Keikasta selvitty ja aika jakaa ajatuksia.
Vihdoin ja viimein kunnon Lordin keikka Suomen maaperällä, edelliset kerrat Circuksessa ja Tuskassa kun olivat hieman tynkiä. Loistavia, mutta lyhyitä. Odotukset olivat siis korkealla.
Klo 20.30 takki narikassa ja paitoja suoraan jonottamaan. Valitettavasti paitaa ei lähtenyt mukaan, sillä haluamistani paidoista koot jo loppu (etenkin valkoisen Polterchrist-paita jäi harmittamaan!). Myyjiäkin olisi voinut olla enemmän, kuin se yksi.
Parin oluen jälkeen siirryin kentälle fìilistelemään ja odottelemaan. God Of Thunderin pärähtäessä soimaan vatsapohjassa sama olo, kuin niin monena kertana aikaisemmin. Nyt vittu lähtee!
Ja lähtihän se! Pelkkää turpaanvetoa koko keikka. Singlebiisejä ja fanien suosikkeja, suomispiikit, soolot, uusia lavashow-elementtejä. Koko keikka oli jotain uutta. Oli hieno huomata, että vanhojen klassikoiden (WYLAM, DIAL, BRS ja tietenkin HRH) lisäksi yleisö minä mukaanlukien syttyi uusista biiseistä. Naked In Ny Cellar toimi erityisen hyvin livenä ja itselleni suht vaisuksi levyllä jäänyt ja kenties Monstereophonicin heikoin kappale Hug You Hardcore nousi livenä uusiin ulottuvuuksiin. Osa biiseistä on vain livenä paljon toimivampia.
Paljon ei tarvitse narista, mutta naristaan kuitenkin. Jos spiikki/soolo-osuuksia (vaikka hyviä ovatkin) lyhennettäisiin, saisi settiin mahdutettua vielä lisää kipaleita. Itse jäin kaipaamaan kovasti suosikiltani Scare Force Onelta biisiä, kuten aivan tykki Nailed By The Hammer Of Frankenstein, silloin olisi ollut täydellinen! Mielestäni suomalaiset fanit olisivat ansainneet ne pari ylimääräistä biisiä, joita muilla Euroopan keikoilla on saatu kuulla. Lisäksi Merchandiseen lisää myyjiä ja perus kokoja M ja L. Niitä XXXL-kokoisia ei niin montaa tarvitse.
All in all, aivan timanttia ja odotan innolla seuraavaa keikkaa. Ääni käheänä kohti kotia. Ugh, olen puhunut.