Monsterboard

Ongelmia fanituksen kanssa

Täällä voi keskustella suomeksi kaikenlaisesta Lordiin liittyvästä.

Moderators: Hemitys, psyanide

Ongelmia fanituksen kanssa

Postby suvi » Sun Jan 07, 2007 7:15 pm

Tällästä ajattelin kysyä, että onko teillä foorumilaisilla sama ongelma kun mulla? Kun mun tutuissa/sukulaisissa on niitä urpoja jotka yrittää käännyttää mua pois mun Lordi faniudesta. Olette varmaan joistakin mun viesteistä jo huomannut kuinka sätin mun mummoa. No, se on pahin ja sitten vähän muitakin löytyy. että jos tälläistä asiaa haluatte purkaa mun kanssa?
(Jos aihe on huono ja menee lukkoon ei voi mittään)
suvi

Postby Hattu-san » Sun Jan 07, 2007 7:27 pm

No ei kyllä kannata välittää muiden mielipiteistä, itelläni ei oo kyllä pahempaa ongelmaa mutta välillä vaan ottaa pannuun urpot, jotka kuuntelee 2kk samaa yhtyettä eikä enää sen jälkeen. Jos ne yrittää käännyttää, ei kannata välittää, koska ei ne pysty siihen tai muutakaan. Ja voi ihan päin naamaa sanoa, että lopeta toi naurettava toiminta, ei se voi vaikuttaa asiaan pätkän vertaa. Se on sitten eri asia, jos joku härnää...kannattaa mainita silloinkin, ettei hän hyödy haukkumisesta yhtikäs mitään ja tekee vain itsensä naurettavaksi, eikä hänellä myöskään ole vaikutusta sinuun. :wink: Kyllä luulis toimivan ja Lordifanit on ehtaa rautaa tuon asian suhteen
Hattu-san

Postby Spasmodic'90 » Sun Jan 07, 2007 7:50 pm

Mun mielestä "käännyttäminen" on täysin turhaa, sillä silloin käännytysyritysten kohde vain rupeaa useimmiten fanittamaan lemppariabändiään entistä kovempaa. Eli kannattaako Lordi-fanien käännyttäminen?

PS: Mä tunnen sellaisia, jotka tykkää Lordista ja sitten sellaisia jotka ei tykkää. Eikä mua ole yritetty käännyttää. Paitsi kerran äiti tokaisi, että kasva ulos siitä hevihommasta.
The Deadache epidemic started in 29th October in 2008. I caught it in 6th November.

It's obvious that the Devil is hiding behind my smile...
Spasmodic'90

Postby suvi » Sun Jan 07, 2007 8:12 pm

Mä olen sanonukkin kaikille ihan suoraan että ei auta, lärvit umpeen siitä asiasta. Jos ette halua, niin ei meidän tarvii siitä puhua. Muttakun ei se sanominen auta. :evil: Sit mun täti tuli selittää mulle jotain että siellä kauppatorilla sillon (tekee pahaa kirjottaa mutta kuulette nyt mitä mun pitää kestää!) Lordilaiset ois tappanu lapsia, veri lenteli.jne.. Sitten kysyin että: oikean lapsen? (tasan tarkkaan tiesin että siitä vauvanukke hommasta oli kyse) Vastaus oli: Joo, oikean! Eiks ookkin sydämmetöntä! :shock: :shock: Siinä vaiheessa multa palo hermo pahemman kerran ja lähdin raivopäissäni hemmettiin koko talosta! (tilanteesta pahan teki että oli mun rippijuhlat). Ja kun olin rauhoittunut parinpäivän päästä kysyin mun tädiltä että mistä se tiesi, niin kuulemma joku sen työkaveri oli ollut paikalla. Ja kun sitten kysyin miks sitä ei näkyny telkassa se oli kuulemma sensuroitu. En tosiaan usko näihin satuihin, se on vaan sitä paskaa millä ne yrittää saada mua vihaamaan Lordia. Mutta niinkun sanoittekin, mä fanitan kokoajan vaan kovemmin ja kovemmin! Eikä mikään koskaan saa mua vihaamaan Lordia. piste! 8)
suvi

Postby McQuade » Sun Jan 07, 2007 8:23 pm

Kertokaa niille tädeille ja sukulaisille asioiden oikea laita, ei kannata suuttua, ei ne aina ymmärrä tätä nykyajan menoa, ja asioista saa olla eri mieltä. :)

Vanhemmat tulevat aina olemaan kriittisiä nuorten idoleita kohtaan, tulevaisuudessa luultavasti paheksutte omien lastenne tai lastenlastenne musiikkimakua ja kerrotte kuinka ennenvanhaan sentään osattiin tehdä kunnon musiikkia niinkuin Lordi teki.
McQuade

Postby Joni Master » Sun Jan 07, 2007 8:25 pm

Mullakin kokemusta olla ainut Lordi fani vuosina 03-05 yläasteella 300:n oppilaan koulussa... Joka päivä kuuli lauseen "Lordi on pask*"... Mutta sisukkaasti pidin Lordi lippua ylhäällä... :wink:
Joni Master

Postby Kiter » Sun Jan 07, 2007 8:32 pm

Joni Master wrote:Mullakin kokemusta olla ainut Lordi fani vuosina 03-05 yläasteella 300:n oppilaan koulussa... Joka päivä kuuli lauseen "Lordi on pask*"... Mutta sisukkaasti pidin Lordi lippua ylhäällä... :wink:

Jep... Mulla oli ala-asteella vielä vähän helpompaa, kun kukaan ei järin välittänyt toisen musamausta, eikä jaksanut sitä alkaa kritisoimaan, mutta nyt näinä kahtena yläaste-vuotena on ollut pikkusen hankalampaa. Kyllähän nuo porukat "fanitti" silloin viisuvoiton aikaan, mutta nyt on tullut tuo KISS-efekti, että kaikki on vain että: "Ne viisut meni jo, ei tarvitse enää mesota siitä Lordista".. Voi pers'silmä. :P No, ei ne nyt kauhean usein siitä jauha. :)
Joni Master: Sellainen kysymys että saako tähän laittaa sama henkilö toisen kerran arvostelun?

Hemitys: Eipä tarvi ainakaan jos omat kyselyt koskevat "Liimasin Lordi-tarran moponkypärään"-osastoa.
Kiter

Postby Tinzu » Sun Jan 07, 2007 8:41 pm

Ei kukaan ole mua koskaan yrittänyt "käännyttää", mutta kyllä yläaste-aikoihin sain aina musatunnilla kuulla: "Jos me pidetään joskus levyraati, niin Lordia ei sitten tänne tuoda, tai uu, ootsä vähän Lordi-fani?"
Se ärsytti, mutta pidin Lordi-lippua korkealla. Olen nyt amiksessa, ja varmasti olen meidän koulun ainoa Lordi-fani. Kun kävelen käytävillä ja jos mulla on Lordi-paita päällä, niin kaikki katsoo kuin olisin joku ihme kummajainen. :shock: Kyllä meidän mummu on sanonut mulle joskus v. 2004, että kyllä toi sun Lordi-hulluus menee ohi vuoden päästä. Eipä ole mennyt eikä menekään. Lordi on elämä \../
Ent. ~Awa-fani~
Lozzy, you're very important to me <3
Tinzu

Postby ana2009 » Sun Jan 07, 2007 9:00 pm

Awa-fani wrote:Ei kukaan ole mua koskaan yrittänyt "käännyttää", mutta kyllä yläaste-aikoihin sain aina musatunnilla kuulla: "Jos me pidetään joskus levyraati, niin Lordia ei sitten tänne tuoda, tai uu, ootsä vähän Lordi-fani?"
Se ärsytti, mutta pidin Lordi-lippua korkealla. Olen nyt amiksessa, ja varmasti olen meidän koulun ainoa Lordi-fani. Kun kävelen käytävillä ja jos mulla on Lordi-paita päällä, niin kaikki katsoo kuin olisin joku ihme kummajainen. :shock: Kyllä meidän mummu on sanonut mulle joskus v. 2004, että kyllä toi sun Lordi-hulluus menee ohi vuoden päästä. Eipä ole mennyt eikä menekään. Lordi on elämä \../

Mulla vähän sama juttu, kaverit vähän huomauttaa vieläkin kun on lordi huppari tai t-paita päällä, ja sitten muut tuntemattomat myhäilevät, mutta meijän amiksessa ei kukaan ole vielä suoraan sanonut mitään...
toisinkuin ala-ylä-aste aikoina siitä sai kuulla paljon...
silloinkun lordi tuli vuonna 2002 niin aika moni piti lordista mutta sitten kaikilla muilla kiinnostus hiipui, ja rupesivat mollaamaan kun tiesivät että "jumaloin" lordia, siis vaikka on kiusattu, niin en ole lopettanut lordiin uskomasta... TRUE BELIVER NEVER DIES \,,/
It's The Ink That Never Heels
Image
1st You Love It Then You Hate It (You're Such A Saint!)
ana2009

Postby Kurosu » Sun Jan 07, 2007 9:05 pm

No mulla ei ole onneksi noin vaikeeta, kuin teillä ja etenkin sulla, Suvi. Meidän luokkamme on onneksi niin järkevä, että vaikka alkaisinkin Lordi-paitaa pitämään koulussa, tuskin ne mitään tulis sanomaan. Ainakaan päin naamaa.. Mutta ne mun kaverit... Perjantaina liikkatunnilla opettajamme laittoi soimaan jotain aivan yli raivostuttavaa sössötys musaa.. Mä sitten kavereilleni tuhahdin, että soittas nyt kunnon musaa.. Yks kavereistani tokaiski heti, että ei mitään Lordia, koska ne tietää, että Lordi on mulle elämä. Ne vaan vähän hämmästeli, että miten voin kuunnella Lordia mp3sesta niin kovaa.. Nämä neljä kamuani ymmärtävät mua hyvin. Kerran jutellessanin erään mua vuotta nuoremman kamuni kanssa, hän alkoi kommentoida, kuinka Lordi on surkee jamuutatyhmääjorinaa.. Mulla oli muutenkin jo paha mieli ja sitten se vielä menee haukkumaan mulle tärkeää asiaa. Mä sitten häivyin, kun olin niin masentunut. Noun viiden minuutin päästä kaveriltani tuli anteeks pyyntö tekstari, jossa se lupas "pitää turpansa rullalla vastaisuudessa." Mä vaan en voi käsittää tuota tuollaista, että ei voi pitää sitä omana tietonaan, jos ei pidä jostain samasta kuin toinen. Mä olen tätä ennen pelännyt, että mua aletaan kuisata, jos luokka saa tietää mun kuuntelevan Lordia. Mutta nyt mä en enää aijo pelätä sitä. Kiusatkoon! Mä mottaan ensimmäistä, joka mulle tulee Lordista urputtamaan keskelle lättyä! Ja tehkää tekin ihmeessä samoin. Kiusaamista ei tule sietää.
-Amen vei sydämeni! <3
-Niimpä. Kirjaimellisesti..
Kurosu

Postby suvi » Sun Jan 07, 2007 9:42 pm

McQuade wrote:Kertokaa niille tädeille ja sukulaisille asioiden oikea laita, ei kannata suuttua, ei ne aina ymmärrä tätä nykyajan menoa, ja asioista saa olla eri mieltä. :)

Vanhemmat tulevat aina olemaan kriittisiä nuorten idoleita kohtaan, tulevaisuudessa luultavasti paheksutte omien lastenne tai lastenlastenne musiikkimakua ja kerrotte kuinka ennenvanhaan sentään osattiin tehdä kunnon musiikkia niinkuin Lordi teki.

Mä yritän pitää mun äidin linjaa. Se on aina kannustanu mun fani juttuja ja se on ittekkin Lordi fani nykyään. Mulla on puolellani onneksi se onni, kun mun äitikin pitää Lordin puolia. :wink:
suvi

Postby WrathChild » Sun Jan 07, 2007 10:05 pm

Oma fanitusongelmani sisältyy lähinnä siihen, että rahani saan aika hyvin upotettua tähän konseptiin. Olen myös aika usein tämän konseptin (lieveilmiöiden) yhteydessä enemmän tai vähemmän wasted. Se on ongelma.
I set the mood,
It's like Evil Dead II!
WrathChild

Postby Junnu » Sun Jan 07, 2007 10:23 pm

Persaukisuus on myös meikäläisen ongelma jonka Lordi (varsinkin nyt)kovasti aiheuttaa.
Vittuilua en ole pahemmin kuullut, vaikka Lordin kuuntelijaksi tunnistaa jo kaukaa.
Maidenia on tosin kovasti kehuttu Lordia paremmaksi mutten ole heitä uskonut.

Eli ei suurempia probleemeja.
Ent. "Juppe"
Junnu

Postby Finlandia » Sun Jan 07, 2007 10:39 pm

Minulle "kaverit" (eli pääasiassa esim. samalla luokalla ja koulussa olevat, jotka eivät niinkään ole kavereita) ovat aina vittuilleet musiikkimaustani ja muista mielenkiinnon kohteistani. Kuntosaliharrastus on ainoa, josta ei ole vittuiltu ;)

Mutta älkää antako vittuilijoiden lannistaa itseänne - jokainen saa kuunnella ja pitää juuri siitä, mistä itse haluaa. Olkaa oma itsenne, älkääkä esittäkö olevanne jotain muuta kuin olette. Eikä kenenkään tarvitse ostaa itselleen sellaista musaa, josta kaverit pitävät, mutta josta itse et pidä. Ostakaa sitä, mistä itse pidätte, yhdentekevää vaikka kaverisi eivät siitä pitäisi.
Finlandia

Postby _orc_ » Mon Jan 08, 2007 12:00 am

No siis..kuusamon kokoisessa kylässä sen tietää et jos poikkeaa vähänkään muotista on outo..niin että mie Lordi heijastimineni ja paitoineni herätän lievää oudoksuntaa kylällä mutta se on ihan tottumus kysymys...ja niille väärä leuoille jotka sanoo et kasva aikuiseks tyydyn vaan naurahtamaan...osa musta on aina lapsi..
''All right! Mitä sitä tyhjää märehtimään, potkitaan ovet sisään ja puistetaan lettiä!'' Mr.Lordi
_orc_

Postby Zervy » Mon Jan 08, 2007 9:12 am

Kyllähän sitä huomautellaan koulussa, kukaan muu ei luokaltamme varsinaisesti fanita Lordia, tuskin kukaan muu koko koulussakaan. Eräät rinnakkaisluokalla olevat henkilöt alkavat huutamaan Lordia aina kun minut näkevät käytävillä tai ulkona. En ole vielä rohjennut mennä heitä jutustamaan, aina kun ovat isonlaisissa porukoissa, enkä halua kaikkien silmissä nolata itseäni. Mutta mitä ihmettä sanoisin heille, että he lopettaisivat?

Mutta edelleen, mitä ihmeen järkeä on haukkua toista tyyppiä hänen musamaustaan? On se kumma kun se ei uppoa näille pelleille. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa minkälaista musiikkia toinen kuuntelee, jos kuuntelee jotain poppia niin turha minun on asiaan puuttua, en silti saisi hänen musamakua "käännytettyä".

Perhe ja sukulaiset eivät sentään ole fanitustani vastaan, sehän tässä vielä puuttuisikin.
Zervy

Postby Summer » Mon Jan 08, 2007 12:30 pm

Ilmeisesti koulussa monet saa kuulla ja saa haukkujakin jos pitää Lordi paitaa päällä jne. Mutta älkää välittäkö siitä!
Kyllä mun lempi bändiäkin haukuttiin ja mua siinä samassa kun olin ylä-asteella ja eihän se kivaa ollut, mutta jotku ihmiset vaan on niin urpoja että alkaa haukkumaan.

Omalla kohalla tuon Lordi "fanituksen" kanssa ei oo mitään ongelmaa. Kyllä muutama on yllättynyt kun on saanu tietää että tästä hirviö kuorosta tykkään, mutta so what!
Sama ongelma mullakin tosin on kun monella muullakin ... ne olemattomat rahat tähän uppoo :twisted:
Mutta mihin parempaakaan niitä käyttää kun keikkailemiseen ja sitä vahvempaa juomaakin on tullut joskus hyvällä mallilla kipattua. Sellasta tällä kertaa
"Penttii! Minä olen mistelinoksan alla"
"Siin on varmaan kiva seisoskella ja silleen"
Summer

Postby UnholyGhost » Mon Jan 08, 2007 7:00 pm

No kyllä joskus koulussa kuulee jotain epämäärästä Lordista muiden suusta, mut minut tunnetaan siinä koulussa jotenkin lordista. Esimerkkinä yks henkilö aina ku tulee vastaa ni sanoo jotain "Moro loordi!" ja kaveri just tänään laitto mun puhelinnumeron siihen ja nimeks laittoi Mr.Lordi. Ei mua silleen haukuta/yritetä käännyttää, mut ennemminkin tunnetaan meidän koulussa "Lordina", se on aika outoa :roll:
UnholyGhost

Postby auringonkukka » Mon Jan 08, 2007 7:15 pm

Koulussa on paljon niitä jotka ovat eri mieltä Lordista. 3 Ystävääni kyllä tykkää. Isoveljeni taas haukkuu Lordia koko ajan ja sanoo mua S*atanan palvojaksi sekä Lordin Huor*ksi. Tuntuu kyllä tosi pahalta mutta en välitä muiden mielipiteistä. Lordi on mun mielestä aivan mahtava ja sillä sipuli...:D
Uusi tunne täyttää vavahtelevan hahmon...
Elävän kuolleen armoton tuska ja nälkä...
...ja vanha tunne...
palava viha ihmisiä, noita leppymättömiä vainolaisia kohtaan!
auringonkukka

Postby villasukka » Mon Jan 08, 2007 7:47 pm

Kyllähän tästä maailmasta löytyy ihmisiä moneen junaan, aina on niitä idiootteja, jotka saa jotain mielihyvää toisten kiusaamisesta. Ja sitten, kun ei muuta aihetta keksitä, niin tottahan sitä musiikkimakua pitää alkaa pilkkaamaan. Ja jos jollakin Lordi-paita on päällä, niin varmasti siitä saa kuulla jotain sanomista, jos on vähänkään jotain juntteja maisemissa. Kiusaaminen nyt on aina typerää, mutta kyllä se tuossa Lordin tapauksessa on vielä oikein todella typerää. Mutta varmasti nuo euroviisut vaikuttaa tähänkin asiaan, varsinkin jos on euroviisujen jälkeinen fani, niin ihmiset voi ajatella, että tuo on joku voittajan kelkkaan hyppääjä. Mutta kyllä tässä vaiheessa jo ne euroviisufanit on hypänneet pois, mutta ei ne kiusaajat sitä tajua.

Minua ei itseäni Lordin takia ainakaan mitenkään kiusata, johtuu varmaan siitä, etten mitenkään mainosta olevani fani. Kuuntelen ämppärillä musiikkia, mutta eipä kukaan tiedä, mitä minä sillä kuuntelen. Lordi-paidat ei edes näy mihinkään hupparin alta, t-paitoja kun ovat.

Hyvin tuttu ongelma minullekin tuo rahapula. Nyt kesästä lähtien on mennyt suunnilleen kaikki rahat lordeiluun, ja lisää tavaraa pitäisi silti saada. :lol: Porukat siitä jaksaa valittaa, mutta eipä se mitään auta. Iskä on sanonut, että kasva jo siitä penikkavaiheesta ohi, mutta se vaikuttaa enemmän kyllä juuri toisinpäin eli lisää Lordi-roinaa, kiitos. Ne jaksaa puhua siitä, että fanitus menee joku kaunis päivä ohi. Eihän sitä etukäteen voi tietää, meneekö ohi, nyt tietenkin tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta. Mutta omatpa rahat tässä hukkaan menee.
villasukka

Postby Kida » Mon Jan 08, 2007 11:02 pm

Kyllä sitä on koulussa kiusailtu esim tänään
''Vähänkö lordi on pelkuri kun ei uskaltanu edes linnanjuhliin mennä''
lisäksi tässä jokune päivä
''hyi kannatas varmaa vaihtaa kännykän taustakuvaa lordi on nimittäin perseestä''
mutta sitkeästi olen kuitenkin jaksanut kuunnella heidän valitustaan.
Scream , Aim , Fire.
Kida

Postby ÖrriMörrikkä » Tue Jan 09, 2007 12:19 pm

Meillä ei äite ja iskä oikeen pysty ymmärtämään, miun fanitustani. Iskä jo yritti veikkailla, koska miun innostus lopahtaa, mutta ei se kyllä lopahda koskaan. :) Meillä kun nuo muut tuntuvat pitävän Lordia pikkulasten bändinä... Mutta näinhän tämä asia ei todellakaan ole. Koulussa minua ei oo kiusattu, ehkä se johtuu siitä että ollaan lukiossa. Täällä ei enää kehdata tulla sanoon mitään päin naamaa. Sitä en sit tie, että kuiskitaanko selän takana jotain. Eiköhän jokainen saa fanittaa ihan mitä/ketä tahansa...?
"If people don't like me, I don't care.."
MM&VN
ÖrriMörrikkä

Postby Spasmodic'90 » Tue Jan 09, 2007 1:09 pm

ÖrriMörrikkä wrote:Meillä ei äite ja iskä oikeen pysty ymmärtämään, miun fanitustani. Iskä jo yritti veikkailla, koska miun innostus lopahtaa, mutta ei se kyllä lopahda koskaan. :) Meillä kun nuo muut tuntuvat pitävän Lordia pikkulasten bändinä... Mutta näinhän tämä asia ei todellakaan ole. Eiköhän jokainen saa fanittaa ihan mitä/ketä tahansa...?

Aivan, Lordi ei oo pikkulasten bändi. Ei ne vanhemmat munkaan fanitusta aina ymmärrä, mutta ei mua koulussa kiusata mun musamausta. Johtuukohan se siitä, että oon lukiossa.
The Deadache epidemic started in 29th October in 2008. I caught it in 6th November.

It's obvious that the Devil is hiding behind my smile...
Spasmodic'90

Postby Kreivi » Tue Jan 09, 2007 6:13 pm

Koulussahan Lordi-fanituksesta on tullut kuultua. En vaan käsitä miksi ne muut ei tykkää Lordista, vaan kuitenkin pitää minua kiusata siitä. :cry:
Kreivi

Postby Kurosu » Tue Jan 09, 2007 6:20 pm

donny5 wrote:Koulussahan Lordi-fanituksesta on tullut kuultua. En vaan käsitä miksi ne muut ei tykkää Lordista, vaan kuitenkin pitää minua kiusata siitä. :cry:

Mun mielestä tuollainen musamaun takia kiusaaminen todella lapsellista. Mitä järkeä siinä on? Jokainen saa kuunnella mitä musaa haluaa. Jos joku tulis mulle Lordista jotain urputtamaan, mä varmaan mottaisin sitä. Ja ainahan voitte mennä kertomaan opettajalle, että teitä kiusataan. Paitsi siinä on kuitekin se vaara, että saa kantelijan leiman otsaansa.. :(
-Amen vei sydämeni! <3
-Niimpä. Kirjaimellisesti..
Kurosu

Next

Return to Yleinen keskustelu