Monsterboard

Lordin vuoden 2013 keikat

Keskustelua keikoista

Moderators: psyanide, Hemitys

Lordin vuoden 2013 keikat

Postby Joni Master » Tue Dec 18, 2012 12:59 pm

Tehdäänpäs jo valmiiksi ajoissa. Eli näyttää tällä hetkellä huonolta? Toivottavasti yksi keikka tulisi ainakin Suomeen. Varmaankin sekin menee Helsingin suuntaan arvelisin.

Aika Saksa painotteinen taitaa olla ainakin tällä hetkellä:

03.04.2013 D-Hamburg, Markthalle
04.04.2013 D-Geiselwind, Autohof Strohofer
05.04.2013 D-Memmingen, Kaminwerk
06.04.2013 D-Offenbach-Bieber, TV Turnhalle Bieber
07.04.2013 D-Mannheim, Alte Seilerei
11.04.2013 D-Köln, Essigfabrik
12.04.2013 D-Burglengenfeld, VAZ
13.04.2013 D-Leipzig, Hellraiser
14.04.2013 D-Berlin, K 17
16.04.2013 CH-Pratteln, Z 7
18.04.2013 ITA-Bologna, ZR Club
19.04.2013 ITA-Rome, Orion Club
20.04.2013 ITA-Treviso, New Age Club
21.04.2013 ITA-Milan, Alcatraz
25.04.2013 ES-Madrid, Penelope
26.04.2013 ES-Pamplona, Sala Tottem
27.04.2013 ES-Barcelona, Sala Tottem
Joni Master

Re: Lordin vuoden 2013 keikat

Postby Nikkeli94 » Tue Dec 18, 2012 5:11 pm

http://www.ilosaarirock.fi/2012/keskustelu.php
Esiintyjätoiveet -> Lordi ja sinne vaan toivomaan! Esimerksiksi islantilainen Sigur Rós saatin Ilosaareen, koska monet olivat heitä sinne viestitse toivoneet. Pitää herättää järjestäjien mielenkiinto!
Nikkeli94

Postby monsterknight » Thu Dec 20, 2012 3:18 pm

http://www.lordi.fi/tour/tour-2013/
Lisää keikkoja vahvistettu! Suomea odotellessa...
monsterknight

Postby Joni Master » Thu Dec 20, 2012 3:28 pm

monsterknight wrote:http://www.lordi.fi/tour/tour-2013/
Lisää keikkoja vahvistettu! Suomea odotellessa...

Jos on pakko neutraalisti katsoa listaa niin pakko kehua että Saksassa vielä ymmärretään bändiä!
Joni Master

Postby _eesti999_ » Thu Dec 20, 2012 4:12 pm

Levynjulkaisukeikka pitäisi kuitenkin olla Helsingissä.
Image
_eesti999_

Postby Police Line Do Not Cross » Thu Dec 20, 2012 7:28 pm

Hei nyt oikeesti Lordia Tampereelle päin pikkuhiljaa! Festarit on ihan poissuljettu vaihtoehto mulle, joten Pakkahuone maybe? :roll:
En ole vieläkään nähnyt bändiä livenä ja harmittaa kyllä vietävästi..
Police Line Do Not Cross

Postby Joni Master » Thu Dec 20, 2012 9:41 pm

Police Line Do Not Cross wrote:Hei nyt oikeesti Lordia Tampereelle päin pikkuhiljaa! Festarit on ihan poissuljettu vaihtoehto mulle, joten Pakkahuone maybe? :roll:
En ole vieläkään nähnyt bändiä livenä ja harmittaa kyllä vietävästi..

Ei se Lordin vika ole. Minusta turha bändille ehdotella.
Joni Master

Postby Nikkeli94 » Thu Dec 20, 2012 10:55 pm

Joni Master wrote:Ei se Lordin vika ole. Minusta turha bändille ehdotella.

Missään vaiheessa ei bändiä syytetty tai heille mitään ehdotettu. Mielestäni Policen viesti oli ennemminkin toteamus kuin käsky/pyyntö/ehdotus.
Nikkeli94

Postby Joni Master » Thu Dec 20, 2012 11:13 pm

Nikkeli94 wrote:

Missään vaiheessa ei bändiä syytetty tai heille mitään ehdotettu. Mielestäni Policen viesti oli ennemminkin toteamus kuin käsky/pyyntö/ehdotus.

OK. Itse en jaksa edes ruveta itkemään. Ulkomaille en lähde, joten jääpähän enemmän fanituotteisiin rahaa ja onneksi on Stala & SO. Toki vielä voi asiat muuttua mutta kannattaa olla kuitenkin varautunut. Onneksi kävin tänä vuonna 2:lla keikalla.
Joni Master

Postby pakastekalapuikko » Tue Dec 25, 2012 10:13 pm

Turun Sanomissa oli yksi päivä mainos tästä Viking Linen uudesta paatista.... mukana oli pitkä lista artisteja, joita siellä esiintyisi... ja eräs oli Lordi. kellään tietoa tästä?
pakastekalapuikko

Postby Heavy Rock » Sat Dec 29, 2012 12:53 pm

pakastekalapuikko wrote:Turun Sanomissa oli yksi päivä mainos tästä Viking Linen uudesta paatista.... mukana oli pitkä lista artisteja, joita siellä esiintyisi... ja eräs oli Lordi. kellään tietoa tästä?

Pistin Viking Linen nettisivujen artistihakuun "Lordi", mutta ei sinne tullu muuta ku "Lord Est".
In the air a frightful thing, part animal, part machine!
Heavy Rock

Postby Joni Master » Sat Dec 29, 2012 1:00 pm

Heavy Rock wrote:
pakastekalapuikko wrote:Turun Sanomissa oli yksi päivä mainos tästä Viking Linen uudesta paatista.... mukana oli pitkä lista artisteja, joita siellä esiintyisi... ja eräs oli Lordi. kellään tietoa tästä?

Pistin Viking Linen nettisivujen artistihakuun "Lordi", mutta ei sinne tullu muuta ku "Lord Est".

Joo eiköhän toikin mene. :roll: Onko pyrot?
Joni Master

Postby bond85 » Sat Dec 29, 2012 1:50 pm

Kyseessä on varmaan toi Viking Linen uusi paatti Viking Grace
Tuolla on vain tammikuun kalenteri näkyvillä, mutta muutamia artisteja mainostaa helmikuullekin. Ei kuitenkaan Lordia vielä näy.
"Lordin jälkeen lavalle asteli Alice Cooper. Jackson katsoi pari biisiä ja lähti kotiin."
bond85

Postby Police Line Do Not Cross » Sat Dec 29, 2012 3:26 pm

Nikkeli94 wrote:

Juu, toteamus se oli kyllä :D Ja tiedän että ei se ole Lordin vika, musta on vaan tyhmää että ne ketkä keikkoja järkkää luulee että Suomi on täysin "hylännyt" Lordin ja sitten pistetään tyyliin kaikki keikat Saksaan. Muttajoo.
Police Line Do Not Cross

Postby Joni Master » Sat Dec 29, 2012 4:05 pm

Police Line Do Not Cross wrote:
Nikkeli94 wrote:

Juu, toteamus se oli kyllä :D Ja tiedän että ei se ole Lordin vika, musta on vaan tyhmää että ne ketkä keikkoja järkkää luulee että Suomi on täysin "hylännyt" Lordin ja sitten pistetään tyyliin kaikki keikat Saksaan. Muttajoo.

Itse luulen että bändi on niin kallis ja kysyntä Suomessa on niin huono niin ei ole kannattavaa.
Joni Master

Postby Riemu » Tue Jan 01, 2013 3:11 pm

Eiköhän sieltä vähintääkin se julkkarikeikka ole tulossa, joten kannattaa itse kunkin alkaa varmaan miettimään sinne suuntaamista. Jo näin siis hyvissä ajoin.

Siitäkin huolimatta, että Suomen "hylkääminen" on varmasti strategisesti vain ja ainoastaan oikea päätös, olisi kyllä ihan kiva ainakin yksi keikka per vuosi saada. Siinä mielessä ymmärrän kyllä Policen pointin. Kiva olisi itsekin päästä viimein orkesteri näkemään, mutta korven asukkina se on ollut vähän vaikeaa.

Peukkua pystyasennossa ja sitä rataa.
Riemu

Postby Joni Master » Tue Jan 01, 2013 4:00 pm

Riemu wrote:Eiköhän sieltä vähintääkin se julkkarikeikka ole tulossa, joten kannattaa itse kunkin alkaa varmaan miettimään sinne suuntaamista. Jo näin siis hyvissä ajoin.

Siitäkin huolimatta, että Suomen "hylkääminen" on varmasti strategisesti vain ja ainoastaan oikea päätös, olisi kyllä ihan kiva ainakin yksi keikka per vuosi saada. Siinä mielessä ymmärrän kyllä Policen pointin. Kiva olisi itsekin päästä viimein orkesteri näkemään, mutta korven asukkina se on ollut vähän vaikeaa.

Peukkua pystyasennossa ja sitä rataa.

Itse oon jo valmistautunut Lordittomaan vuoteen. Ja tuskin se bändin tai levy-yhtiön päätös on toi "hylkäys". Se menee mielestäni vain kysynnän mukaan eli jos olisi kiinnostusta niin varmasti bändi tilattaisiin. Viime vuonna uskon että nuo keikat johtuivat vain Kuorosodasta, niin se mielestäni vääristi hieman että olisi kiinnostusta Suomessa bändiin.
Joni Master

Postby _eesti999_ » Thu Jan 03, 2013 11:11 am

Julkkarikeikka pitäisi olla Sony BMGn järjestetty tapahtuma, näin että se kaikki riippuu heistä.
Image
_eesti999_

Postby Samppa » Mon Jan 07, 2013 2:51 pm

Noh, jos pahimmassa tapauksessa ei keikkoja suomeen tai ruotsiin ollenkaan tänä vuona tule niin pitäis varmaan lohduttaa itseään ostamalla lisää fani tuotteita :wink:
Samppa

Postby Hardluck Woman » Tue Jan 15, 2013 9:23 pm

Täällä ollaan kädet ristissä Suomen keikkojen suhteen. Harmittaa ihan pirusti, että tuli viimekin vuonna missattua keikat, kun joko oli päällekkäisyyksiä tapahtumien kanssa tai sitten oli vaan niin tyhmä ja saamaton, ettei viitsinyt sumplia asioita tarpeeksi. -.-

Harmittaa kyllä kovasti se, että kysyntä Suomessa on ollut laskemaan päin. Käsittääkseni musiikkibisneksessä Saksa on yksi "helpoimmista" maista, kun lähdetään valloittamaan ulkomaita. Siksi minulle on ehkä hieman helpompi käsittää se, että siellä Lordille riittää kysyntää. Muutenkin saksalaiset tuntuvat olevan aina innoissaan suomalaisesta raskaasta musiikista. :D

Managerit kai nuo keikat ja aikataulut yms. asiat enimmäkseen päättävät. Itse olen ainakin elänyt siinä käsityksessä, ettei bändi kovinkaan paljoa vaikuta siihen, missä esiinnytään ja milloin. Luulen, että jos Lordia esim. Ilosaarirockiin haluaisi kosiskella, niin helpointa on ottaa yhteyttä tapahtumajärjestäjiin.
I don't care if you don't like me.
Hardluck Woman

Postby Joni Master » Tue Jan 15, 2013 9:50 pm

Hardluck Woman wrote:Täällä ollaan kädet ristissä Suomen keikkojen suhteen. Harmittaa ihan pirusti, että tuli viimekin vuonna missattua keikat, kun joko oli päällekkäisyyksiä tapahtumien kanssa tai sitten oli vaan niin tyhmä ja saamaton, ettei viitsinyt sumplia asioita tarpeeksi. -.-

Harmittaa kyllä kovasti se, että kysyntä Suomessa on ollut laskemaan päin. Käsittääkseni musiikkibisneksessä Saksa on yksi "helpoimmista" maista, kun lähdetään valloittamaan ulkomaita. Siksi minulle on ehkä hieman helpompi käsittää se, että siellä Lordille riittää kysyntää. Muutenkin saksalaiset tuntuvat olevan aina innoissaan suomalaisesta raskaasta musiikista. :D

Managerit kai nuo keikat ja aikataulut yms. asiat enimmäkseen päättävät. Itse olen ainakin elänyt siinä käsityksessä, ettei bändi kovinkaan paljoa vaikuta siihen, missä esiinnytään ja milloin. Luulen, että jos Lordia esim. Ilosaarirockiin haluaisi kosiskella, niin helpointa on ottaa yhteyttä tapahtumajärjestäjiin.

Itse veikkaan että suurin syy on raha. Bändi on mielestäni kallis jopa ilman pyroja. Ja tappiotakaan ei kannata kenenkään järjestäjän tehdä. Ainakaan viime vuonna Kiimingin keikka tai Kalajoen keikka eivät olleet mitään yleisöryntäyksiä. Kalajoella ja Kiimingissä pääsi helposti eturiviin.

Kai tässä pitää muuttaa sinne Saksaan...
Joni Master

Postby LittleRoyal » Tue Jan 15, 2013 11:15 pm

Itse olen muuten laittanut s-postia toiveesta saada Lordi jokavuotiseen kesääkuussa pidettävään Untorockiin (järjestetään Utajärvellä). Se on kaksi päivää kestävä rockfestivaali ja se pidetään siinä keskustan lähellä sijaitsevassa jäähallissa, joka näkyy valtatie 22:lle. Olisi mahtava saada Lordi sinne esiintymään! Majoituksesta ei tartte murehtia, sillä sitä on hyvin tarjolla.

Untorock järjestään siis 14.-15.6.2013.

http://www.untorock.com/ <- tuosta osoitteesta saatte lisäinfoa Untorockista
ja itse olen lähettänyt meiliä info@untorock.com.

Laittakaa tekin pyyntöä, jotta saataisiin ees yks keikka Suomen mantereelle! :twisted:
Prisoner of the darkness.
LittleRoyal

Postby Hardluck Woman » Tue Jan 15, 2013 11:59 pm

Joni Master wrote:Itse veikkaan että suurin syy on raha. Bändi on mielestäni kallis jopa ilman pyroja. Ja tappiotakaan ei kannata kenenkään järjestäjän tehdä. Ainakaan viime vuonna Kiimingin keikka tai Kalajoen keikka eivät olleet mitään yleisöryntäyksiä. Kalajoella ja Kiimingissä pääsi helposti eturiviin.

Kai tässä pitää muuttaa sinne Saksaan...

Jep, toki rahalla on myös hyvin suuri ellei suurin rooli tässä pelissä. Tappiota ei ole mitään järkeä lähteä tekemään. Itse en juurikaan tiedä kuinka paljon Lordin keikkapalkkiot ovat tai sitä, kuinka kallis bändi on hommata esiintyjäksi, mutta onhan se valitettava tosiasia, ettei varsinkaan pienemmillä tapahtumilla ole oikeasti varaa hommata Lordia esiintymään. En tosin ole perehtynyt tapahtumajärjestäjien budjettiinkaan. Ainoa mitä veikkaan on se, että esim. viime vuoden Provinssirock oli Nightwisheineen, Slayereineen ja Billy Talenteineen helvetin kallis järjestää, vaikka houkuttelivathan nuo yhtyeet toki niitä kävijöitäkin.

Itse olen kerran ollut mukana järjestämässä tapahtumaa. Vaikka kyseessä olikin pienimuotoinen juttu verrattuna mihinkään musiikkitapahtumiin, ni olihan se aivan helvettiä suoraan sanottuna. Olin vielä muutaman ns. kollegan kanssa niin kunnianhimoinen, että menimme sitten ottamaan harteillemme sen kaikkein vaikeimman osuuden, nimittäin rahoituksen hankkimisen. Helvetin vaikea oli mennä yrityksille markkinoimaan tapahtumaa ja vakuuttelemaan että tähän kannattaa laittaa rahaa likoon. Ei siihen kovin helposti kukaan lähde.

Tosiaan kylmä tosiasia on se, että suuremmilla järjestäjillä vaan on enemmän sitä hynää millä hommata esiintyjiä, ja siinä sitten pienemmät vikisee. :/

// LittleRoyal: Kiitoksia vinkistä, Utajärvi ei ole Kajaanista kovinkaan kaukana, joten voisihan sitä ihan kokeeksi heittää viestiä tuonne päin. Eipä siinä mitään menetä. Oletko itse muuten saanut sieltä jonkun sortin vastausta?
I don't care if you don't like me.
Hardluck Woman

Postby LittleRoyal » Wed Jan 16, 2013 12:14 am

Hardluck Woman wrote: LittleRoyal: Kiitoksia vinkistä, Utajärvi ei ole Kajaanista kovinkaan kaukana, joten voisihan sitä ihan kokeeksi heittää viestiä tuonne päin. Eipä siinä mitään menetä. Oletko itse muuten saanut sieltä jonkun sortin vastausta?

Juu eipä mitään.. :) Korkeintaan menettäis mahollisen keikan, jos ei mittään toivomusta laittas. Tännään just laitoin vasta viestiä ja ei oo mittään kuulunu mutta pidetään vielä lippu pystyssä sen toivossa, että sieltä vastattais. Toivottavasti ei ei oo liian myöhästä, Untorckiin on n. 5 kk aikaa ja Lordille on buukattu kaksi festivaalikeikkaa heinäkuussa mutta nekin ulkomaille.
LittleRoyal

Postby LittleRoyal » Wed Jan 16, 2013 11:27 pm

Hardluck Woman

Mulle vastattiin sieltä! Yksi ehdottamista yhtyeistä ainakin toteutuu (ku enhän mie voinu vaan yhteen bändiin jättää, heh). Toivottavasti se on Lordi mutta pikapika muukit ehottelemaan Lordia Untorockiin, niin huomaavat että on meirän hirviöpoppoolle kysyntää kotimaassa. :)
LittleRoyal

Next

Return to Keikat