Monsterboard

The Songs For The Rockoning Day-nuottikirja

Keskustelua Lordin julkaisuihin liittyen, levyt, videot, singlet, sarjakuvat ym.

Moderators: Hemitys, psyanide

Postby Erina » Fri May 18, 2007 6:12 pm

Niin, tästä nuottikirjasta: kaverillani on se ja mä oon luonnollisesti kateellinen siitä. No ei mulla oo oikeen varaa siihen, en mä ees osaa soittaa mitään. Laulaa nyt osaan joo.
latua oon lesbo
Erina

Postby Mansikkakiisseli » Mon May 21, 2007 8:57 am

Albireo wrote:
^^LadyAwa^^ wrote:Noniin.. mulla on taas uusi ongelma.. aika pieni. Miten soitettiinkaan sointu Eb/G ?? Niitä esiintyy mm. Hard Rock Hallelujahissa. Että jos joku voisi sanoa, olisin erittäin kiitollinen! :D

Minulla on semmoinen käsitys tuosta että se jälkinmäinen on ns.bassosävel, eli siis se ensimmäinen olisi ns. tavallinen sointu, ja se jälkinmäinen on bassolle. En nyt ole ihan varma tuosta mutta noin mie oon sen käsittäny :roll:

Niin se on. Esimerkiksi kitara soittaa Eb:n, niin basso soittaa G:n. Ja jos soittaa vaikka koskettimilla tai pianolla, niin oikea käsi (tai ellei joku soita käänteisesti, vasemmalla soinnut, oikealla bassosävel) soittaa Eb:n, ja vasen käsi soittaa G:n.
Toivottavasti oli tarpeeksi selkeää...
Itsellänikin oli sointujen kanssa pieniä ongelmia, ("Mitä ihmettä tarkoittaa G5?") mutta sitten selvisi, että se olikin kvinttikäännös.
Mutta hyvä kirja on silti.
"You can't get more serious than Lennon at his most serious.
If you get any more serious than that you fucking throw yourself under a train!"

- Roger Waters
Mansikkakiisseli

Postby Electric Dinosaur » Fri Jun 08, 2007 1:03 pm

Tosi kivaa, että melkein kaikkien biisien nuotit on saatu ylös. Sitä Enaryn pianosooloa jäin tosin kaipaamaan (joku Magistra Nocte?)... Ei nuotin luvussa mulla mitään vaikeuksia oo, kun on pianoa tullu soitettua jonkin verran. Lopetin kyseisen harrastuksen just, mutta tää nuottikirja innosti taas vähän...
Who controls you?
Electric Dinosaur

Postby ^^LadyAwa^^ » Sun Jun 24, 2007 11:34 am

Jes! Nytten osaan soittaa noita powersointuja (koskettimilla). Ne on helpompia, kuin luulinkaan. Mutta tää on aika hölmö kysymys, mutta miten ne kannattaa soittaa?? Tai niinkun mitkä sormet laitatte vaikkapa kun tulee sointu G5? Siinähän on sävelet G ja D. Itte laitan keskarin ja peukalon.. mut se ei tunnu kovin oikeelta.(?) :D
Awa on vaan niin paras!!
^^LadyAwa^^

Postby monsu » Thu Jun 28, 2007 5:28 pm

lainasin sen kirjastosta ja se oli meikäläisellä kovassa käytössä...

EDIT:
Nyt löytyy kyseinen kirja ihan omanakin, kun joskus keväällä sen suomalaisesta kirjakaupasta ostin... maksoi silloin vain 5 euroa.
Last edited by monsu on Wed Dec 23, 2009 9:09 pm, edited 1 time in total.
I know I can't stay by your side forever
But I know I won't forget your beauty
My black diamond
monsu

Postby Spasmodic'90 » Mon Nov 26, 2007 9:28 pm

Pitkästä aikaa tulee viestiä tähänkin ketjuun.

Mua ihmetyttää se, että Last Kiss Goodbyen C- osan sanat menee hieman eri tavalla kuin Get Heavy- levyn mukana tulleessa vihkosessa (vai miten se nyt sanottiinkaan). Nuottikirjassa on "If I couldn't have your baby, no one ever will" ja Get Heavyn levyn vihkosessa se oli "if I couldn't have you baby, no one ever will". Onko joku muukin pannut merkille jotakin tällaista? :shock:
The Deadache epidemic started in 29th October in 2008. I caught it in 6th November.

It's obvious that the Devil is hiding behind my smile...
Spasmodic'90

Postby Super_Monstar » Mon Nov 26, 2007 10:30 pm

Spasmodic'90 wrote:Pitkästä aikaa tulee viestiä tähänkin ketjuun.

Mua ihmetyttää se, että Last Kiss Goodbyen C- osan sanat menee hieman eri tavalla kuin Get Heavy- levyn mukana tulleessa vihkosessa (vai miten se nyt sanottiinkaan). Nuottikirjassa on "If I couldn't have your baby, no one ever will" ja Get Heavyn levyn vihkosessa se oli "if I couldn't have you baby, no one ever will". Onko joku muukin pannut merkille jotakin tällaista? :shock:

Mä e huomannu mitään eroa noissa. :D
Kirjoita allekirjoituksesi tähän.
Super_Monstar

Postby Hemitys » Mon Nov 26, 2007 10:31 pm

Super_Monstar wrote:

you vs your.

Kyseessä lienee vain inhimillinen krijotusvrihe. Toisaalta, tuolla r-kirjaimellahan hommasta saadaan mukavan pimeää huumoria. Tiiäppä nuista.
A Monster Heart Is A Hell To Tear Apart
Hemitys
Site Admin

Postby ana2009 » Mon Nov 26, 2007 10:34 pm

Hemitys wrote:
Super_Monstar wrote:

you vs your.

Kyseessä lienee vain inhimillinen krijotusvrihe. Toisaalta, tuolla r-kirjaimellahan hommasta saadaan mukavan pimeää huumoria. Tiiäppä nuista.

mutta kuitenkin iso merkitys.

you:
jos en saa sinua, kukaan muukaan ei voi.

your:
jos en saa sinun lastasi, kukaan ei koskaan saa.
It's The Ink That Never Heels
Image
1st You Love It Then You Hate It (You're Such A Saint!)
ana2009

Postby Hemitys » Mon Nov 26, 2007 10:43 pm

ana2009 wrote:mutta kuitenkin iso merkitys.

you:

your:

Kuten totesin: "Toisaalta, tuolla r-kirjaimellahan hommasta saadaan mukavan pimeää huumoria.".
A Monster Heart Is A Hell To Tear Apart
Hemitys
Site Admin

Postby ana2009 » Mon Nov 26, 2007 11:05 pm

Hemitys wrote:
Kuten totesin: "Toisaalta, tuolla r-kirjaimellahan hommasta saadaan mukavan pimeää huumoria.".

Huomasin kyllä. Pointti oli siinä, että jotkut käyttäjät eivät välttämättä ymmärrä englannin kieltä. Nyt he voivat vaivattomasti katsoa mitä se meinaa, eikä tarvitse pähkäillä.

Mutta nuottikirjaan please.
It's The Ink That Never Heels
Image
1st You Love It Then You Hate It (You're Such A Saint!)
ana2009

Postby Spasmodic'90 » Thu Nov 29, 2007 7:07 pm

Hemitys wrote:
ana2009 wrote:mutta kuitenkin iso merkitys.

you:

your:

Vai olisiko nuottikirjassa suorastaan painovirhepaholainen? :twisted:
The Deadache epidemic started in 29th October in 2008. I caught it in 6th November.

It's obvious that the Devil is hiding behind my smile...
Spasmodic'90

Postby DemonAngel » Fri Nov 30, 2007 4:18 pm

Hehee, soitetaan aina pianotunneilla noita Lordin biisejä open kanssa :D
Mahtawaa! Nyt mulla on läksynä Icon of Dominance ja Magistra Nocte, jonka nuotit löysin netistä!

Spasmodic'90:
Vai olisiko nuottikirjassa suorastaan painovirhepaholainen? :twisted:

Juurihan tässä on sitä koko ajan toitotettu : P
DemonAngel

Postby God of Thunder » Fri Jan 04, 2008 9:21 pm

Löytyyks tästä skittatabeja?
ALLRIGHT HELLSINKI!!
YOU WANTED THE BEST!
YOU GOT THE BEST!
THE HOTTEST BAND IN THE WORLD:
KISS!!!!!
God of Thunder

Postby Albireo » Fri Jan 04, 2008 9:32 pm

God of Thunder wrote:Löytyyks tästä skittatabeja?

Ja joillekin tämä topicien selailu tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa.... :roll: no vielä kerran, ei, ei tässä tabeja ole, nuotteja vain, niin ja tietty sointuja, eiköhän niilläkin pääse jo aika hyvin soittelemaan, oma korva vaan avuksi niin hyvä tulee.
Play Loud Or Don't Play At All!
Albireo

Postby Mr. Owl » Sat Jan 05, 2008 12:42 am

Pisteetäänpäs vaihteeksi NEGATIIVISTA palautetta.

Tuossa nuottikirjassa on se huono puoli, että selän liimaus ei ole mitenkään hirveän kestävää kun tahtoo muutama sivu repsottaa, eli siis on liimaukset pettäneet. Eivät nuo sivut kuitenkaan täysin irti ole. Onkos muilla tämän tapaista ongelmaa vai onko minulle eksynyt maanantaikappale?

Joo, ja tabulaattorit olisivat kyllä ollet ihan hyvät kun kysymyksessä on kuitenkin pääasiassa kitaralle tarkoitettu kirja. Tosin siloin siihen olisi kyllä tullut noin puolet lisää sivuja, tabut ja nuotit yhdessä näet vievät tilaa.
Mr. Owl

Postby Finlandia » Mon Jul 07, 2008 10:49 am

Pari päivää sitten näin Citymarketissa Song for the rockoning day-nuottikirjan hintaan 2.95 :shock: Täytyi tarkistaa hinta uudelleen, sillä en ollut uskoa niin halpaa hintaa. En ostanut, sillä olen ostanut nuottikirjan jo aiemmin, tosin se oli silloin kalliimpi. Ei ole mennyt hyvin kaupaksi, vaikka tavallista parempi nuottikirja onkin. Ei joka nuottikirjassa todellakaan ole niin hyviä albumi-/kappale-esittelyjä kuin Lordin nuottikirjassa. Toivottavasti kirja on menestynyt paremmin musiikkiliikkeissä.
Finlandia

Postby Electrical » Mon Jul 07, 2008 12:00 pm

Itse sain hankkitua kyseisen kirjan pari viikkoa takaisin, hintaa kirjalla oli 5€. Ei muuta ole sanottavaa, että hyvä kirja. :D
Lordiholic since 10.11.2005 :twisted:
Electrical

Postby Deadgardener » Mon Jul 07, 2008 1:22 pm

Njoo, kyseisen kirjan omistan, mutta eipä ole tullut kuin vähän tavailtua noita BRD:in alkunuotteja pianolla :lol: Ehkäpä sitä, jos äiti voisi hieman kitaraa opettaa, niin ehkäpä sitä silloin voisi alkaa enemmän soittelemaan. :D
People see only what they want to see.

"@$()=?"
"FINLAND!"
Deadgardener

Postby Ananas1997 » Wed Jul 09, 2008 4:25 pm

Mulla on se ja osaan lähes kaikki biisit soittaa.
Ananas1997

Postby Dingo » Fri Dec 11, 2009 7:42 pm

Omistan sellaisen nuottikirjan, vielä kun osaisi soittaa koskettimia niin se olis aika rock 'n' roll...
Jaa että semmosta..
Dingo

Postby Velociraptor94 » Wed Dec 16, 2009 2:56 pm

Miss niit myydää?...ko en oo löytäny täält päi oikee mitää.. :oops: ....se o varmaa iha must kii...
Syvä ahdistus painaa mieltä ja kehoa.
Mikään ei tehoa,
mä vaan ajattelen sinua ja minua
Mikä meni pieleen?
Sun kaunis kuvasi jää syvälle mun mieleen
Mangekyō Sharingan
Velociraptor94

Postby -Evilyn- » Fri Dec 18, 2009 2:12 pm

Ainakin mä oon löytänyt Songs For The Rockoning Dayn ihan Suomalaisesta kirjakaupasta ja eikös noita kanssa netissäkin jossain ole myytävänä?
"Pellolla oli hevosia, jotka puhui mulle"
-Evilyn-

Postby _orc_ » Fri Dec 18, 2009 11:43 pm

Ja mulla ois muuten yks ylimääräinen että voisin siitä luopua jos joku sen haluaa pois ostaa. Siis rockoning day.
''All right! Mitä sitä tyhjää märehtimään, potkitaan ovet sisään ja puistetaan lettiä!'' Mr.Lordi
_orc_

Postby Joni Master » Sat Dec 19, 2009 10:21 am

_orc_ wrote:Ja mulla ois muuten yks ylimääräinen että voisin siitä luopua jos joku sen haluaa pois ostaa. Siis rockoning day.

Uutena saa 5e:llä, niin et siitä hirveesti saa. :wink:
Joni Master

PreviousNext

Return to Julkaisut