käyttää muuhunkin kuin muottien tekoon ;)
Samaa tavaraa kuin Punanaamiossa/pilailupuodissa myytävä lateksi maito, mutta vain kellertävää.

Jos myyjiltä kysyy lateksi maitoa siellä hobbypointissa niin eiköhän ne osaa neuvoa ja jos kertoo käyttö tarkoitusta?

Ainakin toistaiseksi hyvin toiminut itsellä :)

Pitäisi jostakin bongata kumimaaleja, tietääkös joku mistäs niitä saisi? en ole vielä kerennyt itse ettimään.
\,,/, Bring it on! .\,,/
Jesse-oy

Postby Awwaa!! » Wed Nov 05, 2008 8:12 pm

Erittäin hieno Mr.Lordi maski! Hieno väri on ja noi sarvet komeita kyllä.
Toi Jason maski on kyllä tosi hieno kans.. Ennenkin olin tuosta nähnyt kuvia ja tuli mieleen se kuva MOLlista jossa Mr.Lordi on piirtänyt kuvia joissa esim Mr.Lordista kuva jossa on kovasti vaikutteita roikottajasta niin siinä se joka on Mr.Lordin yläpuolella oikealla(lukijasta katsottuna) ja sitten kun vähän tarkemmin katsoin kyllä heti tajusin Jasoniksi. Hyvää työtää!
Awwaa!!

Postby Master of Arts » Wed Nov 05, 2008 8:15 pm

Arvasinkin että sitä saa hobby pointista, sillä käytät niitä hobbypointissa myytäviä pienoimallimaaleja. Eikö? :D
Kysyisin vielä että mitä maalia käytät ihon värinä, kun se väri on niin luonnollinen. Tai no voi olla vaikea sanoa täsmällisesti maalin sävyä, mutta noin edes about. Itsellä siitä tulee aina liian kellertävää. :roll:
Maskisi on todella hyvä. Hommaat enää vaan peruukin, viikset ja parran niin se on siinä!
I am not Joni Master neither Master of puppets...
I am Master of Arts!
Master of Arts

PreviousNext

Return to Yleinen keskustelu