Monsterboard

Paras balladi? Perustele.

Keskustelua Lordin julkaisuihin liittyen, levyt, videot, singlet, sarjakuvat ym.

Moderators: Hemitys, psyanide

Mikä on Lordin paras balladi?

Icon of Dominance
13
16%
The Children Of The Night
15
19%
It Snows In Hell
28
35%
Evilyn
24
30%

Total votes : 80

Postby Lady Red » Sun Apr 05, 2009 8:35 pm

Evilyn, siinä on ihanat sanat, vaikka pidän myöskin It snows in hell:istä. Kaunis kappale sekin. Mutta kun Evilynin melodia ja sanat yhdistetään niin tulee täydellinen ballaadi.
She pulls the trigger and the bullet...won...
Lady Red

Postby The monster » Mon Apr 06, 2009 3:20 pm

Kyllä se on it snows in hell,se on niin kaunis ja hieno kappale. :wink:
Lordi forever
The monster

Postby Velociraptor94 » Mon Apr 20, 2009 8:08 pm

Kyll se The children of the night on
se paras vaik vähä karmivakin.. :twisted:
kuitenkin se o paras!!
Syvä ahdistus painaa mieltä ja kehoa.
Mikään ei tehoa,
mä vaan ajattelen sinua ja minua
Mikä meni pieleen?
Sun kaunis kuvasi jää syvälle mun mieleen
Mangekyō Sharingan
Velociraptor94

Postby peruna » Tue Apr 21, 2009 6:50 pm

Johan nyt, Iconilla vähiten ääniä! Jouduin miettimään sen ja ivilinin välillä että kumman sitä nyt valitsisi. Kuitenkin valitsin Iconin, kun se on niin pirun kova biisi ja hyvä kertosäe.

Edit: Ei sittenkään, Evilyn.
Last edited by peruna on Mon Nov 23, 2009 5:53 pm, edited 1 time in total.
''I am a wicked young man''
peruna

Postby Zezuga » Mon Apr 27, 2009 12:00 pm

Kiva topic, kiva aihe, mutta jengillä tosi yksipuolisia ja lyhkäsiä vastauksia, ööööö, siis täh? Odotin jotain rakentavaa tekstiä, mutta eipä ole ei.

Tästähän vois vetää jo vuoden analyysin, tai vaikka luennon jos huvittais, koska balladit ne toimii aina ja joka tilanteessa.

Tunnetusti tämmöselle herkkispaskalle uppoo balladi ku balladi, missä lauletaan rakkaudesta, jättämisestä (tappamisesta?) tai ihan mistä vaan, joka on höystetty hyvällä laululla, tarpeeks hitaalla ja yksinkertaisilla melodialla ja on tarpeeks mahtipontinen, ajatuksia herättävä ja erottuva. Synat on loistavat joka kipaleessa ja ei balladissa oo tarpeeks herkkis-fiilistä jos siinä ei oo hemmetti ees koskettimien taikaa (poikkeuksiakin toki on, valtavasti, mutta synat antaa mukavaa lisäväriä biiseihin).

Taisin joskus täällä heittää, että mikään ei voita It Snows In Helliä, koska se vaan on paras, aidoin ja kolahtavin ”hidas” biisi koskaan. Tää valinta ”paras balladi” on hemmetin vaikea meikäläiselle, koska diggaan ihan sairaasti näistä jokaisesta ja jokaisen biisin olen muuten kuullut livenä vuosien saatossa ja voin kertoa, että kaikki toimii yhtä hyvin ku kirves silimässä.

Evilyn;

”Her love is twisted…”

En aluks kauheesti diggaillu ko. biisistä, en vaan tajua miksi... Vaikutti vaan ekan kuuntelukerran jälkeen jotenki tosi heikolta Snowssarin rinnalta, tylsältä ja värittömältä.

Eräs mun vanha frendi kyllä sano mulle jo ennen ku oltiin keretty keskustella uudesta lättysestä ”Mä oon varma, että Evilyn on sun suosikki, se on jotenkin nii sun biisi”. Nuo sanat jäi kolokutteleen mun päähän ja kelailin sit mielessäni tätä biisii, sanoja, sen merkitystä ja kuuntelin sitä yhä uuestaan ja uuestaan, ei kolahtanu, ei sitte yhtään. Petyin kyllä ihan hemmetisti, koska en vaan tykästyny tähän kappaleeseen, doh jotain kuitenki muuttu.

Oikeestaan rakastuin tähän kipaleeseen vasta Saksan Stuttgartin keikalla, kun bändi veti tän tapansa mukaan livenä ihan täysillä, ainaki oli se 666% virtaa ja meininkii biisin aikana. Jotenki sen illan huomiointi ja se tilanne, että sä vittu seisot tässä kuuntelemassa biisiä, josta et koommin tykkää teki sellasen vaikutuksen, että reissun jälkeen tää on kolahtanu muhun ihan täysiä ja se pelkkä liveveto teki sen. Ehkä meitsillä naksahti jotenki päässä, hehe, mutta mulle oikeesti tuli sillon tunne ”Mitä hemmettiä sä pelleilet, täähän on aivan loistava kappale ja onko vielä parempi ku Snowssari?!”

Kuulostaa muuten meikäläisen korvaan albumillaki ehkä parhaimmalta koskaan, synine, kaikkineen, mutta erityisesti sanoituksineen. Mä voisin vetää jo pelkästään näistä lyriikoista tän tekstin taivaanrantaan asti, mutta sanotaan nytten, että tietyllä tavalla ajateltuna löydän jotain itestäni ja menneisyydestäni tästä (käsittäköön jokanen miten tahtoo). Tulee muutenki semmonen fiilis, että Lortolla on ollu tässä takana jotakin tosi henkilökohtasta sanotuksia kirjotellessa (tai sitten ei, mitä sillä on väliä), mutta meikäläiseen kolahtaa ja itku pääsee jos Snowssari soitetaan tän sijasta keikoilla, eikä oo muuten pelekästään sitä ns. ”uutuudenviehätystä”, never.

”You´ve gone too far…”

Monsters Keep Me Company;

“I´m drowning in hate and sorrow”

En vaan hogaa miksei kyseistä kipaletta ollu äänestysvaihtoehdoissa, siis whaatt?! C´moon, balladi se on tämäkin ja vähintäänkin yhtä hieno, kuin edellinen, mitä mie tonne jo heittelin.

Juttu on niin, että tykkään ja varmaan harvana ihmisenä tajuan, mitä tässä kappaleessa oikeasti ajetaan takaa, etenkin sanoitusten perusteella.. Hassu juttu sinänsä, että tää kappale innotti mut myös kirjottamaan jotain henkilökohtasinta tekstiä koskaan eräälle ihmiselle, josta vaan diggaan eniten koskaan. Muistoja herättävä biisi, hyviä ja huonoja muistoja herättävä biisi, mutta jos tätä kuuntelee tuolla sterboissa toiselta kantilta niin voisi vaan sanoa, että ”onpa herkkä”, eikä ymmärtäisi sitä koko kaartia mistä tähän on oikeesti ne sanoitukset vuodatettu.

Voisin tähänkin avautua oikein kunnolla, mutta sen sijaan tyydyn vaan siihen, että olis ollu tosi sääli, jos tämä ois jääny uuelta plätyltä poies, on sen verran ”epäLordimainen” ja rankanherkkä viisu kyseessä. Tää on se Lordin ”Reason To Live” (näin Kissiä mukavasti lainaten), on muuten sekin ehkä paras kissaloiden herkkis-viisu.

Livenä toimi myös Tavastialla, eikä varmaan sen jälkeen tulla enää koskaan livenä vetämäänkään. Vaikea kappale vetää, hyvin vaikea, mutta kyllä kolisi ja jengi tykkäs ihan tosissaan.

”YOUR monsters keep me company” *hymy*

Toki kaikki Lordi-monstershistoriikin balladit on meikäläiselle yhtä ku lottovoitto, koska joka levyltä tulee löytyä vähintään se yks ballis, mikä joko saa pikkuskidit itkemään herkkistään tai sit toiset omistamaan elämänsä sille biisille ja sen merkitykselle ja etenki löytämään ittensä siitä. Toimii ku toimii ja toimii niin hittolaisen hyvin, aivan jokanen ja kyllä se on niin, että Lordin ääni sopii hitaillekki kappaleille niin tajuttoman hyvin. Matalta lähtee ja korkealle yltää, niin sen olla pitää.

”And I´m Not Fooling No-one” ;)
You know love's a thief, steal your heart in the night

I tremble as I look at you
My heart keeps pounding
My love is true
I can't explain this fire, burns inside
Zezuga

Postby FFD » Fri Oct 02, 2009 8:55 pm

Mulla oli äänet näin tasaset It Snows In Hellin ja Evilynin välillä; 49,9 ja 50,1. Ei hyväne aika oikeesti. Noista on nii vaikee valita se parempi mut nähtävästi se on sit toi Evilyn... Ihan tasan ton eron verran minkä toho laitoin. Evilynissä on vaa niin ihanat sanat. Ne on jotenki nii koskettavat... Joo nyt en ala täs vetistelee. ;D
Image
FFD

Postby monsu » Sat Oct 03, 2009 8:57 pm

Ouuuuuts! ><''Nyt oli paha!
Mun päässä kävi kamala kamppailu Evilynin ja It Snows In Hellin välillä, mutta kyllä se oli pakko laittaa ääni Evilynille, koska Evilynissä on kauniit sanat yms. kappale on kaikin tavoin täydellinen ja hieno, kuten kaikki Lordin muutkin kappaleet. Mutta Evilynissä on vain sitä jotain, joka saa tunteet pintaan. Kaunis laulu 8]
Ja ehkä siinä on sekin, että olen tuon kappaleen innoittamana luonut hahmonkin (joka on mystisesti nimeltään Evilyn), joka on nykyisin yksi rakkaimmista hahmoistani <3
Vakio hahmo, jonka on oltava jokaisessa roolipelissä ja tarinassa mukana, tai muuten juonesta puuttuu se jokin, jolloin se ei innosta pätkääkään >D
mutta juu... Turhat selittelyt pois ja takaisin aiheeseen...
It Snows In hell ja Evilyn ovat molemmat kauniita kappaleta ja henkilökohtaisia lempparibiisejäni (kuten aika monet muutkin biisit XD), mutta tälläkertaa kävi näin, että Evilyn voitti.
I know I can't stay by your side forever
But I know I won't forget your beauty
My black diamond
monsu

Postby -Evilyn- » Sat Oct 03, 2009 9:50 pm

Evilynhän tuo, innosti mua laittamaan sen jopa nimimerkikseni.. Ihanaihana slovari täydellisillä sanoilla.
Pitkän aikaa tais ykköstilaa hallita It Snows In Hell, mutta joskus tuli The Children Of The Night- kipale kuvioihin, sekin on aivan mahtava.
Ja sitten ilmestyikin Evilyn. Vähän aikaa mä olin silleen että öö, mutta lopulta sanat ja melodia, ihan kaikki, iski tässä kipaleessa. On se täydellinen.
"Pellolla oli hevosia, jotka puhui mulle"
-Evilyn-

Postby BloodRedSandgirl » Sun Oct 04, 2009 1:58 pm

Omg tää on ihan liian vaikee päätettävä!!! En valinnu mitään koska en pysty kun kaikki on niin ihania... *miettii vielä mikä olisi paras...* AARGH ei pysty valitsemaan!!! :shock: :D

Muokkausta...//Ehkä se menee sinne TCOTN:n puolelle....

Evilyn: Ihanat sanat ja <3 kertosäe :)
The Children of the night: Äänet täysille ja laulamaan mukana! <3<3<3 kertosäe
It snows in hell: Aivan MAHTAVA kitarasoolo, ihana laulu muutenkin <3
Icon of dominance: Ihanat piano-osuudet <3

Muuten entäs Hate At First Sight?? Se on tällä hetkellä mun lemppari <333
Image
Ya better pucker up, and open wide, and take it cause we love you
BloodRedSandgirl

Postby Dr. Sin » Mon Nov 23, 2009 5:39 pm

Loppujen lopuksi valitsin Evilynin. Se oli vaihtoehdoista paras. Itse asiassa kaikki olivat melkoisen hyviä, Children of the Night ja It Snows in Hell varsinkin, Icon of Dominance ei ole ihan niin hyvä; pidän nimittäin enemmän uudesta musiikkityylistä kuin vanhasta perus- hard rockista. Mutta myös tämä Dominanssin Ikoni on hyvä biisi, yksi Get Heavyn parhaita. Children of the Nightista aloin pitää enemmän vasta viimeaikoina.

Sanoisin, että jos nyt Monsters Keep Me Company lasketaan, se on paras. Se on parempi kuin Evilyn, muttei ollut vaihtoehdoissa. Harmi. Se on niin mukava. Siinä kuullaan Mr. Lordin kuiskausääntä, joka ei ole kuitenkaan sama kuin Children of the Nightissa ja vaikkapa Devil Hides Behind Her Smilessa (lempikappaleeni Deadachelta). Monsters Keep Me Companyssa on myös ihanat koskettimet.
Dr. Sin

Postby Hunger » Sun Jan 03, 2010 12:08 am

Vaikea.
Päädyin kamppailemaan Icon of Dominancen(joka ei mielestäni ole varsinaisesti ballaadi) ja The Children of the nightin kanssa.
Päädyin Icon of dominanceen. Ensikertaa se ei kuulostanut miltään mahtavalta. Sitten kuuntelin. Kuuntelin tarkkaan. Kaikkia sanoja.
Ajattelin; "Mitä vi__ua? Onko tämä Lordia?"
Sanat ovat mahtava. Olen aina pitänty itseäni mahtavana sanataiteilijana(hahah itserakkaus kukoistaa ehehe), mutta yllätyin tästä kappaleesta.
"Would you be satisfied,
if i told you lies?
Could it make it right.."
ja
"Distort it all you can
This full-blown masterplan
Will get you in a jam
When cheers form into tears
Despair is drawin' near
Glances grow to become
the weapons of fear"
Ovat mahtavuutta. Yksi parhaista Lordin kappaleista mitä koskaan on tehty. TCOTN on kanssa mahtava sanoitukseltaan, mutta IOD:vei voiton.
Let me be the one to shock you
Hunger

Lordin paras ballaadi

Postby JawsOfTerror » Sat Sep 11, 2010 3:46 pm

CALL OFF THE WEDDING 8) :wink: :twisted: <33
Its Breath Intoxicating...
Its Ego Suffocating...

Its Here In My House -
Tryin' To Get Out...

Its Jaws Intimidating...
Rage Indiscriminating...
It Looks Kinda Mad...

SWEET KILLING MACHINE<3
JawsOfTerror

Re: Paras balladi? Perustele.

Postby AnZa The Great » Sat Dec 10, 2011 9:41 am

It Snows In Hell, mutta hyväks kakkoseks Evilyn.
It Snows In Hell, koska tää balladi on minulle tärke siksi, koska vihaan lunta ja kaunis kappale.
Erityisesti miä piän soolosta ja kertsistä. Myös siksi tää on lemppari balladi ku tää on yhes vaihees ollu miun iha lemppari kappale. Kappaleen musavodeostakin piän. En osaa sanoo kumpan on parempi Liven vai levyl. Liven soolo ja muutenkin kuulostaa hyvältä. Taas ku levyl säkeistöt kuulostaa hyvält.
Evilyn kakkosen koska ei oo ihan niin mieleinen ku ISH:lli, mutta kaunis kummiski. Soolo ja tokan säkeistön riffi tausta on hyvä.
Rest In Peace Otus and Rest In Peace The Rev
This is Heavy Metal !!!
Elämä ei ole mitään ilman hevi metallia \,,/
AnZa The Great

Postby DarkAlessa » Sun Dec 18, 2011 4:18 am

It Snows In Hell. Yksinkertaisesti koskettava, hävettää myöntää, mutta kerran koulussa kuunneltiin tämä ja mie vaan itkin omalla paikallani... :oops: joten tää on ylivoimaisesti suosikki, vaikka on ne muutkin kauniita. ;)
Roses r gray
Violets r grayer
Fuck this poem
And listen to SLAYER!
DarkAlessa

Postby Riemu » Mon Jul 09, 2012 2:50 pm

Jos nyt sokeasti katsotaan näitä jokaisen levyn ilmeisintä ballaadia, niin kyllähän se Evilyn sen voiton selkeästi vie. Yleisen musiikkimakuni huomioonottaen on miltei hassua, että nämä Lordin slovarit eivät minuun ikinä ole sen kummemmin kolahtaneet. Icon of Dominance on niitä harvoja inhokkeja, The Children of The Night ei vain ikinä kolahtanut ja It Snows In Hell ei lopulta kestänyt sitä jättimäistä luukutusta, mitä se sain Aromilypsyn aikana osakseen. Beibiaamiaisenkaan Call Of The Wedding ei koskaan tarjonnut minulle yhtään mitään.

Tämä Evilyn sen sijaan tekee jotain vain mystisesti oikein. Lordin ääni, erinomaiset taustat, sopivalla tavalla laahaava ja sanoituksiltaan yksi yhtyeen parhaimmista. Ja se kertsi. Se kertakaikkisen upea kertsi. Eli joo, liityn tähän melko isoon Evilyniä kannattavaan joukkioon.
Riemu

Previous

Return to Julkaisut