Monsterboard

Naamarin teko ?

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

Postby Jesse-oy » Thu Nov 06, 2008 12:25 am

Master of Arts wrote:Arvasinkin että sitä saa hobby pointista, sillä käytät niitä hobbypointissa myytäviä pienoimallimaaleja. Eikö? :D
Kysyisin vielä että mitä maalia käytät ihon värinä, kun se väri on niin luonnollinen. Tai no voi olla vaikea sanoa täsmällisesti maalin sävyä, mutta noin edes about. Itsellä siitä tulee aina liian kellertävää. :roll:
Maskisi on todella hyvä. Hommaat enää vaan peruukin, viikset ja parran niin se on siinä!

Ööh jostain sieltä yläkerrasta noita maaleja ostettu kai.. selalset isot purkit oli joku hiekan väri sellanen vaaleanharmahtava tai sellanen ja sitten jotain warhammer ihon väriä coctailin.. eli ei siihen mitänä virallista väriä ole.. se pitää vaan sekottaa oikeasti :)

ja siis käytän noita ihan warhamemr maaleja mutta kai se on ihan samaa tavaraa kunhan siinä lukee akryyli.. varoitan.. se maali lohkeilee siitä pinnalta sitetn.. ainakin mulla lohkeili.. siksi on suotaava joko sekoitella se maali lateksiin tai levittää maskin päälle maalauksen jälkeen sitä iho liimaa :)

Mitään peruukkia vedä päähän kun muutenkin hiukset jo keskiselässä.. :D viikset kyl pitäis kasvattaa mutta taitanee jäädä ja ei leukapartakaan oikeen riitä ilman viiksiä.. nooooh mutta enköhän jotakin keksi :)

ja ei noi riitä vielä mihinkään :D Tässä on ikuisuus projekti meneillään ;F
\,,/, Bring it on! .\,,/
Jesse-oy

Postby Master of Arts » Fri Nov 07, 2008 9:27 pm

Rupean nyt tässä viikonloppuna duunaamaan itselleni parempaa Lordin maskia ja siksi kiinnostaisi, että mistä aineesta Jesse-oy tai muut käyttäjät ovat maskiensa MUOTIN tehneet. Siis mistä aineesta. Viime kerran kun tein kumi maskia käytin muottiaineena hienojakoista kipsijauhetta, joka sekoitetaan veteen. Se kuitenkin oli todella vaikeaa ja tulokseen en ollut täysin tyytyväinen. Esim. Onko Askartelunerikoisliikkeissä myytävät "muottihiekat",johon malliesine painetaan kunnolisia/"tallentavatko" sellaiset originellin yksityiskohdat tarpeeksi tarkasti. Yms.
I am not Joni Master neither Master of puppets...
I am Master of Arts!
Master of Arts

Postby Jesse-oy » Sat Nov 08, 2008 5:22 am

Master of Arts wrote:Rupean nyt tässä viikonloppuna duunaamaan itselleni parempaa Lordin maskia ja siksi kiinnostaisi, että mistä aineesta Jesse-oy tai muut käyttäjät ovat maskiensa MUOTIN tehneet. Siis mistä aineesta. Viime kerran kun tein kumi maskia käytin muottiaineena hienojakoista kipsijauhetta, joka sekoitetaan veteen. Se kuitenkin oli todella vaikeaa ja tulokseen en ollut täysin tyytyväinen. Esim. Onko Askartelunerikoisliikkeissä myytävät "muottihiekat",johon malliesine painetaan kunnolisia/"tallentavatko" sellaiset originellin yksityiskohdat tarpeeksi tarkasti. Yms.

Muottihiekka on tarkoettu tina/lyijy valoksien tekoon.. ei se kyllä tohon hommaan käy... ite en käyttänyt ees kipsiä vaan muovailin koko roskan sellasesta itestään kovettuvasta massasta.

Eli en käyttänyt muotti hommaa vaan laitoin lateksin suoraan "hirviö kasvoille" ja siitä sitten irrottelin.. siinä vaan kärsii tosi paljon yksityis kohdat.. paremmalla ajalla paremmin sitten :)

siitä kyllä pitäisi ottaa se negatiivi osa varmaan jollakin kipsillä, mutta paras vaihtoehto ois se sininen möhnä jota kaikki prot käyttävät.. tiedä vaan mistä sitäkin sais...

kai se kipsi on parasta tohon? en ainakaan ite nyt kekkase heti mitään parempaa.
\,,/, Bring it on! .\,,/
Jesse-oy

Postby t.p94 » Sat Nov 08, 2008 8:55 pm

Minä en kyl älyä miten se naamio tehää? Mut en kyl täs oo tekemäs viel mitään.
t.p94

Postby k.ita » Sun Nov 16, 2008 12:10 pm

Minä olen nyt tutkiskellut oikeen kunnolla näitä naamari juttuja ja tänään sitten ihan lateksista semmonen mennään tekeemään.
Jos joku haluaa tutustua tarkemmin näihin lateksi ym. muihin juttuihin niin mm. tälläinn löytyy.

http://www.youtube.com/watch?v=gebbSVpjrD0
k.ita

Postby Master of Arts » Sun Nov 23, 2008 10:10 pm

No laitetaas nyt tästä Lordi-maskistani linkki tähänkin topiciin, kun tuntuu ,että "fanien itsetekemät Lordi-aiheiset työt" topicissa minun räpellykseni hukkuvat muiden töiden alle...

Maskin tein lateksista ja peruukki ja parta ovat kiinnitettynä maskiin.
Maski on ihonmyötäinen ja se on valettu niin että istuu kasvoilleni hyvin...
Eli tässä linkki kolmeen kuvaan maskistani:
http://s451.photobucket.com/albums/qq233/masterofarts/

HUOM. Kuvassa, jossa pidän maskia päässäni en jaksanut laittaa hiuksiani kiinni, joten omat vaaleat hiukseni näkyvät mustien hiusten seasta. Ja nythän on kyseessä pelkkä maski, joten suu alue (viiksien sisäpuolella) on sitten ihan oma juttunsa. Kerrotakoon, että tarkoitus on ostaa hampaisiin kiinnitettäviä teräviä irtohampaita(jokainen hammas erikseen) ja mustaa "huulipunaa".
Kommentteja olisi mielenkiintoista kuulla...

Ai niin, K.ita olisi todella kiva nähdä kuvamateriaalia tuosta sinun lateksi maskista! Kenen jäsenen maskin teit/aiot tehdä? Vai teitkö vain "kuolinnaamion" omista kasvoistasi?
I am not Joni Master neither Master of puppets...
I am Master of Arts!
Master of Arts

Postby k.ita » Sun Nov 23, 2008 11:19 pm

Master of Arts wrote:Ai niin, K.ita olisi todella kiva nähdä kuvamateriaalia tuosta sinun lateksi maskista! Kenen jäsenen maskin teit/aiot tehdä? Vai teitkö vain "kuolinnaamion" omista kasvoistasi?

Itseasiassa olen tekemässä aivan uutta "luomusta"
JA tällä hetkellä olen savi vaiheesa eli missä kaikki mörrikät tehädän siihen kipsi positiivin päälle. Ja luultavasti tulette näkemään kuva/videomateriaalia pariviikon sisään.
k.ita

Postby Velociraptor94 » Mon Jan 05, 2009 5:45 pm

Itse olen niin avuton etten löydä edes ohjeita maskeerauksesta...pitäis kai ostaa joku maskeeraus kirja jostain... :wink:
Syvä ahdistus painaa mieltä ja kehoa.
Mikään ei tehoa,
mä vaan ajattelen sinua ja minua
Mikä meni pieleen?
Sun kaunis kuvasi jää syvälle mun mieleen
Mangekyō Sharingan
Velociraptor94

Postby t.p94 » Thu Apr 16, 2009 8:13 pm

Juu itse olen taiteillut paperista, pahvista ja teipistä kolme Jason naamiota. En tiedä laitanko kuvia niistä mutta hauskaa oli tehdä.
Käytetään yhtä niistä meidän leffassa.
t.p94

Postby Joni Master » Thu Apr 16, 2009 9:24 pm

Helpoiten käy E-baysta, jos haluaa aitoa tavaraa, mutta ne on joh sitten tuhansia euroja noi leffoissa olleet maskit.
Joni Master

Re: Naamarin teko ?

Postby g-stealer » Sun Jul 03, 2011 10:32 am

mä en niinku oo mistää kumista tai kipseist ja sellasist tehny mut tein kita asun kankaasta ja siint tuli mun mielest aika hieno :) tarvi vaa ettii sopivat kankaat vahä tussilla väritellä ommella ja liimailla ja leikata ja viimesenä kiinnittää ketjuja ei sen kovempiurakka vaik aika kaua meni sen vartalon tekemi see maskin tein yhes päiväs jos ei oo nii tarkka yksityis kohtienkans kannattaa kokeilla ja muute suosittelen et jos kokeilette ni teette sarvet ja sellaset piikit superlonista :)
I'm your nightmare!
g-stealer

Postby Jessica666 » Mon Jul 04, 2011 6:25 am

Hmmh Noh en nyt ihan lordi naamaria ole tehnyt mutta nyt kuitenkin pelleillyt vähän lateksin kanssa ja todennut että eihän tämä yt NIIIN paha juttu ole!
http://jessica-666.deviantart.com/art/L ... -207644701
Kunhan nyt hankkisin niitä kipsinauhoja niin voisi saada vielä siisimpiä maskeja tehtyä!
Mutta kipsi vaan sotkee koko kämpän kun viimeksi koitin moisia väsäillä... huhhuh...

Tai sitten kanssa oisi saattanut tulla ykistyiskohtaisempi maski setti jos olisi jotakin himokalliita lateksi maaleja ;F kun nyt sekottelin noitaperus maaleja lateksin sekaan että ei lähde lohkeilemaan!
Jessica666

Postby g-stealer » Mon Jul 04, 2011 10:22 am

Aika hienoi. :)
I'm your nightmare!
g-stealer

Postby Nennuli » Mon Jul 04, 2011 12:46 pm

Juuh on kyl hienoi :D
Kalma ja Ox RULES ^-^
Nennuli

Postby AnZa The Great » Wed Dec 21, 2011 9:02 pm

Paljon naamareiden teko välineet maksaa? Ja sitten millä se maalataan?
Vielä kerran miten se tehdään?
Rest In Peace Otus and Rest In Peace The Rev
This is Heavy Metal !!!
Elämä ei ole mitään ilman hevi metallia \,,/
AnZa The Great

Postby BloodRedSandgirl » Wed Dec 21, 2011 9:09 pm

AnZa The Great wrote:Paljon naamareiden teko välineet maksaa? Ja sitten millä se maalataan?

Nuo kaikki riippuu ihan siitä et mistä aineesta haluut sen tehä.. Lordin maskithan on tehty lateksista, mut ite ainakaa en oo vielä koskenukaa koko aineeseen :D Käytä mielikuvitustasi 8)
Image
Ya better pucker up, and open wide, and take it cause we love you
BloodRedSandgirl

Postby AnZa The Great » Wed Dec 21, 2011 11:30 pm

BloodRedSandgirl wrote:
AnZa The Great wrote:Paljon naamareiden teko välineet maksaa? Ja sitten millä se maalataan?

Nuo kaikki riippuu ihan siitä et mistä aineesta haluut sen tehä.. Lordin maskithan on tehty lateksista, mut ite ainakaa en oo vielä koskenukaa koko aineeseen :D Käytä mielikuvitustasi 8)

Jos sillä lateksilla haluaisi sitten tehdä niin paljon se maksaa, mistä sitä saa ja millä sitä voi maalata?
Rest In Peace Otus and Rest In Peace The Rev
This is Heavy Metal !!!
Elämä ei ole mitään ilman hevi metallia \,,/
AnZa The Great

Postby monsterknight » Wed Dec 21, 2011 11:36 pm

Lateksia saa Punanaamiosta
http://punanaamio.fi/tuote/2433/latexkumimaito

Maalaaminen onnistuu mielestäni parhaiten perinteisillä acryyli väreillä, joihin sekoittaa hiukan lateksia mukaan.
Mutta maskin tekohan on pitkä prosessi.
Ensin muovailet savesta sculptin, sitten teet kipsistä muotin, sitten valat lateksin kipsiin, sitten maalaat.
monsterknight

Postby Jessica666 » Thu Apr 12, 2012 7:49 pm

monsterknight wrote:Lateksia saa Punanaamiosta
http://punanaamio.fi/tuote/2433/latexkumimaito

Maalaaminen onnistuu mielestäni parhaiten perinteisillä acryyli väreillä, joihin sekoittaa hiukan lateksia mukaan.
Mutta maskin tekohan on pitkä prosessi.
Ensin muovailet savesta sculptin, sitten teet kipsistä muotin, sitten valat lateksin kipsiin, sitten maalaat.

Hmm ite oon ostanut helsingin hobby pointista lateksia, entiedä oisko jopa halvempaa kuin punanaamiossa!
Samaa tavaraa se kuitenkin on :)

Juuh maskihan eka tehdään saveen (mielelllään öljypohjaiseen saveen että se ei kuivetu) ite en ole jaksanut nyt edes etsiä niin läpällä leikin muovailuvahan kanssa :D
http://jessica-666.deviantart.com/#/d4ru99d
(parempaa kuvaa joskus tulossa, nykyjään jo paljon valmiimpi)

Mutta suosittelen metsästämään sitä öljypohjaista savea.. Koska sitten kun siitä maskista otetaan muotti kipsillä niin sen irrottaminen on jännä juttu jos se on ihan kovaa se savi ^^

Mutta youtubesta löytää varmasti parhaat ohjeet maskien tekemiseen!

Maalaus onkin sitten kiva juttu.... Ite oon kanssa tuota akryylivärilateksi comboa käyttänyt... muttakun pensselit ei oiekin tykkää siitä... ja yksityiskohdat vähän kärsii kanssa omasta mieelstäni.. Ulkomailta saisi tilattua oikeita lateksi maaleja et varmaan joku hyvä maali setti vois saada suomeen öbaut~50€?
Maaliruoskukin on toinenvaihtoehto maalaamiseen, omani on vain rikki niin en voi kertoa teille miten se voisi toimia :DD
Jessica666

Postby Kuolo » Sat Nov 23, 2013 11:28 am

voi ei...
Kuolo

Previous

Return to Yleinen keskustelu